ASX Ogólne - Wymiana przedniej szyby poza ASO a gwarancja na auto
bolongo - 15-01-2019, 19:12 Temat postu: Wymiana przedniej szyby poza ASO a gwarancja na auto Witam,
Mam ASX z roku 2017 . Jak to bywa, kamyk strzelił mi w przednią szybę tak nieszczęśliwie, że nadaje się do wymiany. W ASO wymiana szyby kosztuje ok 3200 zł. Za to w serwisie, który zajmuje się klejeniem i wymianą szyb taka usługa kosztuje 1100 zł (identyczna szyba jaką mam zamontowaną). Różnica w cenie kolosalna.
I tu moje pytanie. Czy stracę gwarancję wymieniając szybę poza ASO???
mkm - 15-01-2019, 21:34
bolongo napisał/a: | Za to w serwisie, który zajmuje się klejeniem i wymianą szyb taka usługa kosztuje 1100 zł (identyczna szyba jaką mam zamontowaną). |
A jaką szybę masz zamontowaną? Nie zgadza mi się cena.
Podejrzanie promocyjna.
Najtańszy zamiennik kosztuje koło 400zł. Te "lepsze" zamienniki koło 800zł.
Do tego uszczelka/listwa i robi się Twoja kwota, ale na zamienniku.
Oryginały "na wschodzie" (czyli taniej "o VAT") to odpowiednio od 470$ do 870$ (zależy jaki kolor paska, miejsce na sensory itp)
jacekk - 16-01-2019, 00:10
W przypadku Outlandera płaciłem podobnie. Mitsubishi samo nie produkuje szyb jak i wielu innych części. Te same części, które idą na pierwszy montaż są dostępne poza siecią serwisową, tylko z duuużo mniejszą marżą.
Utrata gwarancja na co? Na szybę na pewno.
mkm - 16-01-2019, 00:23
jacekk napisał/a: | Te same części, które idą na pierwszy montaż są dostępne poza siecią serwisową, tylko z duuużo mniejszą marżą. |
Skąd się biorą takie bajki?
"Nie widać różnicy", "płacisz za znaczek", a potem żale jaki to syf "Mitsubishi" robi
Porównaj jakość tego szajsu "dostępnego poza siecią" co to "po godzinach je klepią tylko bez logo" z OEM.
Najgorsze, że te same bzdury wygadują pracownicy w ASO, a potem nagle wielkie zdziwienie bo różnicę widać na pierwszy rzut oka mimo wcześniejszych zapewnień "proszę pana to się niczym nie różni... to samo tylko 4x tańsze"...
Sorry za OT.
bolongo - 16-01-2019, 09:20
mkm napisał/a: | A jaką szybę masz zamontowaną? Nie zgadza mi się cena. |
Z napisu wynika, ze to
AGC AUTOMOTIVE
JQA M314
DOT 20 AS1
43R-006261
TRANSP.75% MIN
A002345 10A
LAMISAFE
apg2312 - 16-01-2019, 09:57
Na wszystkich szybach masz taki sam nadruk ?
Jarl - 16-01-2019, 10:26
Jest dwóch głównych producentów szyb (pomijając chińszczyznę), Pilkington i Saint Gobain.
Kiedyś w Nissanie oferowano mi "oryginalną" szybę. Był to Pilkington z dodatkowa naklejka Nisssana i cena ok 1700 zł, o ile pamiętam.
Kupiłem wiec szybę "nieoryginalna". Był to ten sam Pilkington, bez doklejki Nissana, i kosztował 500 zł.
bolongo - 16-01-2019, 10:28
apg2312 napisał/a: | Na wszystkich szybach masz taki sam nadruk ? |
Tak. Na wszystkich szybach jest AGC AUTOMOTIVE
MitsuGo - 16-01-2019, 14:03
Pilkington to producent szyb z Sandomierza.
jacekk - 16-01-2019, 16:46
mkm napisał/a: | jacekk napisał/a: | Te same części, które idą na pierwszy montaż są dostępne poza siecią serwisową, tylko z duuużo mniejszą marżą. |
Skąd się biorą takie bajki?
"Nie widać różnicy", "płacisz za znaczek", a potem żale jaki to syf "Mitsubishi" robi
Porównaj jakość tego szajsu "dostępnego poza siecią" co to "po godzinach je klepią tylko bez logo" z OEM.
Najgorsze, że te same bzdury wygadują pracownicy w ASO, a potem nagle wielkie zdziwienie bo różnicę widać na pierwszy rzut oka mimo wcześniejszych zapewnień "proszę pana to się niczym nie różni... to samo tylko 4x tańsze"...
Sorry za OT. |
Co proszę? Powiedz mi czym się różnią poza opakowaniem i marżą 500% szyby dostępne w autoryzowanym serwisie od tych AGC AUTOMOTIVE dostępnych gdzie indziej. Podobnie pióra wycieraczek, filtry czy klocki hamulcowe 'oryginalne Mitsubishi' od DENSO kupione na iparts.pl.
I proszę bądź bardziej specyficzny niż poprzednio
mkm - 16-01-2019, 21:06
jacekk, szyby aftermarketowe od tych "ze znaczkiem" różnią się bardzo.
Pierwsza to twardość - aftermarket rysuje się dużo szybciej.
Druga to folia - aftermarket dasz radę przegrzać do zmatowienia jak się zagapisz - "ze znaczkiem" wybacza więcej.
Trzecia - wykończenie krawędzi.
O szybach piszę "ogólnie" - nie na przykładzie Mitsubishi.
Co do innych części o które pytasz. Tu różnica jest drastyczna.
Największa to jakość. Głupia kopułka w oryginale jest wykończona zegarmistrzowsko. Gniazda, zatopienie w obudowie, wykończenie krawędzi, brak nadlewów.
Swiece zapłonowe NGK w oryginalnym pudełku i NGK w opakowaniu NGK.
Te od Mitsubishi wyprodukowane w Japonii, te od NGK we Francji.
Francuskie NGK po 20tys wymagają ustawienia przerwy i czyszczenia (odkłada się dziwny nalot). Z zewnątrz pojawia się dziwna "korozja" idąca od mikropęknięć w ceramice.
Japońskie nie noszą żadnych śladów zużycia. nadpalenia, osadu. Są bezobsługowe.
Filtr oleju.
Ta sama firma Purflux.
W kolorowym pudełku Mitsu - zabezpieczona uszczelka i wlot do filtra.
"Przepakowane" w białe pudełko - filtr wrzucony do pudełka, odstająca uszczelka.
Co ciekawe kupując po kodzie bezpośrednio (powiedzmy) od producenta cena zbliża się lub przekracza cenę oryginału Mitsu.
Różnice w numerze kodu.
Największa różnica to trwałość.
Łączniki stabilizatora "w dobrym zamienniku" do Colta to 10-17zł - pełna sprawnośc 5tys km do wybicia 10-20tys.
Oryginał - 70-90zł - pełna sprawnośc 20-30tys. Do wybicia nie udało mi się doczekać.
Filtr powietrza - sam odlew i uszczelka.
Najlepszy zamiennik przy wymianie wymaga czyszczenia puszki - oryginał otwierasz i za filtrem jest czysto.
To są moje obserwacje na podstawie jednego modelu Mitsu od początku XXI wieku.
Części z reguły kupuję podobne:
Te zdjęcia dzielą 3lata
Jak widzicie po tym czasie wypaliły się kable WN. Na oryginałach auto jeździło 18lat i 75tys. Na NGK 3lata i 30tys. Niestety cena oryginału zabija i akurat w tym przypadku taki zakup się nie opłaca.
Największa różnica jaką ja czuję porównując części oryginalne do aftermarketowych to sposób zużycia.
Oryginał zakładasz i masz na wiele lat spokój cały czas ciesząc się z pełnej sprawności części. Potem daje Ci znać, że ma dość i ją wymieniasz.
Aftermarket wygląda tak - zakładasz i jest cacy.
Przez chwilę.
Potem część się układa i nagle "coś się dzieje" to trzeszczy, to przeskoczy, to w sytuacjach skrajnych zachowa się nieprzewidywalnie (filtr paliwa "chińczyk" nie da rady zapewnić paliwa "na czerwonym polu" itp. itd).
Ogólnie temat rzeka.
jacekk - 17-01-2019, 15:31
A co powiesz na oryginalne (pierwszy montaż) pióro wycieraczki tylnej, której guma sparciała i się dosłownie rozpadła po 3 latach. Dla mnie to nowość jeśli idzie o trwałość tego elementu.
Na równie oryginalnych siłownikach tylnej klapy korodują sprężynujące blaszki blokujące mocowanie. Niby drobiazg ale upierdliwe bo gdzie dostać te blaszki bez kupna całych siłowników.
O korodujących zaciskach hamulcowych nie ma co w ogóle wspominąć.
To są kontrprzykłady tej legendarnej 'jakości' części OEM.
Szybę czołową mam od 2 lat nieoryginalną. Nic się nie rysuje, krawędzie są OK, uszczelki się nie rozpadają, czujnik deszczu działa. Koszt z wymianą 1/4 ceny ASO, a gdyby poszło z AC to na ubezpieczeniu by sobie odbili z nawiązką (nie miałem osobnego ubezpieczenia szyb, ale w przypadku takowego w ramach AC to i tak pułapka w przypadku zmiany ubezpieczyciela).
mkm - 17-01-2019, 17:43
jacekk, powiem, że gumę na wycieraczkach mogę postarzyć w 2minuty, ale wiem o co Ci chodzi
Ja piszę o różnicach w jakości OEM-aftermarket.
Ty o jakości OEM.
jacekk napisał/a: | Szybę czołową mam od 2 lat nieoryginalną. Nic się nie rysuje, krawędzie są OK, uszczelki się nie rozpadają, czujnik deszczu działa. |
No i ok.
Zgadnij czy ja kupuję OEM jak cena różni się dodatkowym zerem na końcu...
Nie namawiam tu kolegi na wydanie 3200zł.
Nie zgadzam się tylko z tezą, że za 1100zł dostanie szybę tej samej jakości.
bolongo - 04-02-2019, 12:37
Witam,
Szyba wstawiona i opłacona z ubezpieczenia szyb
Niby taka sama jak poprzednia czyli AGC AUTOMOTIVE
W ASO powiedzieli, że to normalna praktyka ubezpieczyciela. Jesli ma być wymiana w ASO to tylko z AC ... i utrata ewentualnych zniżek. Lub z własnej kieszeni i ok. 3000 zł
Poza ASO koszt 1100 zł.
|
|
|