To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - [Pajero II 2.5TD] Zegary nie działają

zubs0n - 14-06-2019, 08:51
Temat postu: [Pajero II 2.5TD] Zegary nie działają
Witam szanowne grono,

w moim bardzo niedawno nabytym Pajero II z roku 1995 (2.5TDic, easyselect) padł prędkościomierz i obrotomierz, na raz. Temperatura, paliwo i kontrolki działają.

Oto rzeczone zegary:





Co już zrobiłem:
- poprawiłem wszystkie widoczne luty na "plecach" zegarów
- wymieniłem zegary na inne, rzekomo działające, o dokładnie takich samych numerach i parametrach
- sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w aucie
- wyczyściłem kostki konektorem
- poprzedni właściciel podobno wymienił czujnik na impulsatorze w skrzyni

Jak się domyślacie, bez reakcji. Gdzie w następnej kolejności szukać usterki? Czy zegary od 2.8 i od 2.5 są takie same, albo chociaż powinny działać? To pytanie wynika z tego, że gdy wpisałem numery z moich zegarów w google wyskoczyły wyniki z 2.8.

Obejrzałem schematy elektryczne - niewiele niestety znalazłem. Wg mnie to mało prawdopodobne że oba czujniki padły na raz. Może te dwa zegary mają np. wspólną masę, która mogła się odłączyć?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

P.S. Szukacz nie zwrócił mi nic ciekawego, jeżeli źle szukam to z góry przepraszam :roll:

Hugo - 15-06-2019, 21:45

zubs0n napisał/a:
Może te dwa zegary mają np. wspólną masę, która mogła się odłączyć?
Dokładnie o tym samym pomyślałem, poszukaj miernikiem kabla/i masowego/ych i po nitce do kłębka sprawdź czy mają połączenie z masą auta.
zubs0n - 15-06-2019, 22:16

Hugo napisał/a:
zubs0n napisał/a:
Może te dwa zegary mają np. wspólną masę, która mogła się odłączyć?
Dokładnie o tym samym pomyślałem, poszukaj miernikiem kabla/i masowego/ych i po nitce do kłębka sprawdź czy mają połączenie z masą auta.


Dzięki za poparcie mojego myślenia :D

W sumie to by się zgadzało... Tylko co oznacza na trzynastka przy kablach masowych of obrotomierza i prędkościomierza? Gdzie szukać? Raczej nie numer pinu na kostce, bo każda kostka jest numerowana od 1...



@edit
I czy dobrze czytam ten schemat, że w silniku 4D56 (który pracuje u mnie) masa obu wcale nie jest pod trzynastką, jak w silniku 6G72?

Bizi78 - 16-06-2019, 12:23

Jeśli chodzi o pogrubione numery na zrzucie to są to numery punktu masowego auta.
W manualu a dokładniej w części elektrycznej powinno być pokazane gdzie one się znajdują 8) .

zubs0n - 18-06-2019, 21:14

W manualu znajdę powiadasz... A więc, z racji że zejść pod auto i zdemontować cokolwiek będę miał czas i okazję dopiero za jakieś 2 tygodnie, zbieram sobie wiedzę teoretyczną.

Dorwałem się do rozpiski elektrycznej mojego Pajerko (wersja 1991-1994, suplement z 1995 wskazuje że nic się w instalacji zegarów nie zmieniło) znalazłem takie smaczki... Sądząc po tym co wrzuciłem powyżej, interesuje mnie punkt masowy 13 (przynajmniej jeżeli chodzi o prędkościomierz, bo obrotomierz w 4D56 bierze masę z ósemki jak dobrze rozumiem). I o ile w RHD jest wszystko w porząsiu, i po prawo mamy 13-tkę:


To w LHD... no cóż. Albo jestem ślepy albo ona nie występuje :evil: :



Ktoś, coś? :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group