Outlander II Ogólne - Usunięcie błędu
piter614 - 11-06-2019, 13:05 Temat postu: Usunięcie błędu Mam taki błąd jak na foto
Uzupełniłem płyn w nerce bo było prawie zero
W programie zmieniłem parametry pokazuje zę mam 3200g płynu
Jak pozbyć się tego błędu i co tak na prawdę on oznacza?
Próbowałem wypalić na postoju przez program diaxbox ,jednak po osiągnięciu obrotów 4 tyś i pracy silnika kilka minut zrezygnowałem wciskając hamulec,bo nie wiem czy on przy takich obrotach tak ma się wypalić?Nie chciał bym uszkodzić silnika
Proszę o jakieś porady
Aleksander1965 - 11-06-2019, 14:20
następnie programowo wymazać błąd
Moody - 11-06-2019, 19:16
W Lexii/Diagbox nie da się ustawić ilości dodatku w nerce (przynajmniej dla 4007). Napisz dokładnie (lepiej zrzut), który parametr zmieniłeś.
piter614 - 12-06-2019, 00:17
Zmienilem w. Lexi parametr uzupełnienie dodatku fap
Zrzutu nie zrobię bo robiłem to na kupla kompie
Tam wpisywało się wartość w gramach teraz jest 3200
Jak robię skan to pokazuje że dodatek jest,ale błąd nie znika
[ Dodano: 12-06-2019, 18:59 ]
Aleksander1965, en błąd co dokładnie oznacza? Moody, to jakim programem poprawnie to zrobić?
Moody - 13-06-2019, 17:00
No i źle. Powinno Ci do dać do myślenia dlaczego w gramach.
W gramach - bo to nie jest ilość dodatku w worku (ten jest w mililitrach) tylko jego popiołu (nie spala się) osadzonego w FAP.
Mam obecnie przejechane ok. 120 tys i wskazane 86g tego osadu. FAP powinien zostać wyczyszczony gdy ta wartość przekroczy 150g.
A Ty wpisałeś tam sobie 3200 więc rozumiesz ...
Ja używam do tago Diagbox. Można też PP (Peugeot Planete). Nie wiem czy pasują do Mitsu ale myślę, że tak.
W tym oprogramowaniu nie da się podać ilości płynu. Jest tylko procedura wymiany worka - wtedy system przyjmuje, że worek jest pełen. Nie ma opcji dolewki.
Co do błędów. Trzeba puścić proc. test. i zajrzeć do rejestru. Jeżeli są jakieś błędy to są tam ich kody z opisem czego dot.
piter614 - 14-06-2019, 12:46
Cały czas pali mi się ten check
Opcje uzupełnienie worka potwierdziłem
To teraz muszę wpisać 150 gram? By po uzyskaniu tej wartości wypalił się?
Moody - 15-06-2019, 15:11
Najlepiej gdybyś tam wpisał wartość z przed zmiany. Jeżeli nie pamiętasz to weź moje dane 86g/117tys.km, policz jak to się przekłada na przebiego twojego samochodu i taką wartosć wpisz. Lepiej tak niż wcale. Albo zadzwoń do ASO - oni mają tabele dla każdego auta - może podadzą.
Ta wartość w gramach dotyczy ceru w filtrze. Jak już pisałem on się NIE WYPALA. Jak jego wartość przekroczy 150g to trzeba regenerować filtr.
Cyklicznie natomiast jest wypalana sadza zgromadzona w filtrze. Stopień zapenienia podawany jest w %.
Może u ciebe z braku płynu nie odbywało się jej skuteczne wypalanie i dlatego masz błąd.
MOŻE, bo tak jak pisałem już wcześniej przede wszystkim sprawdź rejestr błędów bo bez tego nie wiadomo z czym w tym całym układzie jest problem.
piter614 - 16-06-2019, 07:22
Przebieg mam 22000 km czyli wyjdzie gdzieś tak jak pisałem
Zabrudzeniem filtra było gdzieś 102 %
Sproboje w poniedziałek przeliczyć to dokładnie, potem powpisuje
Zrobię też foty w miejscu dzie to zmieniałem
Chyba czas czuje ze czeka mnie demontaż i czyszczenie filtra
[ Dodano: 19-06-2019, 18:59 ]
Problem został rozwiązany błąd został usunięty
Moody - 26-06-2019, 18:17
Opisz, jak możesz, co się okazało problemem i jak go się udało usunąć. Może ktoś skorzysta.
piter614 - 07-10-2019, 15:23
W sumie to wyszło tak że wpisałem inne parametry tak by komputer myślał że nie przekracza 100 g
Czyli oszukując komputer wpisałem 80 g (dokładnie już nie pamiętam)
Błąd znikł do tej pory nic się nie zapaliło ,a podczas kontroli płynu ubywa czyni normalnie się wypala
Fura śmiga nic się nie dzieje
jacik - 30-07-2020, 15:38
Zaciekawiły mnie te posty. Musze gdzieś kontrolować i dolewać oprócz oleju ,płynu chłodniczego, płynu do.wspomagania i do hamulców?
ps jaki jest do hamulców w outlanderze 2 2.0 diesel niemiecki.
Mam minimalnie pod minimum.
kajos - 30-07-2020, 16:17
jesli masz minialnnie pod minimum to do sprawdzenia klocki i tarcze
plynu chamulcowego sie nie dolewa jak nie ma nigdzie wycieku !!!
jesli klocki zetra sie sie do maximum to plyn obnizy sie do MIN
przy zakladaniu nowych klockow mechanik musi wcisnac tloczki i nadmiar ten z powrotem wroci do zbiorniczka - tak jest w kazdym aucie
co do pynu chamulcowego to jak dobrze pamietam to jest DOT 4
|
|
|