Problemy techniczne - Moment dokręcania głowicy w 4G63 w wózku
BKK - 28-03-2019, 15:40 Temat postu: Moment dokręcania głowicy w 4G63 w wózku Silnik 4G63, głowica SOHC, dwa zawory. I to w zasadzie wszystko, co wiem o silniku. Silnik ten siedzi w wózku widłowym typu FG 15 z 1997 roku. Głowica nieco się różni od samochodowej, ale chyba nie na tyle, by wartości dokręcania były inne. W każdym bądź razie silnik zasilany jedynie gazem. Możecie mi podać, jaka jest procedura i momenty dokręcania śrub głowicy w tym silniku? Bo wyczytałem tu już kilka wersji, a przyznam że w oznaczeniach kodowych słabo się orientuję. I czy od razu kupować nowe śruby? Bo piszecie tu, że lubią pękać przy powtórnym wykorzystaniu.
Dziękuję.
[ Dodano: 28-03-2019, 21:57 ]
Dopowiem jeszcze, że zestaw uszczelek, w tym uszczelka pod głowicę, taki sam, jak do samochodowej wersji, więc wychodzi, że można to traktować, jako zwykły silnik samochodowy.
jacek11 - 30-03-2019, 20:36
W manualu jest taka informacja:
78 Nm- 0 Nm - 20 Nm - +90 stopni - +90 stopni.
BKK - 30-03-2019, 20:44
Dziękuję Ci Jacku bardzo.
[ Dodano: 03-04-2019, 11:34 ]
Kolega przysłał mi jeszcze taką procedurę.
Krok 1. dokręcić 39 Nm.
Krok 2. Dokręcić 78 Nm.
Krok 3. Poluzować 360 stopni.
Krok 4. Dokręcić 20 Nm.
Krok 5. Dokręcić 90 stopni.
Krok 6. Dokręcić 90 stopni.
Maksymalna długość śrub głowicy - 99.4 mm.
jacek11 - 03-04-2019, 15:56
Też będzie dobrze, a nawet lepiej.
Krzyzak - 03-04-2019, 16:54
Manual do 2.0 SOHC:
80Nm->0->20Nm->90°->90°
BKK - 09-05-2019, 18:15
No i w głowicy wózkowej śruby mają 118 mm długości. Niby to samo, a jednak...
|
|
|