L200 Techniczne od 2006r - demontaż parownika klimatyzacji
pawel80 - 16-04-2019, 18:51 Temat postu: demontaż parownika klimatyzacji wiec tak. mam wyciek czynnika w układzie klimatyzacji wyciek wykrywany detektorem gazu resztkowego pokazał wycieki z karatek nawiewu. czyli podejrzenie ze dziurka jest gdzies w parowniku i teraz mam zagwózdke jak sie dobrać do parownika aby go wymontować i oddac do załatania. a jak by mi ktoś chciał podpowiedzieć jak można bez bulu sie dostać do rzeczowego i go wyjąć to super bedzie na razie to wiem gdzie on jest moze po demontażu schowka pasażera i obudowy wentylatora nawiewu bym sie tam dostał ale czyt ja go tamtędy wyjmę ?
pablo eldiablo - 19-04-2019, 17:14
Musisz dość konkretnie zdemontować deskę rozdzielczą, przez szparę za schowkiem się nie dostaniesz.
I raczej odpuścił bym sobie łatanie, nawet, jeśli chwilę pochodzi, zaraz będziesz miał powtórkę z rozrywki i rozbebeszanie wnętrza, szkoda czasu i kasy na nabijanie klimy.
pawel80 - 12-06-2019, 16:32
sam sobie opowiem bo tłumy zaglądają i moze sie komuś przyda
z fiszek wynikało ze wyjmuje sie parownik w kierunku do pasażera.
aby sie dostać wyjąłem schowek pasażera, zdemontowałem puszkę wiatrów ta z wentylatorem aż do podszybia ( całość rozmontowałem pod deska i wyjmowałem tym przesmykiem na nogi.
popuściłem deskę czyli 4 śruby m6 w okolicach schowka odkręciłem dało to wystarczająco miejsca ale jest ciasno i trzeba trochę nagiąć plastiki aby dostać sie do parownika, należy zdemontować silniczki sterujące żaluzja nagrzewnicy i zdemontować wszystkie obudowy z lewej stron.
powinniśmy uzyskać widok na przejście rurek czynnika przez ścianę grodziowa zdemontować osłonę rozkręcić rurki w grodzi ( od strony komory silnika) delikatnie mozna je odgiąć aby je wyswobodzić i mozna za nie lekko wtedy pociągnąć ale...
teraz przechodzimy na stronie kierowcy odkręcamy osłonę nad pedałami i odnajdujemy kostkowe i kable termistora od temperatury parownika i rozpinamy kostke a kabel z kostka musimy wsadzić teraz do miejsca gdzie jest parownik odkręcamy kilka śrubek i odginamy kawałek dekla aby przełożyć wspomniana kostkę ja tego nie zrobiłem i musiałem polutować przewód
wracamy na miejsce pasażera i pomału wyciągamy w prawo ku drzwi i lekko do tyłu parownik powinien sie wysunąć ja musiałem użyć więcej siły bo trzymał mnie przewód od termistora
demontaż zakończony
zajęło to moze z godzinę no góra dwie śrubokręt aku różnej długości bity i szło jak po maśle
montaż podobnie z tym ze najpierw czyszczenie szmata i cheja
parownik + zawór rozprężny skręcamy na nowych uszczelkach tak jak wszystko co w układzie odkręcaliśmy kosztuje to nie wiele i spokój jest składamy to wraz z rurkami w komplet i takie montujemy w miejsce nie zapominając o przełożeniu kostki termistora
|
|
|