To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Skrzynia biegów 1.6 2004r przebieg około 187000

Maszyz - 10-01-2019, 20:00
Temat postu: [MSS 1.6] Skrzynia biegów 1.6 2004r przebieg około 187000
Witam.
Od pewnego czasu miałem problemu z wrzuceniem wstecznego, a dokładniej zgrzytało dość mocno. Czasami przy wrzucaniu innych biegów też zgrzytało. Chcąc zacząć eliminować powody zgrzytania od najtańszych napraw, wymienilem olej na Fuchs sintofluid (znalazłem info na forum że jest dobry). Gdy wymieniłem olej, skrzynia pracowała elegancko, ucichły zgrzyty. Po około 50 kilometrach znów wsteczny zaczął zgrzytac. Chciałbym teraz poradzić się czy wymieniać olej na elfa (elf ma gl4 a Fuchs gl5) czy już zostawić i myśleć nad wymiana sprzęgła. Dodam że odkąd kupiłem samochód około 5 lat temu, na zimnym silniku na luzie szorowalo delikatnie coś, myślę że łożysko ale jak już wciskalem sprzęgło szorowanie znikało. Na ciepłym silniku nie było słychać tego łożyska.

plecho1 - 10-01-2019, 20:34

Te skrzynie lubią cieknąć więc warto często sprawdzać poziom oleju, dodatkowo warto sprawdzić w jakim stanie są tulejki wybieraka i w razie czego je wymienić, tu masz o nich temat w Carismie ale u Ciebie powinno być podobnie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30305
Janq - 10-01-2019, 20:43

Moja opinia co do Fuchsa (miałem w silniku i we wspomaganiu) - w silniku zostawił sporo syfu, we wspomaganiu - pompa mi zaczęła głośno pracować i to bardzo. Po 8kkm zmieniłem na XADO i jak ręką odjął. Pompa znów cicho pracuje.
Jeśli Fuchs ma tylko GL5, to lepiej wymień olej, bo rozpuści Ci powłoki na synchronizatorach. Jak ma GL4/GL5 to możesz zostawić.

Jak możesz to zmień olej na ELFa albo na Xado.

Bizi78 - 10-01-2019, 20:53

Zalej Elfa, tylko nie pamiętam NFJ czy NFP.
Jak coś to sprawdzę bo mam jeszcze w domu flaszeczkę 8) .
Co do wycieków to chyba standardowo cieknie spod uszczelniacza wybieraka :wink: .

Maszyz - 10-01-2019, 21:03

Ma spocony wybierak i żadnych innych wycieków, poziom sprawdzałem i jest ok. Co do tulejek to chyba nie bo nie ma typowych objawow, a o takich nie słyszałem. Niby w opisie tego fuchsa było że można stosować do skrzyń z wymaganiami gl4. Ale chyba wymienię ten olej.
plecho1 - 10-01-2019, 21:13

Do Carismy 1.6 też z taką skrzynią dwa razy wlewałem dedykowanego Elfa (bo to skrzynia z rodziny JB3 od Renault) i sprawowała się jak najbardziej ok.
Maszyz - 10-01-2019, 21:23

Teraz zauważyłem że są dwa rodzaje tego fuchs sintofluid, z dopiskiem FE (gl4) i bez FE (gl5). A ja wlałem ten drugi. Będę próbował z wymianą oleju.
Anonymous - 10-01-2019, 22:10

Jak zgrzyta to bardziej synchronizator. U mnie głównie zgrzyta jak redukuję z 2 na 1. Wsteczny bardzo sporadycznie.
Hugo - 11-01-2019, 21:36

Mam przejechane ponad 320 000 km na tej skrzyni i nie ma żadnego zgrzytania itp. objawów, pracuje po prostu bez żadnych zastrzeżeń, więc jak zgrzyta to już jest chyba źle. Dodam, że przy przebiegu ok. 300 000 km wymieniłem kompletne sprzęgło, bo się dosłownie rozpadło na kawałki (jeszcze oryginalne było) oraz komplet tulejek wybieraka i wlałem z powrotem ten sam olej do skrzyni.
tommo1982 - 13-01-2019, 00:20

Janq napisał/a:
Moja opinia co do Fuchsa (miałem w silniku i we wspomaganiu) - w silniku zostawił sporo syfu, we wspomaganiu - pompa mi zaczęła głośno pracować i to bardzo. Po 8kkm zmieniłem na XADO i jak ręką odjął. Pompa znów cicho pracuje.
Jeśli Fuchs ma tylko GL5, to lepiej wymień olej, bo rozpuści Ci powłoki na synchronizatorach. Jak ma GL4/GL5 to możesz zostawić.

Jak możesz to zmień olej na ELFa albo na Xado.


Wymieniałem olej w skrzyni niedawno i zalany był Xado. Miał być Fuchs, ale człowiek co sprzedawał te oleje powiedział, że Xado spełnia wyższe normy. Przejechałem już z 400km od wymiany i praca skrzyni znacznie się poprawiła.

Mi czasami zgrzytnie przy zmianie z 1 na 2. Obydwa biegi mają blokady i pewnie poprzedni właściciel na siłę cisnął dwójkę. Mógł doprowadzić do przedwczesnego zużycia mechanizmu.

Maszyz - 17-01-2019, 20:13

Problem rozwiązany. Winowajcą było sprzęgło, dokładniej jedna z 4 sprężyn na tarczy sprzęgła rozpadła się. A co do oleju fuchs w skrzyni to dostałem taką odpowiedź od firmy www.skrzynie.com.pl:
Cytat:
Spełnia on wszystkie normy Renault z dużą nadwyżka. Mimo iż ma klasę API GL5 można go stosować tam gdzie jest wymagana klasa API GL4 ponieważ posiada on inhibitory korozji które przeciwdziałają korozji metali kolorowych.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie :)

RaVciO - 17-01-2019, 22:51

Odnośnie oleju do tej skrzyni (JB3) to ma być ELF NFJ 75w80

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=43440&postdays=0&postorder=asc&start=0



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group