Carisma - Techniczne - Spalanie ok 10l/100km, czyszczenie przepustnicy
marek025d - 30-06-2019, 01:00 Temat postu: Spalanie ok 10l/100km, czyszczenie przepustnicy Witam, mam Carismę z 97r. 125KM . Falowały bardzo obroty, więc wziąłem się i wyczyściłem przepustnicę, było bardzo dużo syfu na niej i na dolocie za przepustnicą. Co dałem radę to wyczyściłem, a przepustnicę dokładnie. Odłączałem aku i robiłem naukę obrotów.
Problem w tym , że potrafi sama utrzymywać 2000obr/min(problem się zaczął po czyszczeniu przepustnicy wczoraj i jest losowy, obroty dalej czasami falują na jałowym) , czasem nawet trochę więcej. Na ciepłym silniku, na biegu jałowym. Nie wiem czy łapie lewe powietrze, czy skąd się to wzięło. Uszczelka była tak wklejona w przepustnicę, że nie szło jej nawet zdjąć. Planuję jutro wymrugać błędy. Poza tym zrobiłem nią już około 4 tysiące km i cały czas spalanie w mieście to 10 litrów na 100km. Co może być powodem takiego spalania, sonda lambda? W trasie przy jeździe emeryta udało mi się zejść do 6l/100km
plecho1 - 30-06-2019, 06:54
Spalanie zależy od wielu czynników, od ruchu w mieście, od korków od Twojej nogi. Mi w Lublinie Carisma GDI potrafiła spalić nawet 13l/100KM. Carisma w mieście spala jak każde inne auto o podobnej mocy, jedynie na trasie jest lepiej niż u konkurencji ze względu na specyfikę pracy GDI. Osobiście w dzisiejszych czasach w życiu nie kupił bym GDI a kupno takiego rocznika to już w ogóle pakowanie się na minę bo duży przebieg w tym aucie to najczęściej zawalony sadzą jak w dieslu cały dolot, EGR i głowica. Pewnie układ paliwowy też już ma problemy lub niedługo się zaczną o czym sporo jest na forum. Dodatkowo może dojść do problemu ze stukającymi popychaczami.
Oczywiście w przypadku GDI najczęściej kusi cena ale warto się zastanowić z jakiego powodu jest tak atrakcyjna...
Nie wiem jak dokładnie czyściłeś tę przepustnicę ale być może pozatykałeś jakieś kanały lub powykręcałeś jakieś śruby regulacyjne. Gdzieś na forum był temat odnośnie regulacji tych śrub co musi być dość precyzyjnie zrobione bo inaczej z pracą silnika bedą podobne problemy jak u Ciebie.
Proponuję zapoznać się z tematami:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108515
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Bizi78 - 30-06-2019, 08:52
A jakie miałeś spalanie przed czyszczeniem .
Uszczelkę przepustnicy dawałeś nową
Ogólnie GDI to taki benzynowy odpowiednik diesla, w trasie mało ale w mieście musi swoje zeżreć .
marek025d - 30-06-2019, 11:22
Spalanie miałem wciąż takie same około 10 litrów. Jedynie teraz czasem idalnie trzyma 750-800obr a czasem ciśnie do 2000 i tak sobie trzyma. Nie wymieniłem uszczelki, tamta była jakby wklejona i spłaszczona. Myślę, że faktycznie coś że łapie gdzieś lewe. Idę wymrugać błędy teraz, a potem chyba warto zamówić nową uszczelkę (tylko jak zdrapać pierwszą ;P )
Tak wyglądała przepustnica i dolot....
https://drive.google.com/drive/folders/1-Pb4qareZtxCgPvRC56hgA_fQm-oRMJj?usp=sharing
Cytat: | Bizi78 - szkoda że nie 1.9 tdi , bo ojca bierze 7l w mieście ;P |
plecho1 - 30-06-2019, 11:42
Taka specyfika pracy bezpośredniego wtrysku, wyobraź sobie co jest w kanałach w kolektorze ssącym i w głowicy. Kiedyś w swojej Carismie GDI czyściłem EGR i kolektor i wszędzie była warstwa sadzy około 0,5 - 1cm. Taka ilość nagaru znacznie zmniejsza przepływ powietrza co wiąże się ze zmniejszeniem mocy i wyższym spalaniem.
marek025d - 30-06-2019, 11:58
Okej, poszedłem , zwarłem 1 i 4 pin i bez rekacji. Przekręcam kluczyk zapalają się wszystke kontrolki, check engine nie miga, tylko gaśnie i tyle. Na dysk wrzuciłem fotkę, coś zrobiłem nie tak?
plecho1 - 30-06-2019, 12:12
Trochę dziwna reakcja bo jak brak błędu to powinno mrugać jednostajnie. Możliwe że źle policzyłeś piny co zdarzało się już na forum, możliwe że pin 1 ustaliłeś nie z tej strony.
marek025d - 30-06-2019, 12:33
Faktycznie , według Twojej rozpiski to zwarłem 8 i 5.........
Wpadła mi w rączki taka rozpiska pinów ;O
EDIT: Mam ELM 327 na bluetooth, skoro to obd2 to zadziała jakoś tym?
EDIT2 : Według nowego schematu już wymigało błędy. Krókich 4, długich 5 oraz krótkich 6 długich 1
Czyli 45 i 61 czy 54 i 16?
MichciuGT - 30-06-2019, 13:08
Elm 327 w Carismach działa tylko od 2001r, w wcześniejszych wersjach błędy da się wymrugać, albo odczytać mutem (sprzęt diagnostyczny do mitsubishi), a odczytać parametry silnika można vag kkl + evoscanem
marek025d - 30-06-2019, 13:33
Rzuci ktoś okien na ten film? Wymrugało dwa błędy, ale pogubiłem się z kolejnością numeracji. No i też nie mogę znaleźć za co one odpowiadają
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
MichciuGT - 30-06-2019, 15:08
14, 56
14. (TP) sensor położenia przpustnicy
56- problem z wysokim ciśnieniem
marek025d - 30-06-2019, 15:26
Masakra, to ja w ogóle nie umiem czytać tych błędów ;P
Co proponujesz mi poradzić z tym? Bo może uszkodzony jest czujnik połozenia przepustnicy i dlatego tak falują obroty mimo już wyczyszczonej ? albo może przejść się bo podczas czyszczenia mogłem nie docisnać wtyczki jakiejś
edit: Dobra, nie wiem. Wtyczka siedzi solidnie jak i wszystkie wokół. Zostaje wymienić, czy można to jeszcze jakoś sprawdzić?
Bizi78 - 30-06-2019, 17:12
marek025d, na forum jest spec od przepustnic GDi w Warszawie Bartek .
Napisz do niego PW lub poszukaj kontaktu do Serwisu Mitsumanaików w Warszawie.
marek025d - 30-06-2019, 20:01
Jasne, dzięki odezwałem się na pw.
Myślę teraz kupić nową uszczelkę i nowy czujnik położenia przepustnicy, bo cóż innego robić... Trasa do warszawy i z powrotem to koszt tych części
plecho1 - 01-07-2019, 07:20
Przejrzyj dokładnie pierwszy link, w ostatnim poście masz link do ciekawego tematu niby niedotyczącego GDI ale w dalszej jego części padają także pytania o GDI i TPS.
Natomiast trzeci link dotyczy problemów z ciśnieniem paliwa.
|
|
|