To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Holowanie przyczepy

dziku79 - 23-08-2019, 11:49
Temat postu: Holowanie przyczepy
Dzień dobry, jak wygląda sprawa ciągnięcia przyczepy autem ze skrzynią automatyczną (Out III 2,2 DID AT 2018)?

1. Czy tryb "D" wystarczy do lekkiej przyczepki i będzie bezpieczne dla skrzyni?
2. Kiedy używać trybu "L"??
3. Czy napęd 4x4 LOCK, czy wystarczy 4x4 AUTO??
4. Czy można bezpiecznie stosować funkcje AUTO HOLD przy holowaniu?

Bizi78 - 23-08-2019, 13:13

Jeśli masz instrukcję obsługi to tam powinno być opisane.
dziku79 - 23-08-2019, 13:18

Bizi78 napisał/a:
Jeśli masz instrukcję obsługi to tam powinno być opisane.

No właśnie nie mam, okazało się, że dostałem w salonie instrukcje z 2019 gdzie nie ma nawet Diesla :? czekam na przesłanie nowej, a pomocy szukam tutaj... :roll:

Bizi78 - 23-08-2019, 13:29

Jeśli kumasz inglisz to tutaj masz instrukcję w pdf-ie.
http://mmc-manuals.ru/Mit...I:_User_Manuals

dziku79 - 23-08-2019, 15:03

Bizi78 napisał/a:
Jeśli kumasz inglisz to tutaj masz instrukcję w pdf-ie.
http://mmc-manuals.ru/Mit...I:_User_Manuals

Dziękuje, niestety wygląda na to że te instrukcje tylko do Benzyny, sprawdziłem roczniki 2016-2019 i nie ma tam Diesli...

jacekk - 23-08-2019, 15:17

1. Tak tylko D a jak niby inaczej jechać do przodu.
2. L czyli Lowest służy do hamowania silnikiem przy stromych i długich zjazdach by hamulców nie ugotować (w Polsce chyba nie ma takiego). IMHO jak już taka potrzeba to lepiej używać łopatek niż L.
3. Jak po asfalcie to tylko Eco lub Auto. Lock służy do jazdy terenowej, drodze pokrytej śniegiem, itp.

benicjusz - 26-08-2019, 12:43

L - do zjazdów po np. Chorwackich czy Czarnogórskich serpentynach. "Łopatki" po przekroczeniu pewnych obrotów wbiją kolejny bieg, zresztą to tylko redukcja, o bieg w dół z miernym efektem hamowania silnikiem, a nie spięcie silnika ze skrzynią jak w przypadku L i prawdziwe hamowanie silnikiem tak jakbyśmy hamowali silnikiem mając manual.

Bez L jazda szczególnie z ogonkiem była by wręcz niebezpieczna. To chyba są tylko dwa biegi, zaobserwuj iż po zbiciu z 2. biegu na bieg pierwszy nie wrzuci ponownie 2-ki gdybyś się chciał rozpędzieć.


@dziku79 Jak poczekasz do wieczora to poszukam w swojej instrukcji (2013, ale ta sama skrzynia) i podeślę Ci foto.


Co do napędów ECO starczy, przy ruszaniu pod górkę, bądź manewrach na trawiastym kempingu (zakładam, iż masz zamiar ciągnąć kemping) można użyć AUTO bądź lepiej LOCK. AWD masz cały czas, tylko przy ECO tył może włączyć się trochę później.

arokub - 26-08-2019, 12:58

L służy też (wg instrukcji), do wjeżdżania na bardzo strome wzniesienia.
dziku79 - 26-08-2019, 13:21

benicjusz napisał/a:
L - @dziku79 Jak poczekasz do wieczora to poszukam w swojej instrukcji (2013, ale ta sama skrzynia) i podeślę Ci foto.

@benicjusz Jeśli to nie problem to poproszę foto i dziękuje za rady!

jacekk - 26-08-2019, 13:58

benicjusz napisał/a:
L - do zjazdów po np. Chorwackich czy Czarnogórskich serpentynach. "Łopatki" po przekroczeniu pewnych obrotów wbiją kolejny bieg, zresztą to tylko redukcja, o bieg w dół z miernym efektem hamowania silnikiem, a nie spięcie silnika ze skrzynią jak w przypadku L i prawdziwe hamowanie silnikiem tak jakbyśmy hamowali silnikiem mając manual.

Bez L jazda szczególnie z ogonkiem była by wręcz niebezpieczna. To chyba są tylko dwa biegi, zaobserwuj iż po zbiciu z 2. biegu na bieg pierwszy nie wrzuci ponownie 2-ki gdybyś się chciał rozpędzieć.

A kto broni zrobić redukcję łopatkami o więcej niż 1 bieg. Parę razy się nim w Alpach przejechałem i redukcja łopatkami się sprawdza. Można dobierać bieg 2-4 w zależności od nachylenia zjazdu czy prędkości. Obroty silnika są wysokie więc lockup też musi być.
Oczywiście w trybie 'ręcznym' i tak sam zmienia biegi na wyższy/niższy po osiągnięciu maksymalnych/minimalnych obrotów a po zatrzymaniu startuje od 1. Nic dziwnego. Jest to po prostu zabezpieczenie silnika przed zniszczeniem.

benicjusz - 27-08-2019, 06:22

dziku79 napisał/a:
poproszę foto


Masz na PW.


@Jacku, jadąc solo można redukować - używanie łopatek wg. instrukcji nazywa się tryb sportowy :mrgreen: - ale z ponad toną na haku masz czasem ochotę nogi wystawiać i pomagać hamować. Nie używasz L powiedzmy na normalnej drodze, tylko na mega stromych i krętych agrafkach gdzie z założenia jedziesz raczej wolno.

W hamowaniu powinien pomagać hamulec najazdowy w przyczepie, ale nie zawsze działa jakbyśmy tego chcieli.

jacekk - 27-08-2019, 10:54

Hmm, ponad tonę to jednak powinna mieć hamulec i to sprawny. Z kilku dość istnotnych względów, nie tylko z powodu ryzyka zagotowania hamulców w górach. A jeśli DMC przyczepy przekracza w przypadku Outlandera 1240 kg to prawo jazdy B+E oraz viatoll (ITD potrafi to wyłapać na bramkach wyposażonych w kamery robiące zdjęcia od tyłu).
Co do łapatek lub L nie zawsze zjazd ma 10% lub więcej i wymaga największej redukcji. Najczęściej jednak nachylenie jest dużo mniejsze. Regulacja przy pomocy łopotek jest w takim przypadku bardziej komfortowa niż L. Gdy samochód się rozpędza jadąc w dół, po prostu redukujemy o tyle aż przestanie się rozpędzać. Gdy zwalnia, wbijamy wyższy bieg. Zasada prosta i uniwersalna niezależnie jak załadowany i czy z przyczepą czy bez. Automat lub ręczna. Jazda na L jest dla masochistów. Do niczego na siłę nie namawiam. Każdy jeździ tak jak lubi.

benicjusz - 27-08-2019, 11:03

Viatolla mam, B+E również :)

Aha i złota zasada, więcej na hak (w ramach jego nacisku) niż na tył, ew. neutralnie na oś.

"Lekki hak" to proszenie się o kłopoty. A gdy zaczyna wężykować to ogień... nigdy nie hamować. Ogień, a mamy czym ;) gdy się wyrówna dopiero hamować :) jak już weszliśmy w sferę technikaliów.

https://www.youtube.com/watch?v=8yzLMTwtNUM


Najazd działa przy ostrzejszym hamowaniu, przegrzane hamulce już nie mogę wytworzyć odpowiedniego przeciążenia, do jego zadziałania. Oczywiście to są skrajne przypadki, jednak warto znać zasady działające na cały zestaw.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group