To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - ocena wprawnego oka - Lancer 1.6/1.8

joseba - 16-02-2019, 01:09
Temat postu: ocena wprawnego oka - Lancer 1.6/1.8
poprzedni post nieaktualny...

miałbym do Was za to inną prośbę
czy na załączonym zdjęciu rzuca się Wam w oczy coś nieprawidłowego?
wersja 2015

RalfPi - 16-02-2019, 11:16

karkówka w lewym górnym rogu zdjęcia :) i śruba przy lewym reflektorze (pordzewiała).
Do tego materiał na grodzi(?) w okolicy filtra powietrza jakoś dziwnie poszarpany/pogryziony/popalony?
No i czemu dwie różne spinki/ dwa różne wkręty przy wlocie powietrza?

czarny.marcin - 23-02-2019, 21:50

to poszarpane to efekt miłego zwierzątka czyli kuny
Zdarty lakier na śrubkach obu błotników i na nakrętkach od maski czyli minimum malowany a więcej to na oględzinach

joseba - 08-05-2019, 18:44

Witajcie ponownie ;)
samochód z wcześniejszego posta już nieaktualny, zresztą Właściciel przede wszystkim powtarzał to, co mu ASO mówiło, pojazd miał blisko 150k km na blacie, a nikt nigdy do rozrządu nie zaglądał, bo autoryzowany serwis wmawiał, że co 200k km wystarczy

tym razem mam na oku Lancer SB 1.8 2011
ponowie prosiłbym Was o wypowiedzenie się, czy coś Was niepokoi na 1szy rzut oka




EDT: jeśli się Wam nie wyświetla, PPM => Pokaż Obraz

Przy reflektorach są nielakierowane śrubki, jak to wygląda w oryginale?
Niech mi ktoś wyjaśni, te białe zacieki pod komorą silnika, ale również przy korku płynu chłodniczego to naturalne zjawisko (może zwykły brud)?
Po prawej stronie, pod skrzynką bezpieczników (bądź cokolwiek to jest), jest jakby goła, nielakierowana blacha (nadkola??). Jak to wygląda u Was? Świadczyć to może o ingerencji blacharskiej? Chyba, że światło tak pada, że się odbija? A może po prostu panikuję i szukam dziury w całym...

Dlatego bardzo Was proszę o możliwą ocenę, o za 2 dni prawdopodobnie wybieram się na oględziny

Mazin89 - 08-05-2019, 19:25

Te białe zacieki mogą być pozostałością środka do czyszczenia jakich używają handlarze. Jak kupiłem Civica to jeszcze długo nie mogłem się pozbyć takich plamek. Wkurzające.

Reflektory raczej były odkręcane. Jakoś dobrze wyglądają jak na 2011 rok. Albo dobre śruby.

Jeżeli to nie efekt światła na zdjęciu, to blacha jest w innym kolorze niż po drugiej stronie, to nie jest normalne.

Czujnik grubości lakieru i najlepiej obejrzeć. Ze zdjęć ciężko stwierdzić.

EDIT: Patrząc na zdjęcia w google, fabrycznie nie są śruby od reflektorów malowane. Zastanawiają mnie też śruby przy kielichach. Patrzę na zdjęcia na google, inne ogłoszenia, na śruby w moim aucie. Po takim czasie też są rude. Tutaj są ładne. Oczywiście nie mówie, że to koniecznie oznacza, że jest powypadkowy bo może ktoś po prostu wymienił śruby.

HUGIO - 08-05-2019, 19:53

Mocne APC powinno sobie poradzić z tymi plamami, ewentualnie środku do czyszczenia komory silnika np. zielony ADBL.

Może popsikali jakimś środkiem i zostawili do wyschnięcia zamiast spłukać...

joseba - 08-05-2019, 22:42

Mazin89 napisał/a:
Jeżeli to nie efekt światła na zdjęciu, to blacha jest w innym kolorze niż po drugiej stronie, to nie jest normalne.

Czujnik grubości lakieru i najlepiej obejrzeć. Ze zdjęć ciężko stwierdzić.

EDIT: Patrząc na zdjęcia w google, fabrycznie nie są śruby od reflektorów malowane. Zastanawiają mnie też śruby przy kielichach. Patrzę na zdjęcia na google, inne ogłoszenia, na śruby w moim aucie. Po takim czasie też są rude. Tutaj są ładne. Oczywiście nie mówie, że to koniecznie oznacza, że jest powypadkowy bo może ktoś po prostu wymienił śruby.


jutro się wybieram, 300 km mam do pokonania, więc liczę, że nie padaka
oględziny, a później do serwisu Mistsu na ścieżkę i niech przejadą też miernikiem

oglądałem prędzej Lancera z 1szego postu, co prawda rocznik 2015 i te śruby również były w dobrym stanie

Mazin89 - 09-05-2019, 06:12

Cytat:
oglądałem prędzej Lancera z 1szego postu, co prawda rocznik 2015 i te śruby również były w dobrym stanie


No tak jak pisałem, nie jest niemożliwe. Może stał cały czas w garażu, może właściciel esteta je wyminiał. Może rozbierał przód ale z innego powodu, nie dlatego że był dzwon. Trochę wróżenie z fusów, dlatego musisz sam ocenić.

joseba - 10-05-2019, 12:52

niestety umawiając się na oględziny w Wawie, już mnie ktoś ubiegł- Pan jechał już z Białegostoku, ja zamierzałem wybrać się ze Śląska. Pan z Podlasia był zdecydowany na zakup
szukam dalej ;)

[ Dodano: 04-09-2019, 00:45 ]
witajcie ponownie, kolejne podejście ;)
tym razem jestem po swoich 1szych oględzinach, będę miał do Was kolejne pytania, na co osobiście zwróciłem uwagę, a co dla Was, jako właścicieli Lancerów, nie powinno stanowić problemu
Lancer 1.6 2014 (przed liftem)

1. czy to normalne, że przy zawiasach w przednich drzwiach, od strony kierowcy występują śruby w karoserii, a od strony pasażera już nie?


2. co to za wersja pojazdu z dodatkowymi nakładkami pod reflektorami, na progach przy przednich drzwiach oraz na pedałach?
przy okazji... czy normalną sprawą jest to, że pomiędzy reflektorami a zderzakiem występują szpary?


3. samochód jest prawdopodobnie po przejściach o czym świadczyć może ok 200-250 mikronów na masce, ale zdradzać mogą to również nalepki na przednich reflektorach, gdzie data produkcji wskazuje październik 2016. występują również niewielkie ślady odkręcania śrub pod maską.
samochód w tym czasie był na firmę, więc wszelkie naprawy robiono w ASO.
zatem czy jest taka możliwość, aby uderzyć do ASO o historię napraw, ewentualnie do ubezpieczyciela, nie wiedząc, w którym ASO samochód był serwisowany oraz gdzie ubezpieczony? czy po samym nr VIN mam szanse uzyskać gdzieś takie informacje?



4. prośba o zerknięcie pod maskę oraz na podwozie





5. czy uchwyty klamek od wewnętrznej strony nie są zawsze w pełni polakierowane?

jakby kogo interesowało VIN: JMBLNCX1AEU001438

i tu zaznaczę, że nie pytam o poradę, czy warto, bardziej chciałbym zwrócić uwagę na mankamenty, by przy oględzinach innego egzemplarza być już bardziej doświadczonym obserwatorem
jeszcze pytanie o akumulator- ślady jakby porostu wynikają z nieszczelności przy klemach? choć to bardziej abstrakcja- czy stan akumulatora wskazywać mógłby na zalanie samochodu?

HUGIO - 06-09-2019, 09:58

1. Mam tak samo, nimi chyba są przykręcone "wsporniki" do deski rozdzielczej.
Zaciekawiło mnie to, że po stronie kierowcy masz ten czarny plastik odgradzający od nadkola polakierowany na czerwono (chyba że to tylko się jakoś świtało dziwnie odbiło i aparat tak to wyłapał). Powinien być czysty czarny.

2. "Dodatki" od poprzedniego właściciela niezależne od wersji ;) Tak samo te paskudne metalowe "dywaniki". Co do szpar, to są, ale na tych zdjęciach według mnie są troszkę za duże. Dodatkowo zderzak chyba za dobrze w ślizgach nie leży, bo tam też są szpary.

3. Kiedyś, gdy szukałem swojego, to w ASO mi powiedzieli, że historii z ich bazy (o ile coś tam będzie) udzielą tylko aktualnemu właścicielowi, albo w jego obecności. Co do ubezpieczalni, to można sprawdzić "swoją" historię, ale czy samochodu, to nie wiem. Niestety pewnie w związku z nowymi przepisami dotyczącymi prywatności, ochrony danych itp. może to być jeszcze bardziej utrudnione.

4. Ten plastik czarny na zderzaku ma różne spinki i niektóre są połamane, a te, co trzymają dolot do filtra wydają się nowe. Strasznie jest zakurzony, a skoro pisałeś o grubym lakierze na masce, to może stał trochę bez maski.

Jak masz ten korek na 7 zdjęciu od końca, to sprawdź, czy przypadkiem nie rdzewieje podłoga pod kołem zapasowym od środka w jego okolicach.

5. Tego nie wiem, bo mam KOS i od środka mam tworzywo. Obstawiam, że powinny być całe tak samo polakierowane (przykłady samych klamek z portali aukcyjnych to potwierdzają), ale może od ciągłego przecierania ręką lakier się już trochę "wytarł".

Co do akumulatora, to obstawiam, że ktoś za mocno dokręcił go do auta tym mocowaniem i najprawdopodobniej popękała/rozszczelniła się obudowa.

sla - 06-09-2019, 11:39

A dlaczego wszystkie śruby w komorze silnika są polakierowane?
Roguuu95 - 06-09-2019, 13:19

Co do śrub to ja mam tak samo u siebie, jedne polakierowane, a inne nie, te niepolakierowane to się brudziły mega i rdzewiały więc sam je przeczyściłem i polakierowałem na nowo by jakoś je zabezpieczyć, więc tym nie masz co się raczej przejmować.
RalfPi - 06-09-2019, 15:26

Jeżeli śruba była odkręca to będą ślady - nieważne co ktoś opowiada - odkręcona śruba (poniszczony łeb) lub polakierowana na nowo świadczy o ingerencji. Jeżeli właściciel nie okaże zdjęć co było robione, to jest to zawsze jakieś tam ryzyko.. U mnie był wymieniany zderzak w ASO i o d tamtej pory mam szpary między reflektorami a zderzakiem.
HUGIO - 06-09-2019, 23:06

sla napisał/a:
A dlaczego wszystkie śruby w komorze silnika są polakierowane?

Jeśli chodzi o te na błotnikach i masce, to oryginalnie są lakierowane pod kolor. Trzymające reflektor nie powinny być lakierowane.

Ostatnio widziałem w jednym serwisie jak na nasadkę zakładali folię i "przez nią" odkręcali śrubę. Muszę powiedzieć, że gdyby nie inaczej ułożona podkładka, to nie było widać śladu, że coś ruszane (oczywiście to była mała śruba - klucz 8, może 10, więc dużej siły tam nie było potrzebnej).

joseba - 10-09-2019, 15:48

dziękuję Wam serdecznie za wypowiedzenie się w temacie
samochód, którego tyczyły się pytania znajduje się w linku
teraz jest wypucowany, a sądzę również, że i po obróbce graficznej, bądź wypastowaniu, ponieważ podczas oględzin nie było elementu pojazdu, gdzie nie było zarysowań widocznych gołym okiem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group