ASX Techniczne - Serwis klimatyzacji ASX 
						
												 caro - 09-06-2019, 13:20 Temat postu: Serwis klimatyzacji ASX Witam. Planuje wykonac obsluge klimatyzacji, rok temu w Aso zrobilem tylko odgrzybianie.Aktualnie  klima dziala bardzo dobrze , ale nie dobijalem jej od nowosci tj. juz ponad 3 lata.  Mam takie pytanie, w mitsubishi od ktorego roku uzywaja r1234yf? Czy koniecznie musze obsluge klimy robic w ASO? W cenniku jest jakas chora cena , ponad 1000 zl !  Wiem ze ten nowy czynnik jest drogi, ale jak nie ma znacznych ubytkow to takiej ceny raczej byc nie powinno, a po 3 latach w nowej klimie ktora chlodzi dobrze wedlug mnie powinni sprawdzic tylko szczelnosc , wymienic filtry i ewentualnie dobic tyle ile trzeba. To jak to jest z ta klima? Bo na obslugach gwarancyjnych nic z nia nie robia, a nie chce pozniej placic za naprawe sprezarki.
												 Bizi78 - 09-06-2019, 15:38
  Wydaje mi się, że w 2015r. powinien być jeszcze stary czynnik.
 
W ASX-ach na pewno od 2017r. na Europę dawali już nowy czynnik. 
 
Poszukaj w komorze, może jest jakaś wlepka z informacją.
 
 
Co do ceny r1234yf w warsztacie w Czewie to 250zł (pełen serwis z odgrzybianiem, ozon) + 100zł za każde 100gr brakującego czynnika.
 
Przy starym czynniku R134a serwis to koszt 130zł z odgrzybieniem (ozon) bez ograniczenia czynnika.
												 caro - 09-06-2019, 15:52
  Wlasnie nie mam zadnej naklejki ... Wiem ze Mitsubishi jako jedna z pierwszych marek wprowadzila ten wlasnie czynnik np. w space star juz  w 2012 i nigdzie nie moge znalezc asx powyzej 2013    dlatego zakladam najgorsze hehe. W Aso maja ceny duze, ale jak tam nie zrobie obslugi klimy, to jak to sie ma do gwarancji?
												 Bizi78 - 09-06-2019, 16:12
  caro, a masz może oryginalną instrukcję obsługi  
												 caro - 09-06-2019, 18:20
  Mam, ale nie przy sobie. Jutro bede dzwonil do aso i sie umawial , zrobie ta klime dla swietego spokoju.  Musze teraz wymienic olej , po 6 miesiacach juz 11tysiecy za mna ,  troche ostrej jazdy -4 do 5 tysiecy obrotow autostrada,  wiec trzeba  .  20 tysiecy to troche za duzo, a oleje long life sa raczej nic nie warte. Wiem jedno ze spalanie mam swietne , zawsze wymieniam olej po 10 tysiacach  pierwszy fabryczny, ktory docieral silnik po 2 tysiacach. Srednia- trasa: 4,7 autostrada: 130 km/h 6,2 :autostrada niemcy 180km/h  9 litrow. Po miescie nie smigam   .
												 Bizi78 - 09-06-2019, 22:29
 
  	  | caro napisał/a: | 	 		  | Mam, ale nie przy sobie. | 	  
 
To tam na końcu jest informacja jaki jest czynnik w układzie klimatyzacji.
												 Laknat - 10-06-2019, 06:20
  Naklejka powinna być pod maską.
												 Bizi78 - 10-06-2019, 08:21
 
  	  | Laknat napisał/a: | 	 		  | Naklejka powinna być pod maską. | 	  
 
Ale to chyba od 16 lub 17r., tak przynajmniej jest w manualu    .
												 Amiga - 10-06-2019, 10:51
  gdzie szukac tej nakleiki z czynnikiem ? 
 
ja mam ASX 2014 r tylko ozonowanie i klima dziala bardzo dobrze i szybko chłodzi.
 
Jak sprawdzic czy trzeba nabic klimatyzacje ? czym sie to objawia (nie piszcze ze jak nie dziala to wtedy    )
												 RomanK61 - 10-06-2019, 11:28
  W 2015 r w Asx jest stary czynnik. 3 tygodnie temu w aso AutoKrak napełnili mi klimę za 120zł ale robię u nich przeglądy więc podeszli do mnie ok.
												 Laknat - 10-06-2019, 12:14
 
  	  | Bizi78 napisał/a: | 	 		   	  | Laknat napisał/a: | 	 		  | Naklejka powinna być pod maską. | 	  
 
Ale to chyba od 16 lub 17r., tak przynajmniej jest w manualu    . | 	  
 
 
Bardzo możliwe. Ja właśnie mam ASX rok produkcji 2016, model z roku 2017 i naklejka jest naklejona na spodniej części maski. Oczywiście czynnik ten nowszy ....
												 RomanK61 - 10-06-2019, 15:07
  Bez problemów nabijają stary czynnik tylko trzeba mieć przejściówkę
												 Garabasz - 10-06-2019, 16:43
  Ale dobijają stary do nowego jesli jest ubytek czy nowy trzeba opróżnić i napić stary?
												 caro - 10-06-2019, 17:03
 
  	  | Garabasz napisał/a: | 	 		  | Ale dobijają stary do nowego jesli jest ubytek czy nowy trzeba opróżnić i napić stary? | 	  
 
trzeba nowy wyssac do 0 i wymienic na stary, ale podobno sie oplaca, bo ten nowy jest  jeszcze bardziej niebezpieczny jak lpg w klimie... i dodatkowo tak mocno trujacy, ze w skrajnych przypadkach  nawet maska tlenowa nas nie uratuje . Mercedes z tego powodu zwolal akcje serwisowa i mimo olbrzymiej kary ue wymienil wszystkim na stary ... a teraz opracowali klime na co2 mozna? Mozna ! a wracajac so serwisu klimy, jak robicie nie zapomnijcie wymienic osuszacza raz na 3 lata. Nikt tego nie robi, a z tym filtrem i dobrym olejem nie ma szans na awarie klimy - nawet przez 10 lat.
												 RomanK61 - 11-06-2019, 07:34
  Tylko wiadomo że jak samochód na gwarancji to w aso starego nie nabiją
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |