Space Star Techniczne - błedy P0134 P0155 P0170 ==> P0170 P0505
zelmer30 - 24-05-2019, 23:47 Temat postu: błedy P0134 P0155 P0170 ==> P0170 P0505 witam,
od zakupu auta cały czas świeci się Check engine. początkowa były błędy P0134 P0155 P0170. po wyczyszczeniu przepustnicy wymianie sondy lambda i resecie zostają błędy P0170 oraz pojawił się P0505.
wcześniej przepustnica była zawalona i obroty spadały po cofnięciu pedału gazu dlatego tez zdecydowałem się na czyszczenie. natomiast teraz po odpaleniu startuje od 1500 i spada powoli w okolice 1000 a po całkowitym nagrzaniu wolne obroty raz stoją na 1000 raz 1200 a raz 1500.
po skasowaniu Check-a zawsze wyrzuca go po nagrzaniu i odpuszczeniu gazu jak schodzi na wolne obroty.
nie wiem co dalej działać
mogę jeszcze dodać ze teraz błędy P0170 oraz P0505 pojawiają się naprzemiennie w różnych odstępach czasu.
próby odbywają się na benzynie.
Bizi78 - 25-05-2019, 05:41
Co do obrotów to przeprowadzałeś naukę obrotów po czyszczeniu przepustnicy, w ogóle odpinałeś akumulator po czyszczeniu
Na forum w dziale download masz manuala i dokładny opis błędów i ich prawdopodobnych przyczyn.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
plecho1 - 25-05-2019, 07:34
P0170 oznacza niewłaściwy skład mieszanki mimo korekt wprowadzanych przez sterownik silnika. Mieszanka może być zbyt uboga lub zbyt bogata więc aby dokładniej stwierdzić co jest tego przyczyną trzeba ustalić jaka dokładnie jest. Aby to sprawdzić trzeba podejrzeć pracę sondy regulacyjnej czyli pierwszej oraz jakie wartości mają korekty paliwowe STFT i LTFT. Sonda przy mieszance ubogiej będzie miała wykres najczęściej w postaci lin prostej bliskiej wartości 0V a przy bogatej też linii prostej przy wartości 1V. Przy mieszance właściwej wykresem będzie sinusoida oscylująca w zakresie od 0 do 1V. Sprawdzenia dokonujemy na rozgrzanym silniku pracującym na biegu jałowym bez obciążenia typu klima czy światła...
Jeśli korekty będą miały wartości dodatnie to będzie oznaczało że mieszanka jest zbyt uboga co może być spowodowane tym że w dolocie najprawdopodobniej jest jakaś nieszczelność przez którą silnik zasysa lewe powietrze.
Jak masz możliwość podpiąć się pod komputer to na początku sprawdź te odczyty.
|
|
|