To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.5V6 GDI] Przegrzany silnik - spadek cisnienia na cylindra

kowal51 - 05-04-2019, 00:19
Temat postu: [3.5V6 GDI] Przegrzany silnik - spadek cisnienia na cylindra
Witam
Mam taki problem. Szalałem sobie swoim 3,5 v6 dgi po Islandii i w końcu zagotowało mi silnik.
Najpierw przestało grzać z nawiewów, potem silnik się wyłączył. Mam uszkodzony zegar od temperatury wiec nic nie zauważyłem póki nie było za późno. Rozwaliło plastikowy trójnik, który jest koło skrzyni biegów i cały płyn z chłodnicy uciekł. Po wymianie trójnika silnik pali, ale cały blok chodzi (chyba nie pracuje na wszystkich cylindrach)
Zrobiłem testy kompresji na obu głowicach:
Na lewej pokazało kolejno 10: 2 i 10 barów rozebrałem głowice i walnięta uszczelka przy środkowym cylindrze?
Na prawej pokazało ogólnie małe ciśnienie 7; 5 i 7 barów. Jaka może być tego przyczyna?
Czy może być to wina uszczelki? Czy sama głowica jest problemem? Czy może coś ze szczelnością cylindrów? Ale czy na wszystkich trzech byłby spadek ?
Testu z olejem raczej nie zrobię bo cześć silnika już rozebrana. Czy jest jakaś inna opcja zęby to zdiagnozować? Raczej raczkuje w temacie mechaniki, a zwłaszcza siników v6.
Dodam ze wszystkie świece okopcone. W planie mam zdemontować druga głowice i oddać do sprawdzenia. Zastanawiam się tylko czy jest co ratować.

plecho1 - 05-04-2019, 06:42

Pewnie też zapiekly się pierścienie na tłokach, warto by było wyjąć tłoki i zobaczyć w jakim są stanie.
zbyszekm2 - 10-04-2019, 09:30
Temat postu: Re: Przegrzany silnik - spadek cisnienia na cylindra
kowal51 napisał/a:
Witam
Mam taki problem. Szalałem sobie swoim 3,5 v6 dgi po Islandii i w końcu zagotowało mi silnik.
Najpierw przestało grzać z nawiewów, potem silnik się wyłączył. Mam uszkodzony zegar od temperatury wiec nic nie zauważyłem póki nie było za późno. Rozwaliło plastikowy trójnik, który jest koło skrzyni biegów i cały płyn z chłodnicy uciekł. Po wymianie trójnika silnik pali, ale cały blok chodzi (chyba nie pracuje na wszystkich cylindrach)
Zrobiłem testy kompresji na obu głowicach:
Na lewej pokazało kolejno 10: 2 i 10 barów rozebrałem głowice i walnięta uszczelka przy środkowym cylindrze?
Na prawej pokazało ogólnie małe ciśnienie 7; 5 i 7 barów. Jaka może być tego przyczyna?
Czy może być to wina uszczelki? Czy sama głowica jest problemem? Czy może coś ze szczelnością cylindrów? Ale czy na wszystkich trzech byłby spadek ?
Testu z olejem raczej nie zrobię bo cześć silnika już rozebrana. Czy jest jakaś inna opcja zęby to zdiagnozować? Raczej raczkuje w temacie mechaniki, a zwłaszcza siników v6.
Dodam ze wszystkie świece okopcone. W planie mam zdemontować druga głowice i oddać do sprawdzenia. Zastanawiam się tylko czy jest co ratować.

Przyczyn moze być dużo, wszystkie cisnienia nie mieszcza się w granicach.
Wadliwy zegar?,
Druga rzecz, podpalone zawory, trzeba zrobic test olejowy
trzecia rzecz , cisnienie mierzyłeś przed wymianą uszczelki czy po? Jesli przed to powodem cisnienia małego na jednym z cylindró moze byc przedmuch na uszczelce głowicy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group