Outlander I GEN Techniczne - Outlander turbo silne szarpanie od 3tys obrotów
..rafal.. - 05-02-2019, 18:40 Temat postu: Outlander turbo silne szarpanie od 3tys obrotów Witam. Jestem tu nowy bo stałem się posiadaczem Outlandera turbo😊
Mam z nim jednak mały problem. Mianowicie podczas przyspieszania powyżej 3tys obrotów autem zaczyna strasznie szarpać można to przyrównać do holowania innego samochodu bez napiętej liny. Auto posiada instalację LPG ale na gazie jaki i benzynie dzieje się to samo. Przy delikatnym przyspieszaniu objaw nie występuje nawet na wyższych obrotach. Czy podobny objaw może dawać np źle lub wale nie działająca zmienna geometria łopatek? Czy macie może inne teorie lub przypuszczenia?
Bzyk_R1 - 05-02-2019, 18:46
Cześć
Tak mamy. Geometria działa na pewno dobrze bo jej nie ma w turbo. Świece jakie i kiedy wymienione? CE się świeci?
..rafal.. - 05-02-2019, 19:21
CE nie świeci się. Błędów nie ma. Świece zamówiłem. Zastanawiam sie też nad przepływomierzem ale chciałbym zacząć od podstaw.
Bzyk_R1 - 05-02-2019, 19:29
To wykręć stare i je zobacz czy jeszcze w ogóle istnieją. A przepływomierz powinien pokazywać niecałe 4g na jałowych a ponad 210g na pełnym bucie ale wątpię że to on. Jakie zamówiłeś świece? Jak bosch to dzwoń i zrezygnuj jak najszybciej z zamówienia. Koniecznie NGK made in Japan.
..rafal.. - 05-02-2019, 19:46
Zamówiłem ngk irydium do Outlander 2.0t, Lancer 2.0t.
Jutro jak wrócę z pracy to zobaczę do tych świec. Narazie dzięki za poświęcenie uwagi
W@sio - 05-02-2019, 22:06
Konkretnie jaki model świec zamówiłeś? IGR6A11, IGR6A, czy IGR7ag? Dwa ostatnie spoko, pierwsze trzeba zbić na 0.7 mm. Ja bym sprawdził dodatkowo szczelność układu dolotowego, bo jeśli wymiana świec nie pomoże, to będzie znaczyło, że układ dolotowy jest nieszczelny i doładowanie ucieka gdzieś bokiem i silnik jest przelany. Ewentualnie może też być rzecz prozaiczna - jedno z podciśnień zsunęło się z krućca
..rafal.. - 06-02-2019, 05:03
Kupilem wlasnie igr6a11. Wszystkie przewody podciśnienia też będę wymieniał dla pewnosci. A tak z innej beczki. Macie może momenty dokrecania i schemat rozrzadu bo w niedalekiej przyszlosci i za to bede musial sie zabrac . Auto ma 137tys więc 2 wymiana przede mną
plecho1 - 06-02-2019, 06:35
Czy błędy silnika sprawdzałeś sam? Jeśli tak to oznacza że masz interfejs a nim dość łatwo sprawdzić szczelność dolotu. Wymiana przewodów nie koniecznie musi pomóc.
Bzyk_R1 - 06-02-2019, 08:45
..rafal.. napisał/a: | Kupilem wlasnie igr6a11. Wszystkie przewody podciśnienia też będę wymieniał dla pewnosci. A tak z innej beczki. Macie może momenty dokrecania i schemat rozrzadu bo w niedalekiej przyszlosci i za to bede musial sie zabrac . Auto ma 137tys więc 2 wymiana przede mną |
Proszę bardzo:
Tylko uważaj na wałek balansu i niech ktoś to zrobi kto się zna na 4g63t
..rafal.. - 06-02-2019, 09:47
Mam chiński program Torque ale nie do konca jestem pewny czy to jest dobre. Polecisz jakiś sensowny interface?
[ Dodano: 10-02-2019, 18:52 ]
Witam wszystkich którzy się zaangażowali w pomoc przy moim problemie. Po paru dniach testów które nic nie wniosły zabrałem sie za gruszke od turbiny i po zdemontowaniu osłon termicznych okazało się że kolektor jest pęknięty. I tu moje pytanie jako że mieszkam w niemczech i nie znalazlem takiego kolektora ani nowego ani używanego. Czy kolektor od evo8 jest taki sam? Bo do Lancera kolektor jest dostępny. Z góry dziękuję
W@sio - 10-02-2019, 19:19
EVO ma inną turbinę, więc nie podejdzie. Kolektor do Outka jest dostępny w ASO za około 2500zł. Jeśli nie słyszysz kolektora na zimnym silniku (charakterystyczne cykanie) to bym nie ruszał. A co ze świecami? Podregulowałeś odstęp elektrod?
Ja mam Torque pro i spokojnie daje radę zarówno sprawdzić błędy jak i podstawowe parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym
Bzyk_R1 - 10-02-2019, 20:21
..rafal.., w technicznym jest temat o kolektorach. Napisz pw do Staszka bo idzie duże zamówienie na kwasiaki pod nasze turbo td04. Jak się nie załapiesz na kwasiaka to pewnie będzie kilka ogłoszeń zdemontowanych używek oem.
..rafal.. - 10-02-2019, 20:27
Cześć. Tak świece zbiłem na 0.7, sprawdzilem czy przypadkiem westegate nie przycina sie ale w całym zakresie pracuję w palcach bez oporu. Podstawowe dane z czujników mogę sprawdzic tylko nie cisnienie w dolocie(zwyczajnie się nie łączy). Myslalem że przyczyną może być ten kolektor. Szarpanie występuje tylko przy gwaltownym przyspieszaniu czy obciazeniu np. jazda pod górę i tu najwiekszy problem bo mieszkam w górach przy delikatnym przyspieszaniu objawów nie ma przekraczam 3 tys i do 6 ani nie szarpnie. Przeplywka działa poprawnie, przepustnica procentowo tez bez zawachan czy spadków podczas monitorowania. Skoro mówisz że od kolektora raczej to nie bedzie to odpuszcze temat narazie. Bo kupilem rozrzad, swiece simmering i parę innych rzeczy wiec 2500 tys8a za kolektor to troche dużo aktualnie. Kto wie moze z czasem wjedzie turbo od evo. Na obecną chwilę szukam dalej
plecho1 - 10-02-2019, 21:12
Elm327 i Torque czy Piston działają ok i powinny pokazać rzeczywiste wartości parametrów silnika i błędy silnika.
Napisz jakie wartości pokazuje pierwsza sonda i jaką wartość ma korekta krótkoterminowa czyli STFT w momencie jak szarpie
..rafal.. - 11-02-2019, 10:18
Sonda wskazuje w chwili szarpania 0.860V a korekta krotkoterminowa 0%. Dziś na zaplonie bez jazdy zauważyłem że przy wcisnieciu pedalu przyspieszenia w podłogę czujnik przepustnicy wskazuje max 87,5 % i ni cholery więcej. Przy wczesniejszych pomiarach zakres był większy
|
|
|