To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Galant 2.5v6 - wyciek z okolic rozrządu

piolek3 - 02-05-2019, 16:00
Temat postu: [EAx 97-04] Galant 2.5v6 - wyciek z okolic rozrządu
Witam wszystkich.
Mam dość poważny problem. Ostatnio zauważyłem, że od strony rozrządu, na krawędź miski olejowej wycieka mi płyn chłodniczy. Rozrząd wraz z pompa wymieniony rok temu, przejechane około 15 tys km. Myślałem może że jest to awaria uszczelniacza na pompie. Rozebralem górne obudowy od rozrządu i pasek suchy, rolka pompy też. Muszę jeszcze wspomnieć ze po odpaleniu zimnego galanta, wyciek pojawia się po kilku minutach. Czy jest jeszcze miejsce gdzie może wyciekac oprócz pompy wody? Na kanale, od spodu nie widac miejsca wycieku. Miał ktoś taki problem?

Krzyzak - 02-05-2019, 19:09

piolek3 napisał/a:
Czy jest jeszcze miejsce gdzie może wyciekac oprócz pompy wody?
z tej strony to tylko głowica jeszcze...
piolek3 - 02-05-2019, 21:53

Oo to nie ciekawa opcja...
A czy istnieje możliwość że zostało uszkodzonne uszczelnienie pompa - silnik. Albo jakiś kanał którym może spływac płyn z innego miejsca?

Bizi78 - 03-05-2019, 00:13

Z przodu jest chyba jakaś rurka od układu chłodzenia i korek spustowy płynu z przedniego banku.
Trzeba dobrze obczaić bo płyny potrafią pełzać pod wpływem jazdy.

piolek3 - 03-05-2019, 07:05

Problem w tym że to się też na postoju dzieje. W którym miejscu jest to zlokalizowane, mógłbyś jakoś wskazać?
Bizi78 - 03-05-2019, 10:01

Może jednak z pod pompy cieknie, bo ona jak dobrze kojarzę nie ma uszczelki i jest wklejana na silikon.

Hugo - 03-05-2019, 11:04

Fabrycznie pompa wody jest montowana na masę uszczelniającą, ale zamienniki oferowane są z uszczelką i później są problemy.
piolek3 - 03-05-2019, 11:48

Dziękuję za informację.
Jeżeli faktycznie jest to uszczelka pompy, powinienem ją zdjąć, wyrzucić uszczelke, oczyścić i położyć pompę na masie uszczelniającej/silikon silnikowy?

Krzyzak - 03-05-2019, 16:10

Fabrycznie też jest klingeryt, ale po latach nie każdemu chce się dobrze oczyszczać blok i dlatego stosują masy uszczelniające, które dobrze się wpasowują w nierówności po starej uszczelce.
Bizi78 - 03-05-2019, 20:55

Krzyzak napisał/a:
Fabrycznie też jest klingeryt

Jakoś w manualu i katalogach jej nie spotkałem, przynajmniej w 2.5V6 :wink: .


Krzyzak - 03-05-2019, 21:29

Tak, bo procedura dotyczy już wymiany, ale w moim srebrnym miałem fabryczną jeszcze pompę bo silnik miał ok. 30 tys km jak został kupiony i była uszczelka.
Hugo - 04-05-2019, 21:02

Krzyzak napisał/a:
Tak, bo procedura dotyczy już wymiany
No, ale, że jak, pokazują wymianę i nie pokazują uszczelki? Czyli jednak zostawiać starą? :wink:
Krzyzak - 04-05-2019, 21:20

Nie - następnym razem dać na pastę uszczelniającą ze względu na krzywizny i ew. nierówności powierzchni.
Hugo - 04-05-2019, 21:58

Krzyzak napisał/a:
Nie - następnym razem dać na pastę uszczelniającą ze względu na krzywizny i ew. nierówności powierzchni
Ale z nową uszczelką czy bez?
Krzyzak - 04-05-2019, 23:17

Ja daję bez. Na dirco.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group