[97-04]Galant EAxA/W - Biała maź w zbiorniku wyrównawczym 4g63
savagger995 - 02-01-2019, 19:57 Temat postu: Biała maź w zbiorniku wyrównawczym 4g63 Tak jak w temacie wczoraj podczas jazdy ok 100 km/h wywaliło mi na kilka minut Check-engine.
Silnik działał normalnie nie był przegrzany temperatura w normie. Dziś sprawdziłem że pod korkiem zbiornika wyrównawczego i w chłodnicy pojawiła się biała maź możliwe ,że już była wcześniej mogłem jej nie zauważyć. Samochód stał 3 miesiące w garażu nieużywany później przez 4 tyg ok 65 km dziennie do dziś. Olej ubywa ok 200-300 ml na miesiąc. Płyn chłodniczy bez zmian. Silnik 2.0 4g63.
Czyżby to uszczelka pod głowicą? może wystarczy zmienić płyn chłodniczy nigdy go nie zmieniałem.
przemek1602 - 03-01-2019, 07:51
Może olej kiepskiej jakości? Jak płynu nie ubywa to nie ma się czym martwić.
Pieraś - 03-01-2019, 09:50
przemek1602 napisał/a: | Może olej kiepskiej jakości? Jak płynu nie ubywa to nie ma się czym martwić. |
Pojecie wzgledne. Bo moze przybywać;) lub to co ucieka zamienia sie z olejem. Pytanie ile tej mazi.
Bez fotki co autor widzi to gdybanie
-Fenek- - 03-01-2019, 09:55
Nigdy nie zmieniałeś? A jak długo masz auto? Płyn chłodzący powinno się zmieniać co max 5 lat, niektóre chyba nawet co 3.
savagger995 - 03-01-2019, 20:17
Olej Specol 5w40 polecany przez kogoś na forum też jestem z niego zadowolony popychacze na nim się nie odzywają na motulu przy odpalaniu było ich słychać przez kilkanaście sekund.
Płyn chłodniczy nie zmieniany przynajmniej od 5 lat tyle czasu mam galanta.
zdjęcia z jakiegoś powodu nie pokazują się dlatego wrzucam linki .
https://zapodaj.net/2674927894aba.jpg.html
https://zapodaj.net/49c69ae3652c1.jpg.html
https://zapodaj.net/8eafc7b18ab5e.jpg.html
Trzecie zdjęcie widać jak tej mazi było za dużo i została wyrzucona przez zbiornik wyrównawczy.
Kolor biały mogą zdjęcia przekłamywać.
jacek11 - 03-01-2019, 21:51
Jak wygląda olej ? Jaką silnik utrzymuje temperaturę
przemek1602 - 04-01-2019, 08:12
Maź wygląda na starą. Jak nie ubywa płynu to i nie przybywa oleju. Skoro robisz takie odcinki to pod korkiem jest czysto pewnie. Nie ma co szukać na siłe. Nie ma innej możliwośći niż płyn w oleju lub olej w płynie, ale tobie nie ubywa.
Krzyzak - 04-01-2019, 09:44
savagger995 napisał/a: | Specol 5w40 polecany przez kogoś | ja używam, ale 5W30
10k przejechane bez żadnych efektów ubocznych, popychacze były ciche i są ciche, sworzeń tłoka jak stukał tak stuka... od 100tkm przynajmniej
niedługo znów zmiana oleju, pewnie też wybiorę Specol
savagger995 - 05-01-2019, 13:14
Załączam zdjęcia oleju. Na wiosnę będzie zmieniany zmieniam co rok.
https://zapodaj.net/c098bcea4a07e.jpg.html
https://zapodaj.net/b40e24d39defe.jpg.html
https://zapodaj.net/b004e37a3f4a7.jpg.html
Przypomniałem sobie ,że w wakacje podczas jazdy rzeczywiście temperatura spadła ze skali poniżej i nie utrzymywała się w normie. Brat stwierdził ,że ostatnio też tak miał przez chwile.
Wyguglowałem ,że związek z tym szlamem może mieć wysoka wigotność powietrza albo nieszczelna chłodniczka oleju ale 2.0 chyba jej nie ma.
Pieraś - 05-01-2019, 13:28
Z tego co widać to ok
apg2312 - 05-01-2019, 15:28
savagger995 napisał/a: | Wyguglowałem ,że związek z tym szlamem może mieć wysoka wigotność powietrza |
Zgadza się, bo ten majonez to emulsja olejowo-wodna. Ale to tez świadczy, że olej, który używasz jest nieszczególnej, albo nawet sporo niższej jakości - w Carismie przez 5 lat jeszcze mi się nigdy coś takiego nie przydarzyło, w poprzednim Passacie raz.
Najprostszy sposób, żeby pozbyć się majonezu to zrobić dłuższą trasę i porządnie rozgrzać silnik - woda ulegnie odparowaniu. Ale jeśli potem znowu się majonez pokaże, to zalecam zmienić olej na coś porządnego.
Tak na marginesie - Specol 5W40 kosztuje 54zł/4 litry
http://lejolej.pl/pl/p/SP...SMCF-5W40-4L/97
Ja wiem, że cena nie zawsze (ale często) jest wykładnikiem jakości, ale ja osobiście nawet bym na "to coś" nie popatrzył, a już na pewno nie było mowy, żeby wlać taki olej do silnika. Wolałbym kupić w pierwszym lepszym sklepie spożywczym olej słonecznikowy (żart, jakby ktoś nie zrozumiał)
savagger995 - 05-01-2019, 15:39
Olej wybrałem polecony na forum najwyżej teraz wrócę z powrotem do motula.
Samochód teraz będzie stał miesiąc po powrocie zrobię czyszczenie i wymianę płynu chłodniczego i zmienię olej.
Jaki płyn chłodniczy wybrać borygo czy dynagel różowy czy zielony ?
I pytanie skąd się wziął olej w płynie chłodniczym ?
Pieraś - 05-01-2019, 15:41
Ja leje valvoline maxlife polsyntetyk od 7 latn i zadnych problemów.
Nie experymentuje
Krzyzak - 05-01-2019, 15:52
apg2312 napisał/a: | Tak na marginesie - Specol 5W40 kosztuje 54zł/4 litry | inne kosztują podobnie - nawet te najdroższe, mówię o kosztach samego oleju - różnica wynika głównie z kosztów pracy PL vs DE, kosztach reklamy i narzucie, który producent sobie dyktuje za logo... jak te spodnie co kosztują 50zł - no chyba, że mają naszywkę znanej firmy to wtedy 300
ja na specolu zrobiłem 10tkm i silnik pracuje teraz lepiej niż na motulu x-clean po takim przebiegu, ale co kto lubi
apg2312 - 05-01-2019, 18:20
savagger995 napisał/a: | Olej wybrałem polecony na forum najwyżej teraz wrócę z powrotem do motula. |
Cóż, pomyłki i wprowadzanie w błąd nawet tutaj się zdarzają.
Ale ja na Twoim miejscu wlałbym jakiś porządny pełny syntetyk.
Osobiście polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
Niestety, nie kosztuje on 54 zł/4 litry, tylko 220 zł/5 litrów
http://sklep.lucart.pl/li...5l-p-1239.html.
Krzyzak napisał/a: | inne kosztują podobnie - nawet te najdroższe, mówię o kosztach samego oleju |
Skoro tak uważasz...
Tak na marginesie - nie lubię być robiony w bambuko przez specjalistów od reklamy i marketingi. Jak płacę za syntetyk, to chcę dostać syntetyk, a nie "coś", co marketingowcy nazywają syntetykiem, a co z pełnym syntetykiem ma tyle wspólnego, że stały koło siebie na półce w sklepie czy hurtowni.
Motul 5W40 x-cess i 5W40 x-clean to nie są oleje syntetyczne, tylko hydrokrakowane. Czyli w bardzo dużym uproszczeniu przerobione oleje mineralne. Tylko tyle, i nic więcej.
Wystarczy poczytać karty charakterystyki/karty produktów.
|
|
|