To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Głośny silnik

yarekok - 18-04-2019, 02:42
Temat postu: Głośny silnik
Witam !
Od kilku miesięcy użytkuje i to dość intensywnie, Outka I gen z silnikiem 2.0 136 Km.
Zauważyłem , że głośność oraz poziom wibracji nieprzyjemnie dokucz od ok 4 tys obrotów czyli podczas jazdy po autostradach. Czy ktoś z Państwa ma podobne wrażenia ? Trochę tak jakby brakowało 6 biegu ?? Myślę że wersje z turbo są cichsze bo tak wysoko nie trzeba ich kręcić, no ale mi się trafiła wersja bez. Chce też soróbować go dogłuszyć i przejśc na olej 5w40 z 5w30, a może jakiś inny typu 5w50 , np ???
Wszelkie sugestie i opinie mile widziane !
Pozdro

Eroi - 18-04-2019, 21:32

To 4tyś obrotów to tylko na 5 biegu czy obojętnie którym?

W moim wypadku było na każdym biegu, po prostu powyżej 4k obrotów wibracje jak by miał wypaść.

Problemem okazał się wałek balansowy.
Tylko nie tyle że był źle ustawiony a coś z ... łożyskami? Nie pamiętam dokładnie, mechanik mi tłumaczył dawno temu, jak ustawił przy wymianie rozrządu jak fabryka chciała to były te wibracje i podobno ktoś przy tych łożyskach majstrował.

yarekok - 18-04-2019, 23:08

Czyli problem został usunięty po wymianie tych łożysk wałka balansowego ?? I jak mam rozumieć, że problem istniał kiedy wałek był ustawiony jak fabryka chciała ?? Możesz więcej konkretów ?
A uściślając, to najgłośniej jest przy 4200 czyli ok. 140 km/h wg zegara na 5 biegu rzecz jasna, ciekawe ale nie robiłem prób na 4 biegu lub 3-cim, muszę to zweryfikować, dzięki za sugestię !. Przy 130 czyli właśnie 4000 jest ciszej i powyżej 140 np 150-160 paradoksalnie też Dziś wygłuszałem po amatorsku auto. Wczesniej robiłem pomiary jakąś apką , było 86 dB, jest 76 max czyli zbiłem 10 . Mam jeszcze kilka miejsc ale dość problematycznych tyle że trochę materiału mi zostało, to po świętach jeszcze spróbuję.
Wesołych Świąt !!!

[ Dodano: 19-04-2019, 06:57 ]
Coś mi przyszło do głowy.
Zaraz po zakupie była zmiana rozrządu, a ja tym Outkiem z Radomia do Wrocka leciałem i chyba bym zwrócił uwagę na ten hałas i wibracje !!??
Zaraz potem była zmiana rozrządu i generalnie głownie jazda po mieście....hmmmm Wie Pan co Panie Kolego ?? Byłbym zobowiązany gdyby Pan jakieś namiary na tego Pana Mechanika sobie odtworzył .
Podejrzewam, że mój ustawił fabrykę , wiadomo, a no właśnie , rozrząd był tak wyżyłowany, że stary pasek balansowy , to mojemu mechanikowi w reku po prostu pękł !!
To rzeczywiście może być kwestia wałka balansowego !!
Hmmm, było zmieniane wszystko, łącznie z tłumikiem drgań czyli : paski, rolki, tłumik drgań. Może coś jest nie halo, a usterka typowa tylko w tych silnikach, a mój mechanik jest od różnych i chyba , to jego pierwszy Outek I gen.
Pozdrawiam

tościk - 19-04-2019, 13:50

yarekok, zapoznaj się z tematem https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93549 .

Generalnie z lektury wynika, że jak mechanik nie miał do czynienia z tym silnikiem, to nie będzie umiał ustawić wałka balansowego. Bonusowo chyba w Autodacie jest to źle opisane.

Z tego co pamiętam, to mi nawet mechanik tłumaczył że ustawienie "kresek" na równo może być błędne, bo się okaże, że jest przekręcony o 360 stopni i przez to będzie pasek trzeć. Nie wiem ile w tym prawdy, w tej kwestii jestem laikiem. Ale faktem jest, że mi rozrząd dobrze poskładali i Outek zaczął wreszcie kulturalnie pracować.

staszq2 - 20-04-2019, 22:11

Eroi napisał/a:
Problemem okazał się wałek balansowy.
Tylko nie tyle że był źle ustawiony a coś z ... łożyskami

Zastanawiam się co to za wałek musiałeś mieć że mechanik tam jakieś "łożyska" znalazł :roll:
tościk napisał/a:
Generalnie z lektury wynika, że jak mechanik nie miał do czynienia z tym silnikiem, to nie będzie umiał ustawić wałka balansowego

Przy tym silniku to już standard że ktoś kto nie robił go to zawsze spapra ustawienie balansów.
yarekok napisał/a:
Myślę że wersje z turbo są cichsze bo tak wysoko nie trzeba ich kręcić

O1T ma nie wiele dłuższe przełożenie, w tym modelu przy prędkosci autostradowej nie jest cicho :wink:
yarekok napisał/a:
przejśc na olej 5w40 z 5w30, a może jakiś inny typu 5w50

Wszystkie dobre pod warunkiem, że full syntetyki :wink: tylko nie kupuj Castrola

yarekok - 14-05-2019, 11:13

Dziekuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie !
Sprawdziłem wątek , który poleca kolega tościk i dodałem do niego post takiej treści:
" Krótko.
Outka I 2.0 b+lpg kupiłem w Radomiu w sierpniu, przyjechałem do Wrocławia i postanowiłem, że nie będę nim jeździć przed wymianą rozrządu. Okazało się, że krótki pasek, balansowy mojemu mechanikowi został w ręku. Był zerwany ze starości ale auto jakos tam jechało.
Jak to mozliwe, że nic sie nie stało ? Kompletny nowy rozrząd z tłumikiem drgań został wymieniony. Buczenie w zakresie 0o 4 tys obrotów tj. ok 140 km/h na autostradach. Olej 5w-30 zmiana na 5w40. Przy katalizatorze było cos kombinowane z uchwytem, jakieś debilne stalowe tulejki , które dodatkowo dzwoniły, poszły won. Silnik dogłuszyłem specjalistycznymi materiałami we własnym zakresie od komory silnika i tam gdzie dywaniki kierowcy i pasażera od wewnątrz. Przed tymi zmianami apka na telefonie pokazywała 86 w porywach do 89 dB. Aktualnie 72 do 74 dB . To wynik po zmianie oleju na przyzwoity 5w40 wcześniej usuniecie tych tulejek i dogłuszenie ujeło 10 dB. Reasumując:
86-89 dB głosnośc poczatkowa
76-78 po dogłuszeniu i wywaleniu tych tulejek
72-74 po zmianie oleju na 5w40
teraz jest ok.
Buczenie i odgłos zdecydowanie mniejszy ale dla pewności czy Ktoś może zna jakiś pewny pod kątem rozrządu warsztat we Wrocku/okolicach ????
Bedę wdzięczny za namiary !
Pozdrawiam "

Bizi78 - 14-05-2019, 12:10

yarekok napisał/a:
Buczenie i odgłos zdecydowanie mniejszy ale dla pewności czy Ktoś może zna jakiś pewny pod kątem rozrządu warsztat we Wrocku/okolicach ????

Bedę wdzięczny za namiary !

Skontaktuj się z tym userem, jak będzie miał czas to może ogarnie temat:
https://forum.mitsumaniaki.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=2251

yarekok - 14-05-2019, 16:54

Probowałem wysłać PW ale dziwne , jak by była w dziale do wysłania ale w wysłanych jej nie ma ????
Bizi78 - 14-05-2019, 17:04

Jak PW jest w dziale do wysłania to znaczy, że odbiorca jej jeszcze nie przeczytał.
Po odczytaniu przez odbiorcę przejdzie dopiero do wysłanych.

yarekok - 14-05-2019, 17:08

Ok, thx !

[ Dodano: 22-10-2019, 09:12 ]
Update !
Samochód jest po wymianie łożyska w skrzyni biegów . Buczenie oraz wibracje jak mi się wydaje są teraz w normie. Pomiar dB ok. 68-70 dB w zakresie 4000 RPM i prędkości 140 km/h.
Opis sytuacji: ok. 2 miesiące temu postanowiłem wymienić oleje w napędach oraz skrzyni. Po przejechaniu ok. 3-4 tyś km , skrzynia zaczęła charczeć. Na postoju na tzw luzie ( charczenie cichło po wciśnięciu pedału sprzęgła ) oraz podczas jazdy wyraźne buczenie, charczenie z tendencją narastającą. Sprzęgło kompletne wymienione w styczniu, więc chciał nie chciał trza było tam zajrzeć.
Sprzęgło było ok więc skrzynia na stół i hajda do warsztatu specjalistycznego od skrzyń. Pan od skrzyń zobaczył skrzynię i mówi: to będzie łożysko. Zapytał o biegi , a ja mówię, że wchodzą, no to chodź pan pokażę jak wygląda , bo mam na półce i to typowa usterka tej skrzyni.
Łożysko jest otwarte, kulkowe. Prawdopodobnie zacierało się powoli od początku jak go kupiłem ale zrobiłem ok 50 tyś km i zmieniłem olej, a wtedy własciwie zaczęło sie zacierać niemal w oczach, a właściwie w uszach ;-) ))
Dziś autko bardziej mruczy niż buczy ! Wszystkie opisane przeze mnie w tym wątku zabiegi przyniosły w końcu efekt ! ! !

tościk - 22-10-2019, 09:25

yarekok napisał/a:
Update !
Samochód jest po wymianie łożyska w skrzyni biegów . Buczenie oraz wibracje jak mi się wydaje są teraz w normie. Pomiar dB ok. 68-70 dB w zakresie 4000 RPM i prędkości 140 km/h.
Opis sytuacji: ok. 2 miesiące temu postanowiłem wymienić oleje w napędach oraz skrzyni. Po przejechaniu ok. 3-4 tyś km , skrzynia zaczęła charczeć. Na postoju na tzw luzie ( charczenie cichło po wciśnięciu pedału sprzęgła ) oraz podczas jazdy wyraźne buczenie, charczenie z tendencją narastającą. Sprzęgło kompletne wymienione w styczniu, więc chciał nie chciał trza było tam zajrzeć.
Sprzęgło było ok więc skrzynia na stół i hajda do warsztatu specjalistycznego od skrzyń. Pan od skrzyń zobaczył skrzynię i mówi: to będzie łożysko. Zapytał o biegi , a ja mówię, że wchodzą, no to chodź pan pokażę jak wygląda , bo mam na półce i to typowa usterka tej skrzyni.
Łożysko jest otwarte, kulkowe. Prawdopodobnie zacierało się powoli od początku jak go kupiłem ale zrobiłem ok 50 tyś km i zmieniłem olej, a wtedy własciwie zaczęło sie zacierać niemal w oczach, a właściwie w uszach ))
Dziś autko bardziej mruczy niż buczy ! Wszystkie opisane przeze mnie w tym wątku zabiegi przyniosły w końcu efekt ! ! !


Czyli kolejna rzecz, którą można dodać na listę potencjalnych usterek tego modelu :mrgreen:
Bzyk_R1 może warto zrobić przyklejony temat zbiorczy? Albo chociaż takie odnośniki jak są w dziale Colta CJ0 :)

yarekok - 23-10-2019, 13:38

Aha, to było łożysko wałka sprzęgłowego przy okazji wymieniono uszczelnienie, bo jak skrzynia wyciągnięta i otworzona, to warto. Koszt części to znikoma część wszystkich wydatków na tę operację :-(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group