To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Różnice we wskazaniach poziomu paliwa wskaźnik i k

Tytus - 22-08-2019, 05:45
Temat postu: [MSS 1.6] Różnice we wskazaniach poziomu paliwa wskaźnik i k
Witam
Podpytuje, bo na wskaźniku poziomu paliwa mam jeszcze 1/4 zbiornika. Kontrolka rezerwy nie pali się (ale jeszcze nigdy nie zapaliła się wiec nie wiem czy działa 😄). Przejechane od pełnego baku ponad 600 km. Komputer pokazuje, że zasieg 10 km. Spalanie średnie 7,1
Komu wierzyć bardziej ?
Czemu po zatankowaniu do pełna komputer pokazuje zasięg 550-580km ?

Bizi78 - 22-08-2019, 09:54

W moim przypadku jak wskażnik jest na ostatniej kresce czyli 1/4 to mogę do rezerwy przejechać około 100km.
Co do wskazań średnia prędkość i średnie spalanie to kasujesz je po tankowaniu?
Jeśli boisz się, że rezerwa się nie zapali to wrzuć do auta jakiś kanister 8) .
Ewentualnie zdemontuje zegary i sprawdź żarówkę.

A tak z ciekawości CE się po odpaleniu zapala i po chwili gaśnie?

plecho1 - 22-08-2019, 10:05

Nie radzę jeździć na rezerwie, najlepiej nie schodzić po niże 1/4 zbiornika. Jazda z niskim poziomem paliwa, jak już pali się rezerwa, może spowodować że pompa paliwa nie zawsze będzie zanurzona w paliwie więc czasem może pracować na sucho. A że pompa jest smarowana i chłodzona paliwem to praca na sucho jest dla niej bardzo niezdrowa i znacznie może skrócić jej żywotność.
Bizi78 - 22-08-2019, 12:02

Tzn. ja tankuję zaraz po zapaleniu się rezerwy.
plecho1 - 22-08-2019, 12:51

Jeśli konsekwentnie się tego trzymasz to też raczej nic nie powinno się stać ale znając wiele przypadków, czasem ludzie przeciągają tak jeszcze parę km i jeszcze parę km :) Aż w końcu auto gaśnie albo poziom znacznie zbliża się do 0 a w takim przypadku często pompa pracuje już na sucho. Często zwracam na to uwagę i może się wydawać że trochę przesadzam ale kiedyś jednemu kuzynowi pompę wymieniałem 3 razy :)
Anonymous - 22-08-2019, 15:46

Zdarzyło mi się już zatankować kilka razy 54 litry i pompa nie szła na sucho. Co najwyżej jest ryzyko zaciągnięcia brudu z dna baku.
W zależności od silnika i cyklu można przejechać od 500 do 800 km. Przy spalaniu 7.1 w silniku 1.6 podchodzę pod 700km. Dlatego po każdym tankowaniu resetuję spalanie i kilometry A. Wtedy dokładnie wiem kiedy skończy się paliwo bez względu na to co pokazuje wskaźnik paliwa.

Tytus - 23-08-2019, 20:03

Ten komputer to śmieszny jest :)
Pokazywał 10 km przy 1/4 zbiornika a po za tankowaniu 10 litrów wskazał 260 km a wskaźnik paliwa skoczył na 1/2 baku :)
A dziś problem rozwiązałem montując LPG :)

plecho1 - 23-08-2019, 20:34

Jak się zatankuje za mniej niż około 50 zł to komputer pokładowy tego nie odnotuje więc pewnie kilka razy było tak tankowane. Teraz zalałeś tyle że to po prostu odnotował.
gsm_virus - 23-08-2019, 20:41

Tytus napisał/a:
Ten komputer to śmieszny jest :)
(...)
A dziś problem rozwiązałem montując LPG :)
Nie rozwiązałeś gdyż komputer nadal będzie obliczał dane km z wskazań benzyny.
Ale o ile wskazówka PB nie będzie schodzić to ten komp dalej będzie zmniejszał dystans możliwy do przejechania (mimo iż wskaźnik benzyny będzie stał w miejscu).
O tyle problem się rozwiązał że będziesz spokojnie jeździł autkiem mimo iż komp. pokaże Θ 0 km. :lol:

Tytus - 26-08-2019, 11:33

gsm_virus napisał/a:
Tytus napisał/a:
Ten komputer to śmieszny jest :)
(...)
A dziś problem rozwiązałem montując LPG :)
Nie rozwiązałeś gdyż komputer nadal będzie obliczał dane km z wskazań benzyny.
Ale o ile wskazówka PB nie będzie schodzić to ten komp dalej będzie zmniejszał dystans możliwy do przejechania (mimo iż wskaźnik benzyny będzie stał w miejscu).
O tyle problem się rozwiązał że będziesz spokojnie jeździł autkiem mimo iż komp. pokaże Θ 0 km. :lol:


Oczywiście zastosowałem skrót myślowy pisząc o „rozwiązaniu problemu”.
Po prostu będę dbał o poziom paliwa utrzymując go ponad 1/4 zbiornika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group