Outlander I GEN Techniczne - Prowadnice zacisku
pawelekm - 30-06-2019, 20:06 Temat postu: Prowadnice zacisku Cześć,
Proszę o takie info.
Jak mają być umieszczone prowadnice zacisku z przodu ? Tzn.czy ta z gumką ma być u góry czy ma być na dole ?
Znalazłem dwie sprzeczne informacje. W instrukcji serwisowej umieszczonej tutaj na forum (ENG)
jest napisane, że ta z gumką ma być na górze.
Natomiast w instrukcji/książce serwisowej rosyjskiej napisane jest, że w silnikach 4G63
oraz 4G69 prowadnica z gumką ma być na dole.
To jak w końcu ma być ?
ENG
RUS
Bzyk_R1 - 30-06-2019, 21:46
pawelekm, tak naprawdę to nie ma znaczenia która prowadnica gdzie. Ludzie po pewnym czasie zamieniają miejscami prowadnice gdy zacisk się zużywa i zaczyna stukać na nierównościach lub wyraźnie stuka ruszając go dłonią. Moim zdaniem nie ma co się przejmować i montuj tak żeby było cicho i sztywno.
Bizi78 - 01-07-2019, 04:20
Wydaje mi się, że powinna być na dole .
pawelekm - 01-07-2019, 08:12
Bzyk_R1 napisał/a: | pawelekm, tak naprawdę to nie ma znaczenia która prowadnica gdzie. Ludzie po pewnym czasie zamieniają miejscami prowadnice gdy zacisk się zużywa i zaczyna stukać na nierównościach lub wyraźnie stuka ruszając go dłonią. Moim zdaniem nie ma co się przejmować i montuj tak żeby było cicho i sztywno. |
Właśnie o to chodzi.
Chciałem zrobić to sobie dokładnie.
Zaopatrzyłem się więc w:
- nowe tarcze
- nowe klocki
- nowe jarzma
- nowe prowadnice oraz uszczelnienia
Po tej wymianie zacisk (?) stuka jak szalony.
I teraz to właściwie obojętnie jak założę prowadnice.
Trochę to irytujące.
Było gdzieś także na forum, że ponoć "ten typ tak ma" i trzeba się
po prostu "przyzwyczaić".
O matko i córko ...
Bzyk_R1 - 01-07-2019, 09:16
Moim zdaniem masz wytłuczone zużyte zaciski już. U mnie kiedyś było cicho a teraz pukają jak wściekłe. Na szczęście niedługo wlatuje Brembo i ten wyrób zaciskopodobny pójdzie na śmieci. Gdybyś chciał to odezwij się na PW bo może zrobisz swap na młodziutkie zaciski z ASXa które nie będą stukać
pawelekm - 03-07-2019, 10:43
Bzyk_R1 napisał/a: | Moim zdaniem masz wytłuczone zużyte zaciski już. U mnie kiedyś było cicho a teraz pukają jak wściekłe. Na szczęście niedługo wlatuje Brembo i ten wyrób zaciskopodobny pójdzie na śmieci. Gdybyś chciał to odezwij się na PW bo może zrobisz swap na młodziutkie zaciski z ASXa które nie będą stukać |
Na starym zestawie było dobrze. Na nowym masakra.
Jedyne czego nie wymieniłem to te "blaszki" od klocków (nie miałem nowych) no i sam
zacisk.
Miała to być zwykła eksploatacyjna wymiana klocków i tarcz.
Powiem szczerze, że to auto mnie dość mocno zaskakuje ... (nie chodzi o mój egzemplarz tylko auto samo w sobie).
Bzyk_R1 - 03-07-2019, 19:16
Cytat: | Jedyne czego nie wymieniłem to te "blaszki" od klocków (nie miałem nowych) no i sam
zacisk. |
NO WŁAŚNIE! A przez co te prowadnice przechodzą? Co trzeba ruszyć żeby stukało? Zacisk...
Powiem szczerze że mnie 3 rok zaskakuje ten samochód
pawelekm - 17-07-2019, 17:26
Powiem tak. Założyłem stare oryginalne jarzmo i .... cisza
Z drugiej strony nie mam niestety "starego" jarzma ponieważ podczas demontażu ukręciła się prowadnica (była tak zapieczona ...) i jej część została wewnątrz.
Pytanie za 100 punktów czy jarzmo z nowszej wersji outlandera np. takie będzie pasować ?
Bzyk_R1 - 17-07-2019, 19:23
Dobre pytanie, niby Outlander 2 ma te same heble bo już 3 generacja ma 294/26 i jarzmo delikatnie się różni żeby pomieścić grubszą tarczę.
pawelekm - 19-08-2019, 12:17
I inne pytanie, choć podobne.
Na zdjęciu przedstawiony jest zacisk i prowadnica tylna Outlandera (zdjęcie wziąłem gdzieś z internetu - pomijam cały "upaćkany" klocek w smarze).
Pytanie czy klocek powinien swobodnie i bez problemu ruszać się w zaznaczonych miejscach ?
(przód - tył).
Bzyk_R1 - 19-08-2019, 13:46
pawelekm, tak powinien, niestety zmieniłem już 3 komplet klocków z tyłu i żadne nie wchodzą lekko zawsze muszę szlifować niezależnie od producenta. W tym miejscu klocek musi lekko suwać się po blaszkach.
pawelekm - 19-08-2019, 17:24
Ok. Dzięki.
Klocki stały dęba z jednej i z drugiej strony
Wybijałem młotkiem (z czuciem ...) - bo ani drgnęły.
Pod blaszkami, od rdzy, spuchło jarzmo i wszystko się zaklinowało.
Ale tak jak mówisz - lekko podszlifowałem i chodzi świetnie.
Czekam jeszcze na Twoje zaciski i zajmę się ponownie przodem.
|
|
|