[02-06]Lancer CS0 - Ciagle załączony wentylator
DamianVoid - 24-05-2019, 18:44 Temat postu: Ciagle załączony wentylator Witam, Na początku maja zakupiłem Lancera 1.6 98KM z 2004 roku w wersji Comfort.
Niepokoi mnie w nim ze po przejechaniu 4 km albo na stygnącym silniku około 30 min od razu załączaja sie obydwa wentylatory chłodnicy, nawet przy wyłączonej klimatyzacji i nawiewie włączonym na stopy.
Gdy po jeździe wyłączam silnik obydwa wentylatory chodzą ok 5 sek. Po przekręceniu ponownie stacyjki aby włączyć prąd znowu się załączają i chodzą nieprzerwanie przez 5 min, potem na chwile zmniejszają obieg/ok 10sek/ i spowrotem na max. Czy w waszych samochodach wentylatory tak samo sie zachowują, Co może byc problemem? Jakis czujnik temperatury w chłodnicy lub silniku? Komputer ?
Za 2 tygodnie bedę miał wymieniony rozrzad i oleje i poprzedni własciciele/ ich mechanicy lali do samochodu 5w40 castrola. I tu moje pytanie czy wybrać EDGE czy magnatec albo co wy polecacie?
Bizi78 - 24-05-2019, 19:22
DamianVoid napisał/a: | I tu moje pytanie czy wybrać EDGE czy magnatec |
Ja bym ogólnie już nic castrola do auta nie zalał .
Hornet - 25-05-2019, 08:16
DamianVoid napisał/a: | Czy w waszych samochodach wentylatory tak samo sie zachowują |
Nie, zachowanie Twoich wentylatorów nie jest normalne.
Generalnie w naszych miśkach bywają problemy ze sterownikiem wentylatorów, tu masz jeden z wielu tematów
Bizi78 napisał/a: | Ja bym ogólnie już nic castrola do auta nie zalał |
Ja też.
DamianVoid - 25-05-2019, 13:56
Hornet dziekuje za pomoc.
Ty co lejesz do swojego , Motula?
Hornet - 25-05-2019, 16:11
DamianVoid napisał/a: | Ty co lejesz do swojego |
Valvoline Maxlife 5W40.
Wcześniej miałem Castrola Edge, 5W30 (na takim go kupiłem), potem 5W40.
Ani jeden ani drugi nie dawał rady na autostradach - po dłużej jeździe w wakacje nie był w stanie napełnić popychaczy przez co silnik klekotał jak stary diesel, na Valvo efekt nie występuje.
Poza tym wydaj mi się że mój silnik ma mniejszy apetyt na Valvo...
DamianVoid - 25-05-2019, 19:55
No ja tez mam z ostatniej wymiany od właścicieli wywieszkę i lali 5w40 chyba castrola. W 2012 wiem ze lali 5w30 edge. W robocie do Cantera leje 10w40 maxlife i znacznie lepiej sobie radzi od takiego mobil1 chyba2000. Pomysle nad valvo albo jakims motulem.
Dzieki za pomoc. Ide na innych tematach pytac sie gdzie kupowali moduł wentylatorów i czy zakuwali wąż czy kupowali od wspomagania. Ogólnie kupiłem lancerka w dobrym stanie ale troche i tak trzeba zrobic jak to zwykle bywa.
|
|
|