To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Stukające popychacze 2.0gdi

godles - 03-06-2019, 15:03
Temat postu: Stukające popychacze 2.0gdi
Witam.
Kilka dni temu kupiłem pinina z 2.0gdi pod maską. Słychać że stuka popychacz. Jakieś sposoby na namierzenie który to dziad? Wymiana oleju z dodatkiem do wyciszania popychaczy nie pomogła. Ewentualnie gdzie je znajdę w rozsądnych pieniądzach? Czy do wymiany muszę demontować głowicę czy idzie to zrobić "od góry"?

Bizi78 - 03-06-2019, 16:27

Zrobisz od góry.
godles - 04-06-2019, 14:43

A ktoś się orientuje ile mogą kosztować najtańsze popychacze? Auto tylko w teren jeżeli wytrzyma taka szklanka 15tys km to będzie na 3 lata. do tej pory rudy pewnie opierdzieli resztę ;)
Bizi78 - 04-06-2019, 16:44

godles napisał/a:
A ktoś się orientuje ile mogą kosztować najtańsze popychacze?

W Polsce 1szt +- 30zł, czyli za komplet 500zł trzeba naszykować :? .
Chyba, że masz czas to możesz kupić u Chińczyka za 300zł komplet.

Ja bym przed zakupem nowych wyciągnął wszystkie (teoretycznie powinno się je dać sprawdzić), dokładnie umył, odpowietrzył jak mnanual przewiduje i zobaczył czy nadal klepie :wink: .

[ Dodano: 04-06-2019, 16:45 ]
Tylko dodam, że w tym silniku nie ma szklanek 8) .

godles - 05-06-2019, 12:12

Bizi78 napisał/a:
godles napisał/a:
A ktoś się orientuje ile mogą kosztować najtańsze popychacze?

W Polsce 1szt +- 30zł, czyli za komplet 500zł trzeba naszykować :? .
Chyba, że masz czas to możesz kupić u Chińczyka za 300zł komplet.

Ja bym przed zakupem nowych wyciągnął wszystkie (teoretycznie powinno się je dać sprawdzić), dokładnie umył, odpowietrzył jak mnanual przewiduje i zobaczył czy nadal klepie :wink: .

[ Dodano: 04-06-2019, 16:45 ]
Tylko dodam, że w tym silniku nie ma szklanek 8) .



Jak nie ma szklanek? Luz regulowany jest hydraulicznie przecież? Ktoś ma jakiś link do tych popychaczy?

Bizi78 - 05-06-2019, 13:45

godles napisał/a:
Jak nie ma szklanek? Luz regulowany jest hydraulicznie przecież? Ktoś ma jakiś link do tych popychaczy?

Normalnie, luz jest regulowany automatycznie przy pomocy hydropopychaczy 8) .
Tutaj masz schemat 2.0GDi.




romek atomek2 - 07-06-2019, 08:58

odpuść sobie przyjacielu ;)
TTTM - ten typ tak ma

ludzie dzielą się tu na tych, którzy to już zrobili - i dalei im puka .. po krótkim czasie
i na tych, którzy tego nie zrobili - i dalej im puka

no tak wyczytałem z forumowych opowieści.

kupować wcale tych kompensatorów luzów zaworowych nie musisz, są rozbieralne - mechanizm jest do wyczyszczenia i złożenia z powrotem ( poszukaj na Youtube ) .. stety lub nie stety ( dla mnie stety ) mamy silniki GDI, które smolą sadzą jak diesle .. zasyfiają olej praktycznie po 5k km .. i zasyfienie tego z powrotem to norma.. kwestia czasu.

To jakby miec pretensję do skrzyni biegów w ścigaczach Yamaha ze jedynkę jak wbijam to słychać "walnięcie" .. no tak ma Yamaha i koniec ..

tutaj ? szkoda kaski .. tak, na różnych olejach klepie inaczej. do naszych silników przewidziany olej to 5w50 ( proszę mi tego nie komentować - nie chcę żadnej gównoburzy że nie prawda ) i ta gęstość oleju ma płukać dość cienkie kanały olejowe w naszych silnikach. Bo koksu tam jest MOC. u mnie bardzo klepie na zimnym, a "cykanie" słysze na rozgrzanym ... i jestem z tym cykaniem już dobre kilka lat ;) .

Geneza tych silników, to Japonia - a tam paliwo jest białe jak spirytus, pozbawione siarki - która koksuje nam silnik - stąd te wydelikacone układy projektowane z myślą o dobrym czystym paliwie - u nas ? nie do kupienia ..

godles - 09-06-2019, 12:43

no u mnie słychać jak by na jednym. Ale to baaaaardzo mocno tłucze. Do tego spopnia że ludzie się patrzą z politowaniem :( Trochę wydechem teraz to maskuję ;) ale mnie też to drażni.
romek atomek2 - 09-06-2019, 13:50

przepłucz go może ropą ze 2x pod rząd .. na nowych filtrach .. póxneij kolejny filtr - zalej 5w50 i wtedy zobacz.. ja go płukam rokrocznie - sam wiesz, jak on syfi olej. Bo scigąganie dolotu u nas żeby się dostać pod pokrywę .. wyciąganie tych popychaczy - nowa uszczelka = dla mnie 2 dni pracy + klucz dynamometryczny obowiązkowo = łatwo ukręciłem 2 gwinty - bardzo łatwo ..więc się przyzwyczaiłem.

voila - ile ludzi ma ten problem ;)
https://www.youtube.com/r...king+mitsubishi



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group