To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana uszczelki pod głowicą carisma 1.6

koniszua - 24-07-2019, 12:28
Temat postu: Wymiana uszczelki pod głowicą carisma 1.6
Witam
Prawdopodobnie uszczelka pod głowica mi poszła :( :/
Objawy:
Wczoraj na rozgrzanym silniku po powrocie do domu patrzyłem co się dzieje z klimą ze przestała chłodzić, usłyszałem bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego z wężyka wydostawał się gaz, sprawdziłem wskazania temperatury była w normie - lekko za połową wskaźnik stał, byłem po trasie około 50-60km temperatura jakieś 31C na zewnątrz. Uzupełniłem w zbiorniczku płyn bo było malutko. Dziś rano sprawdzałem poziom płynu w chłodnicy brakowało około 150-200ml bo tyle mi zostało a dolałem do pełna. Jednak zauważyłem że coś mi kapie w okolicy paska rozrządu z miski olejowej, okazało się ze to płyn, i to szybko leci gdy jest otwarta chłodnica. Po jej zamknięci już mało.
Sprawdziłem wczoraj bagnet i był czysty czyli tylko olej na nim dziś po odpaleniu na chwilę ponownie, na bagnecie zauważyłem drobniutkie kropeczki, czyli do oleju dostał się płyn chłodniczy.
A wczoraj po zgaszeniu auta z silnika w okolicy paska rozrządu słychać było jakby bulgotanie. Z uwagi na fakt iż prawdopodobnie po ostygnięciu i skurczeniu się bloku wraz z głowicą nieszczelność się powiększyła i płyn dostał się do układu smarowania olejem, autem nie mogę już podjechać do znajomego mechanika, jakieś 17km, bo mogę wykończyć silnik zacierając go. Pozostaje tylko holowanie a to bez wspomagania układu kierowniczego i hamulcowego jest trochę ryzykowne, mieszkam w rejonie górzystym, a do niego dużo z góry mam.
Dlatego najprawdopodobniej będę sam musiał rozebrać głowicę.
Potrzebuję manuala szczególnie ważna kolejność odkręcania śrub, oraz kolejność dokręcania i z jakimi momentami, aby nie uwalić głowicy jak jest jeszcze dobra!
Co prawda montaż to już będzie robił znajomy mechanik ale dobrze było by znać parametry prawidłowe.
Auto:
Carisma 1.6 66kW z 98r z instalacją LPG.
Mogę jak potrzebne było by podać win

I z góry dziękuje wszystkim za pomoc wszelka w temacie ;)

PS.
Użyłem szukajki ale podaje setki wyników, przez które przekopać się to czysta masakra :|
Jak ktoś zna watek to poproszę o linka do niego.

apg2312 - 24-07-2019, 12:55

Instrukcja serwisowa ENG
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448

koniszua - 24-07-2019, 19:35

Aktualizacja
Łebski koleś od silników po opisaniu co i jak się dzieje postawił że padło uszczelnienie pompy.
Po otwarciu zaworu chłodnicy cieknie mocno na zamkniętym nie, czyli nie uszczelka pod głowicą! :D

Hugo - 25-07-2019, 16:42

Dokładnie, rozszczelniła się pompa wody. Głowica czy jej uszczelka nie musiały dostać. Wymień tylko pompę wody i zobacz czy będzie OK. Wydaje mi się, że nic poza pompą wody nie oberwało.
koniszua - 25-07-2019, 18:09

Pytanie techniczne jak pada pompa czyli się rozszczelni, możliwy jest przeciek płynu chłodniczego do układu smarowania olejowego?
Czy również jest smarowana z silnika olejem, czy lata tylko na łożyskach?

Hugo - 30-07-2019, 22:10

koniszua napisał/a:
jak pada pompa czyli się rozszczelni, możliwy jest przeciek płynu chłodniczego do układu smarowania olejowego?
Nie ma takiej możliwości.
koniszua - 03-08-2019, 17:33

W którą stronę odkręca się śrubę koła paska rozrządu tego na wale?
Bo jest z nią problem, nie idzie ruszyć :|

Edit:
Poszła :)

Edit2
Mam zlokalizowaną usterkę. Zaślepka poszła w bloku, i z niej cieknie.

Aktualizacja:
Po wymianie zaślepki dalej był problem z gazowaniem w chłodnicy, okazało się że sam chłodnica była nieszczelna, założona nowa wszystko od wymiany jest ok ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group