To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Cari pali jak smok - 14l/100km co z tym zrobić?

PsychePone - 27-01-2019, 15:11
Temat postu: [Cari 1.6] Cari pali jak smok - 14l/100km co z tym zrobić?
Witam mam problem taki jak w temacie cari z 97r

Cari pali stanowczo za dużo bo 14l/100km. Jestem całkiem pewien że nie jest to problem kierowcy bo ciężkiej nogi nie mam i mało kiedy widzi obroty wyższe niż 3000 (zwykle 2000).
Trasy zwykle robię koło 10km wiec silnik jest nagrzany, zresztą bardzo szybko się nagrzewa (ale nie przegrzewa), moze to problem?

Od czego zacząć? Sonda lambda? czujnik temp?

Dodam że kod błędu jedyny jaki był to czujnik położenia wału ale po resecie już nie wrócił.

Pozdrawiam

plecho1 - 27-01-2019, 16:32

Napisz czy masz LPG.
Może być jakaś nieszczelność w dolocie lub w wydechu przed sondą lambda. Jeśli była by wina sondy to najprawdopodobniej sterownik silnika wywalił by odpowiedni błąd. Czujnik temperatury też może być ale żeby dokładnie sprawdzić co się dzieje to warto by było podpiąć się Evoscanem i podejrzeć pracę sondy jaką mieszankę pokazuje oraz jaką temperaturę pokazuje czujnik dwupinowy podający temperaturę sterownikowi silnika.
Tu masz temat o Evoscanie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

PsychePone - 27-01-2019, 18:48

Nie mam LPG, wtyczke zamowiłem zobaczymy co z tego wyjdzie.

Co do wydechu wydaje mi się że jest mała nieszczelność, od tego zacząć?

plecho1 - 27-01-2019, 18:57

Jeśli nieszczelność jest po między głowicą a sondą to może ona mieć wpływ ale jeśli jest za sondą to na pracę silnika wpływu nie będzie miała.
Jaki dokładnie interfejs zamówiłeś, możesz podać link?

mkm - 27-01-2019, 19:59

PsychePone, zacznij od jazdy testowej na dłuższym odcinku - te 10km to jest za mało.
Teraz jest zimno, ślisko - zużycie paliwa może być większe, a nawet dużo większe.

Potem sprawdź sondę. Nawet samą wtyczkę.

Sprawdź też czy któreś koła Ci się nie blokują :wink:

Kable wysokiego napięcia, świece, filtry kiedy zmieniane?

Hugo - 28-01-2019, 09:47

2-pinowy czujnik łatwo sprawdzić wykręcając go, włożyć go i termometr do czajnika elektrycznego, podgrzać wodę do 80 st. C, sprawdzić oporność, poczekać aż woda schłodzi się do 20 st. C i ponownie sprawdzić oporność na pinach czujnika. Wartości są podane w manualu.
PsychePone - 28-01-2019, 14:29

Co do ten wtyczki, zamówiłem tą
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5054096122
Jest na odpowiednim chipie

Zdazaly się dłuższe trasy i niewiele to zmienia, cały czas pali jakby miała 3 litry :roll:
Blokowanie kół? Chyba bym to zauważył podczas jazdy?
Kiedy te rzeczy były zmieniane, nie wiem kupiłem ten samochód parę tyg temu.

Podoba mi się prowizoryczność tego rozwiązania. Nie mam niestety termometru zdolnego mierzyć do 80 stopni. Na wypadek gdybym coś wymyślił - gdzie się ten czujnik znajduje i czy uda mi się go wykręcić podstawowymi kluczami?

plecho1 - 28-01-2019, 15:59

Tu na pierwszej stronie masz opisane jak ten czujnik sprawdzić https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Ale i podpinając pod Evoscan da się sprawdzić czy dobrze działa, czy pokazuje rzeczywiste wartości.

PsychePone - 28-01-2019, 17:16

Jutro będę ta wtyczka, ma ktoś może dostęp do evoscana?
Hugo - 29-01-2019, 14:15

Czujnik bez problemu wykręcisz, jest na klucz 19. Termometr kupisz za kilka pln w sklepie ogrodniczym.
malina014 - 29-01-2019, 18:59

Ja się dołączę do pytania mam Cari 1.8 GDI 125 km 2000r błędów żadnych nie ma a na pełnym baku przejadę 600 km nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny w trasie jest normalnie schodzi do 7l/100 km sprawdziłem tez pompę paliwa na wolnych obrotach pokazuje 3,4Mpa czy to dobrze? Mogę tez dodać ze pewien czas temu miałem błąd przepływomierza ale po jego wyczyszczeniu i wykasowaniu błędu, już się nie pokazuje.
plecho1 - 29-01-2019, 19:54

Te silniki są oszczędne głównie w trasie kiedy działa tryb ECO, podczas normalnej jazdy spali tyle co inny silnik o podobnej mocy. Mi Carisma GDI w Lublinie paliła nawet 13l/100km.
malina014 - 29-01-2019, 20:31

Tryb eco chyba mój model tego nie ma😂😂😂
plecho1 - 29-01-2019, 22:31

Głównie zależy to od kierowcy :)
Każde GDI to ma, przy delikatnym wciskaniu gazu maks do 4000 obrotów silnik pracuje na ubogiej mieszance, ten stan pracy powinna sygnalizować kontrolka (ECO) w liczniku.

malina014 - 29-01-2019, 23:10

Tak słyszałem o tym, ale ja takiej kontrolki nie mam lub nie zapala się


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group