[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] Przegnity wlew -> syf w baku -> nie odpala
japer - 27-12-2018, 19:55 Temat postu: [CS3A 1.6] Przegnity wlew -> syf w baku -> nie odpala Witajcie.
Ostatnio przegniła mi rura wlewu , przez co do baku dostało się mnóstwo syfu, przez który unieruchomiło mi samochód.
Po zdemontowaniu modułu pompy i przeczyszczeniu baku wraz z filtrem wstępnym ( był cały zaleziony) , okazuje się że pompa podaje paliwo pod zdecydowanie za niskim ciśnieniem. Ponieważ układ paliwowy nie domagał od pewnego czasu, miesiąc temu w serwisie mierzone było ciśnienie na pompie i było ok. Stąd moje podejrzenie pada na filtr umieszczony w module pompy, tymbardziej że ostatnie kilometry auto ledwo jechało.
Jutro chce dla pewności zmierzyć ciśnienie na pompie i wymienić ten moduł z filtrem, tylko nie bardzo wiem jak się zabrać do demontażu pompy od tego samego modułu. Może ktoś to przerabiał i jest w stanie podpowiedzieć jak to zrobić ?
Pozdrawiam.
Bizi78 - 27-12-2018, 23:20
Tutaj masz jakiegoś tutka .
https://www.drive2.ru/l/8953306/
japer - 27-12-2018, 23:53
Bizi jesteś wielki !
Przeglądnąłem dziesiątki jak nie setki tych fotoblogów na drive2.ru dotyczących tego właśnie tematu i jakimś cudem tego nie zauważyłem
Dzięki Basz!
Bizi78 - 28-12-2018, 00:05
Bo trzeba wiedzieć jak szukać .
Tylko weź pod uwagę, że przy wymianie należałoby wymienić tą dużą uszczelkę pod modułem, uszczelkę pompy nr. 7 i nr. 2 na schemacie .
japer - 30-12-2018, 14:10
Filtr wymieniony, uszczelnienia pokazane na złożeniówce były razem z filtrem.
Niestety okazało się że to pompę szlak trafił ( Więc kupiłem zamiennik, już daje dobre ciśnienie.
Stan filtra można z grubsza ocenić po demontażu bez rozcinania, patrząc od spodu obudowy filtra w krociec, któy jest zatkany jasnym tworzywem na 2 zaczepy - trzeba go ściągnąć razem z gumą, która jest w środku, wtedy widać kawałek bibułki filtra - u mnie był ciemno-szary i pełen syfu.
Co gorsza, dalej nie chce odpalić nawet z gazem w podłodze, sprawdziłem listwę wtryskową - wtryski dają ładną mgiełkę, iskra jest, bezpieczniki od sterowania silnikiem posprawdzane miernikiem. Podejrzenie pada na czujnik wałka rozrządu - widać że coś chyba uszczelka puszczała bo jest troche zaolejony, może ta przygoda ostatecznie go dobiła.
Checka nie wywala, Na ELM'ie 327 przez OBD nie pokazało żadnych błędów.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły czemu nie pali - chętnie poczytam.
p03 - 22-02-2019, 11:55
Poradziłeś sobie? Głowica nie wymagała napraw?
Zmieniłeś paliwo w baku, zbiornik wyczyszczony? Jak była przegnita rura, to naleciało nie tylko syfu ale i wody.
japer - 21-03-2019, 21:56
Okajazało się że w tym samym momencie gdy tylko założyłem nową pompę, zbiegła się usterka związana z zaśniedziałym stykiem w autoalarmie który odcinał rozruch na sterowniku silnika (pomimo że była iskra + paliwo).... alarm już zdemontowany.
mani3kmzks - 11-04-2019, 10:44
Słuchajcie jest akcja.
Mechanik ściągał bak i go niby czyścił ale popełnił błąd gdyż nie wymienił filtra paliwa... rura siedzi od lanosa.
Ostatnio nawrót choroby benzynowej-- znowu jakby przestawał palić na 1 gar obecnie jakoś tak na "3,5 cylindra" :X .
co robić najpierw sam filtr paliwa i zobaczyć co się stanie? wtryski może jeszcze przeżyją?
Ten jest ok?
pompę też wymieniać? jeśli tak to na którą? chyba że jak kupie pompę to filtr w zestawie? ktoś się orientuje?
https://www.iparts.pl/cze...52-1068799.html
p03 - 11-04-2019, 11:30
Ja kupowałem Ashikę, taka luźnawa, ale pompa siedzi i pompuje. Tam jest jeszcze taki kwadratowy filtr na króćcu. Jego też warto by zdemontować i przepłukać. Co do pompy, to trzeba by zmierzyć ciśnienie jakie daje i porównać z manualem. Dodatkowo może być syf w listwie wtryskowej. Nie zaszkodzi zdemontować, zobaczyć też jak wtryski, wszystko przedmuchać, przeczyścić.
[ Dodano: 11-04-2019, 11:31 ]
Zakładam, że nie lałeś starego paliwa z powrotem do baku, nawet po przefiltrowaniu?
mani3kmzks - 11-04-2019, 11:33
Właśnie o to chodzi ze wtryski były zakładane używki sprawne od space stara ale wygląda na to że brak wymiany filtra powoduje ponowną ich zła pracę :/ i teraz: sam filter ten z tego linka czy już kompleksowo nowa pompa +filter?
p03 - 11-04-2019, 11:42
Ile za całość? Raczej nikt Ci nie powie, jak nie zmierzysz ciśnienia. Może sam filtr ograniczać przepływ, może być już pompa wytarta. Jak masz kasę, to komplet wiadomo, lepszy wybór.
mani3kmzks - 11-04-2019, 11:45
p03 napisał/a: | Ile za całość? Raczej nikt Ci nie powie, jak nie zmierzysz ciśnienia. Może sam filtr ograniczać przepływ, może być już pompa wytarta. Jak masz kasę, to komplet wiadomo, lepszy wybór. |
Pytasz o wtryskiwacze czy roborte przy baku?
Wtryski 70komplet że szrotu. Zabawa z bakiem kosztowała z przerobienie rury od lanosa kilkaset zł chyba z 400 czy 500. Ale jak usłyszałem że przy tym błocie wodzie piachu i cudach co były w baku nie dostałem nowego filtra to mi się czarno przed oczami zrobiło. Ale działało więc nie wchodziłem w temat a szkoda.... jak widac bo problem powraca
p03 - 11-04-2019, 12:47
Niee, pytałem o całość czyli pompa + filtr ile kosztuje. Bo pytasz czy masz oba wymienić. Fakt, że przy takim syfie to mógł się postarać i chociaż coś zaproponować.
Chociaż przy okazji wiem, ile zaoszczędziłem swoją pracą
mani3kmzks - 11-04-2019, 12:48
Pompa chyba 80 filtr 40-60
p03 - 11-04-2019, 14:28
Bierz komplet, przynajmniej nie będzie problemu z pasowaniem itp zabaw w czyszczenie sitka. Nie mówiąc o czasie zmarnowanym na szukanie przyczyny, wąchaniu paliwa, itd.
|
|
|