To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - Wymiana przedniej szyby poza ASO a gwarancja na auto

bolongo - 15-01-2019, 19:12
Temat postu: Wymiana przedniej szyby poza ASO a gwarancja na auto
Witam,
Mam ASX z roku 2017 . Jak to bywa, kamyk strzelił mi w przednią szybę tak nieszczęśliwie, że nadaje się do wymiany. W ASO wymiana szyby kosztuje ok 3200 zł. Za to w serwisie, który zajmuje się klejeniem i wymianą szyb taka usługa kosztuje 1100 zł (identyczna szyba jaką mam zamontowaną). Różnica w cenie kolosalna.
I tu moje pytanie. Czy stracę gwarancję wymieniając szybę poza ASO???

mkm - 15-01-2019, 21:34

bolongo napisał/a:
Za to w serwisie, który zajmuje się klejeniem i wymianą szyb taka usługa kosztuje 1100 zł (identyczna szyba jaką mam zamontowaną).

A jaką szybę masz zamontowaną? Nie zgadza mi się cena.
Podejrzanie promocyjna.
Najtańszy zamiennik kosztuje koło 400zł. Te "lepsze" zamienniki koło 800zł.
Do tego uszczelka/listwa i robi się Twoja kwota, ale na zamienniku.

Oryginały "na wschodzie" (czyli taniej "o VAT") to odpowiednio od 470$ do 870$ (zależy jaki kolor paska, miejsce na sensory itp)

jacekk - 16-01-2019, 00:10

W przypadku Outlandera płaciłem podobnie. Mitsubishi samo nie produkuje szyb jak i wielu innych części. Te same części, które idą na pierwszy montaż są dostępne poza siecią serwisową, tylko z duuużo mniejszą marżą.
Utrata gwarancja na co? Na szybę na pewno.

mkm - 16-01-2019, 00:23

jacekk napisał/a:
Te same części, które idą na pierwszy montaż są dostępne poza siecią serwisową, tylko z duuużo mniejszą marżą.

Skąd się biorą takie bajki?
"Nie widać różnicy", "płacisz za znaczek", a potem żale jaki to syf "Mitsubishi" robi :roll:

Porównaj jakość tego szajsu "dostępnego poza siecią" co to "po godzinach je klepią tylko bez logo" z OEM.
Najgorsze, że te same bzdury wygadują pracownicy w ASO, a potem nagle wielkie zdziwienie bo różnicę widać na pierwszy rzut oka mimo wcześniejszych zapewnień "proszę pana to się niczym nie różni... to samo tylko 4x tańsze"...

Sorry za OT.

bolongo - 16-01-2019, 09:20

mkm napisał/a:
A jaką szybę masz zamontowaną? Nie zgadza mi się cena.

Z napisu wynika, ze to
AGC AUTOMOTIVE
JQA M314
DOT 20 AS1
43R-006261
TRANSP.75% MIN
A002345 10A
LAMISAFE


apg2312 - 16-01-2019, 09:57

Na wszystkich szybach masz taki sam nadruk ?
Jarl - 16-01-2019, 10:26

Jest dwóch głównych producentów szyb (pomijając chińszczyznę), Pilkington i Saint Gobain.

Kiedyś w Nissanie oferowano mi "oryginalną" szybę. Był to Pilkington z dodatkowa naklejka Nisssana i cena ok 1700 zł, o ile pamiętam.

Kupiłem wiec szybę "nieoryginalna". Był to ten sam Pilkington, bez doklejki Nissana, i kosztował 500 zł.

bolongo - 16-01-2019, 10:28

apg2312 napisał/a:
Na wszystkich szybach masz taki sam nadruk ?


Tak. Na wszystkich szybach jest AGC AUTOMOTIVE

MitsuGo - 16-01-2019, 14:03

Pilkington to producent szyb z Sandomierza.
jacekk - 16-01-2019, 16:46

mkm napisał/a:
jacekk napisał/a:
Te same części, które idą na pierwszy montaż są dostępne poza siecią serwisową, tylko z duuużo mniejszą marżą.

Skąd się biorą takie bajki?
"Nie widać różnicy", "płacisz za znaczek", a potem żale jaki to syf "Mitsubishi" robi :roll:

Porównaj jakość tego szajsu "dostępnego poza siecią" co to "po godzinach je klepią tylko bez logo" z OEM.
Najgorsze, że te same bzdury wygadują pracownicy w ASO, a potem nagle wielkie zdziwienie bo różnicę widać na pierwszy rzut oka mimo wcześniejszych zapewnień "proszę pana to się niczym nie różni... to samo tylko 4x tańsze"...

Sorry za OT.

Co proszę? Powiedz mi czym się różnią poza opakowaniem i marżą 500% szyby dostępne w autoryzowanym serwisie od tych AGC AUTOMOTIVE dostępnych gdzie indziej. Podobnie pióra wycieraczek, filtry czy klocki hamulcowe 'oryginalne Mitsubishi' od DENSO kupione na iparts.pl.
I proszę bądź bardziej specyficzny niż poprzednio

mkm - 16-01-2019, 21:06

jacekk, szyby aftermarketowe od tych "ze znaczkiem" różnią się bardzo.
Pierwsza to twardość - aftermarket rysuje się dużo szybciej.
Druga to folia - aftermarket dasz radę przegrzać do zmatowienia jak się zagapisz - "ze znaczkiem" wybacza więcej.
Trzecia - wykończenie krawędzi.
O szybach piszę "ogólnie" - nie na przykładzie Mitsubishi.

Co do innych części o które pytasz. Tu różnica jest drastyczna.

Największa to jakość. Głupia kopułka w oryginale jest wykończona zegarmistrzowsko. Gniazda, zatopienie w obudowie, wykończenie krawędzi, brak nadlewów.



Swiece zapłonowe NGK w oryginalnym pudełku i NGK w opakowaniu NGK.
Te od Mitsubishi wyprodukowane w Japonii, te od NGK we Francji.



Francuskie NGK po 20tys wymagają ustawienia przerwy i czyszczenia (odkłada się dziwny nalot). Z zewnątrz pojawia się dziwna "korozja" idąca od mikropęknięć w ceramice.



Japońskie nie noszą żadnych śladów zużycia. nadpalenia, osadu. Są bezobsługowe.

Filtr oleju.

Ta sama firma Purflux.
W kolorowym pudełku Mitsu - zabezpieczona uszczelka i wlot do filtra.
"Przepakowane" w białe pudełko - filtr wrzucony do pudełka, odstająca uszczelka.

Co ciekawe kupując po kodzie bezpośrednio (powiedzmy) od producenta cena zbliża się lub przekracza cenę oryginału Mitsu.
Różnice w numerze kodu.

Największa różnica to trwałość.
Łączniki stabilizatora "w dobrym zamienniku" do Colta to 10-17zł - pełna sprawnośc 5tys km do wybicia 10-20tys.
Oryginał - 70-90zł - pełna sprawnośc 20-30tys. Do wybicia nie udało mi się doczekać.

Filtr powietrza - sam odlew i uszczelka.
Najlepszy zamiennik przy wymianie wymaga czyszczenia puszki - oryginał otwierasz i za filtrem jest czysto.

To są moje obserwacje na podstawie jednego modelu Mitsu od początku XXI wieku.
Części z reguły kupuję podobne:





Te zdjęcia dzielą 3lata :D
Jak widzicie po tym czasie wypaliły się kable WN. Na oryginałach auto jeździło 18lat i 75tys. Na NGK 3lata i 30tys. Niestety cena oryginału zabija i akurat w tym przypadku taki zakup się nie opłaca.

Największa różnica jaką ja czuję porównując części oryginalne do aftermarketowych to sposób zużycia.
Oryginał zakładasz i masz na wiele lat spokój cały czas ciesząc się z pełnej sprawności części. Potem daje Ci znać, że ma dość i ją wymieniasz.
Aftermarket wygląda tak - zakładasz i jest cacy.
Przez chwilę.
Potem część się układa i nagle "coś się dzieje" to trzeszczy, to przeskoczy, to w sytuacjach skrajnych zachowa się nieprzewidywalnie (filtr paliwa "chińczyk" nie da rady zapewnić paliwa "na czerwonym polu" itp. itd).

Ogólnie temat rzeka. :D

jacekk - 17-01-2019, 15:31

A co powiesz na oryginalne (pierwszy montaż) pióro wycieraczki tylnej, której guma sparciała i się dosłownie rozpadła po 3 latach. Dla mnie to nowość jeśli idzie o trwałość tego elementu.
Na równie oryginalnych siłownikach tylnej klapy korodują sprężynujące blaszki blokujące mocowanie. Niby drobiazg ale upierdliwe bo gdzie dostać te blaszki bez kupna całych siłowników.
O korodujących zaciskach hamulcowych nie ma co w ogóle wspominąć.
To są kontrprzykłady tej legendarnej 'jakości' części OEM.

Szybę czołową mam od 2 lat nieoryginalną. Nic się nie rysuje, krawędzie są OK, uszczelki się nie rozpadają, czujnik deszczu działa. Koszt z wymianą 1/4 ceny ASO, a gdyby poszło z AC to na ubezpieczeniu by sobie odbili z nawiązką (nie miałem osobnego ubezpieczenia szyb, ale w przypadku takowego w ramach AC to i tak pułapka w przypadku zmiany ubezpieczyciela).

mkm - 17-01-2019, 17:43

jacekk, powiem, że gumę na wycieraczkach mogę postarzyć w 2minuty, ale wiem o co Ci chodzi :D

Ja piszę o różnicach w jakości OEM-aftermarket.
Ty o jakości OEM.

jacekk napisał/a:
Szybę czołową mam od 2 lat nieoryginalną. Nic się nie rysuje, krawędzie są OK, uszczelki się nie rozpadają, czujnik deszczu działa.

No i ok.
Zgadnij czy ja kupuję OEM jak cena różni się dodatkowym zerem na końcu...
Nie namawiam tu kolegi na wydanie 3200zł.
Nie zgadzam się tylko z tezą, że za 1100zł dostanie szybę tej samej jakości.

bolongo - 04-02-2019, 12:37

Witam,
Szyba wstawiona i opłacona z ubezpieczenia szyb ;-)
Niby taka sama jak poprzednia czyli AGC AUTOMOTIVE



W ASO powiedzieli, że to normalna praktyka ubezpieczyciela. Jesli ma być wymiana w ASO to tylko z AC ... i utrata ewentualnych zniżek. Lub z własnej kieszeni i ok. 3000 zł ;-)

Poza ASO koszt 1100 zł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group