To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - 2.5 V6 sedan problem, zawieszenie, wysprzeglik

KrisNO - 29-03-2019, 00:39
Temat postu: 2.5 V6 sedan problem, zawieszenie, wysprzeglik
Witam serdecznie wszystkich maniaków! :D
Mam parę problemów z galem.
Otóż:

Przy hamowaniu mi bije w pedał. Wymieniane były już klocki tarcze(TRW) pół oś, nie pomogło.

Przy przyspieszaniu mocniejszym niż emeryt czyje wibracje na kierownicy.

I ostatni najważniejszy problem,

Po wymianie sprzegla, wysprzeglik zaczął zawodzić.(nie da się wbić 1 i R(bieg)) Sprzęgło łapie od samego dołu wysprzeglik puszcza ciągle powietrze przez odpowietrznik.

Gumka zewnętrzna wygląda na zassaną (więc na swój rozum odpowiadam że wysprzeglik robi problem)chyba że macie inne możliwości.


(JESLI KTOS JEST Z WARMI I MAZOR ) Z wieeelką chęcią przyjadę posłuchać co kolega ma do powiedzenia.


(Proszę o dzwonek dla każdego z Warmii i Mazur))

robertdg - 29-03-2019, 07:02

KrisNO napisał/a:
Przy hamowaniu mi bije w pedał. Wymieniane były już klocki tarcze(TRW) pół oś, nie pomogło.
Z przodu czy z tyłu? Objaw swiadczy o tylnym hamulcu
KrisNO napisał/a:
Przy przyspieszaniu mocniejszym niż emeryt czyje wibracje na kierownicy.

Tylko na kkierownicy, czy na nadwoziu takze?
KrisNO napisał/a:
Po wymianie sprzegla, wysprzeglik zaczął zawodzić.(nie da się wbić 1 i R(bieg)) Sprzęgło łapie od samego dołu wysprzeglik puszcza ciągle powietrze przez odpowietrznik.

Gumka zewnętrzna wygląda na zassaną (więc na swój rozum odpowiadam że wysprzeglik robi problem)chyba że macie inne możliwości.
Odpowietrz grawitacyjnie, albo wymien wysprzeglik (kosztuje kolo 40zł), zostanie Ci jedynie pompka sprzegla do weryfikacji
KrisNO - 29-03-2019, 09:08

@robertdg przy hamowaniu bije lewy przód czasem piszczy. Nie pamiętam czy tam łożysko było wymieniane, ale kości ,półoś tarcze, klocki, prowadnice zacisku czyszczone, zbieżność. To było robione bankowo.

Przy przyspieszaniu tak dziwnie... Hmmm za mało kilometrów jeszcze nim zrobiłem i teraz nie mogę sobie zwizualizować będąc w domu. :p

Co do wysprzeglikiem chodzi ci o używkę 40zl? Bo on wygląda na winowajcę.

Mitsubishi Galant 2.5 V6 wysprzeglik https://imgur.com/gallery/JxTyL2L

Widać że zarzygany cały motor będzie to zaraz zrobione. (Odpowietrzanie do tego uszczelka dekla się poci. Kobieta długi czas jeździła (na dodatek mały bonus bo przecież na blacie kontrolki nie ma, był pusty zbiorniczek płynu wspomagania mam nadzieję że pompa te zaniedbanie wybaczy.))

I jeszcze błąd EGR czasem (podobno) wyskakuję.

Błąd P0403 EGR https://imgur.com/gallery/wjqBudy

Także roboty na weekend mam tylko nie wiem jak z czasem będzie. :?

Bizi78 - 29-03-2019, 09:14

KrisNO napisał/a:
Przy przyspieszaniu mocniejszym niż emeryt czyje wibracje na kierownicy.

Może przegub :? .

lokiec97 - 29-03-2019, 11:29

sprawdz końcówke drążka i wachacz czy luzów nie mają, od tego możesz mieć jakieś wibracje na kierownicy. (ja przykładowo mam luzy i to czuc na kierownicy)
Co do sprzegla, u mnie galant tez lapie u dolu, a sprzeglo bylo wymieniane wiec jest ok.

Jestem z Ega ;D kawalek bys mial :D

Krzyzak - 29-03-2019, 13:12

masz do sprawdzenia całe zawieszenie i przeguby wewnętrzne
hamulce - przyrządem zegarowym trzeba zmierzyć bicie piast a potem piast z tarczami
sprzęgło - dalej nie rozumiem jak 99% mechaników może nie wiedzieć że instalację sprzęgła odpowietrza się... wysprzęglikiem a nie pompką sprzęgła....

KrisNO - 29-03-2019, 21:12

Dziś przeszedł przegląd bez najmniejszego "ale".
Przyrządem zegarowym bicie piast?hmmm tu może być właśnie problem w piaście bo tam łożysko przegub półoś kości wymieniane.
Tylko gdzie mają taki przyrząd do sprawdzenia piast. Hmm pomyślę nad tym.
Sprzęgło było odpowietrzanie wysprzeglikiem tylko po czyszczeniu go stracił szczelność i łapie powietrze. Jutro przyjdzie nowy wysprzeglik wstawię go i dam znać.
Dziękuję zainteresowanym. ;)

Edit:

Wszystkie 4ry Piasty razem z łożyskami były wymieniane.
W sumie razem 6 bo pierwsze dwie to jakieś chinki poszły po chwili na śmietnik później wszedł FAG.

Bizi78 - 29-03-2019, 21:16

KrisNO napisał/a:
Tylko gdzie mają taki przyrząd do sprawdzenia piast.

W normalnym warsztacie powinni mieć.
Jeśli nie mają to zmień warsztat :wink: .

Hugo - 30-03-2019, 07:39

Co to są kości w samochodzie?
Krzyzak - 30-03-2019, 19:47

Hugo napisał/a:
Co to są kości w samochodzie?

no wiesz, jak wozisz anoreksję jako pasażerkę



ps. - taki przyrząd z bazą magnetyczną to nawet ja mam - taki za 100zł wystarcza w zupełności
ale skoro piasty masz nowe, to może tarcze się już pokrzywiły
tak czy inaczej - do sprawdzenia

ps - w jaki sposób było odpowietrzane wysprzęglikiem? - konkretnie proszę
czy ktoś naciskał na pompę sprzęgła czy nie? - bo w tej metodzie pedału sprzęgła się nie dotyka!

Hugo - 31-03-2019, 09:35

Krzyzak :mrgreen:
KrisNO - 02-04-2019, 06:38

Bicie przypuszczam że jest spowodowane przez przegrzane tarcze a te niedokładnym ogarnięciem zacisków. Zrobi się...

EGR ogarnięty

Płukałem dziś układ chłodzenia tyle rudej to chyba nie widziałem. Wężyk do wyrównawczego prawie bez przelotu zawalony jakimś rudym piachem. Zdarza się coś takiego w tym silniku? Zalany był normalnie płynem.

Dziś wymieniłem wysprzęglik, nie pomogło. Czasem wchodzą biegi dobrze a czasem 1 i R praktycznie nie do wbicia. Zwiększenie dystansu przez włożenie czegoś między łapę a trzpień wysprzeglika nie pomaga. Zdarza się że Przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i gaśnie. Odpowietrzalem na różne sposoby.
Tak jak hamulce przez pompowanie odkręcenie odpowietrznika zakręcenie i powtórka.
I na przelot przez odkręcenie odpowietrznika wężyk zassanie i zakręcenie.
Nigdy nie miałem z odpowietrzeniem takiego problemu.
Jak powinna wyglądać poprawna procedura?
Czy ja źle odpowietrzylem czy możliwe że zostało coś źle skręcone przy wymianie sprzęgła?


Edit:
Ogólnie na pierwszy rzut mojego oka wydawało mi się że wysprzeglik w stanie spoczynku za bardzo wystaje no ale ciężko mi było uwierzyć że da się skręcić skrzynie źle i na dodatek że to będzie jeździć. Teraz pogooglowalem ale konkretnego zdjęcia nie znalazłem. Może ktoś ma taki motor i by mógł zrobić zdjęcie wysprzeglika w stanie spoczynku. Raczej uda się bez jakiegos większego problemu wciskając telefon. Na tą chwilę mam tylko stare zdjęcie ale za chwilę dodam świeże.

Z góry dziękuję!


Krzyzak Bizi78 Hugo robertdg lokiec97wysprzeglik przed

Sunderland86 - 02-04-2019, 08:48

KrisNO jeśli warsztat coś spaprał przy wymianie sprzęgła, to niech poprawiają.
Krzyzak - 02-04-2019, 13:11

KrisNO napisał/a:
Jak powinna wyglądać poprawna procedura?

dość prosto
1. zakładasz wężyk na odpowietrznik
2. odkręcasz odpowietrznik i wlewasz do zbiornika pompy płyn i czekasz aż zacznie płynąć wężykiem
3. zakręcasz i tu najważniejsze - wciskając ręką łapę sprzęgła wciskasz trzpień do środka wysprzęglika i odkręcasz odpowietrznik i zakręcasz
już po pierwszym razie powinno być znacznie lepiej

Marcino - 02-04-2019, 13:56

KrisNO napisał/a:
zakręcasz i tu najważniejsze - wciskając ręką łapę sprzęgła wciskasz trzpień do środka wysprzęglika i odkręcasz odpowietrznik i zakręcasz
już po pierwszym razie powinno być znacznie lepiej


Możesz jasniej....który odpowietrznik i jaki to ma cel?

KrisNO napisał/a:
Zdarza się że Przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i gaśnie.


Jeśli to na LPG to wina wtrysków LPG i ustawienia... jakie masz wtryski?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group