Nasze nieMiśki ;-) - Niebieska Korweta C4 :)
Wojciech Bogacz - 22-10-2019, 10:01 Temat postu: Niebieska Korweta C4 :) Nie chwaliłem się bo nie było wiadomo ale auto już zapłacone i za kilka dni płynie do kraju
Rocznik 1984 czyli jeden z pierwszych tej generacji (taki jak miał Buźka w drużynia A ), reszta jak na zdjęciach
Czy orientuje się ktoś co dokładnie muszę zmienić w oświetleniu żeby spełniało wymagania w PL ? Prędkościomierz na szczęście jest wyskalowany też w Km/h
Bizi78 - 22-10-2019, 10:18
Gratki, widzę że stajenka się powiększa .
Wojciech Bogacz napisał/a: | Czy orientuje się ktoś co dokładnie muszę zmienić w oświetleniu żeby spełniało wymagania w PL ? |
Pewnie kolory kierunkowskazów, brak wstecznego i przeciwmgłowego tył.
Dodatkowo nie wiem jak to będzie z lampami przednimi, dodatkowo chyba palą się z lampami kierunki.
jacek11 - 22-10-2019, 18:41
Fantastyczna Jaki motor tam siedzi ?
Marcino - 22-10-2019, 22:59
Popsuta czy na chodzie ....
Wojciech Bogacz - 23-10-2019, 09:35
jacek11 napisał/a: | Fantastyczna Jaki motor tam siedzi ? |
Najsłabszy 205 km - ale za to 5,7L V8 więc będzie fajnie brzmiało Możliwe, że da się tam coś "pomodzić" i będzie z niego więcej koniów
Marcino napisał/a: | Popsuta czy na chodzie .... |
Wg. opisu z licytacji jest "run and drive" więc odpala i toczy się w obie strony. Żadnych uszkodzeń mechanicznych ani blacharskich więc liczę, że będzie OK.
Coś tam na pewno trzeba będzie dopieścić i wymienićale ogólnie jest spoko.
Znalazłem też elektryka, który ma warsztat blisko mnie i bardzo często przerabia oświetlenie w autach z USA - koszt do 500 zł jak twierdzi. Mam akurat już pewne zaufanie do gościa go szybko i fachowo zregenerował mi alternator w Sigmie.
joujoujou - 23-10-2019, 15:58
Aaaaaaaaaaaaaaaale cacko!
Nie mam pewności, może to nie w PL, ale czy nie jest tak, że klasyki nie muszą być przerabiane jeśli chodzi o oświetlenie? Bo może to wyszłoby lepiej?
empi - 23-10-2019, 16:37
Corvette to corvette. Gratulacje zakupu. Co do przeróbek: masz dwa wyjścia.
1. Rejestrujesz jako auto kolekcjonerskie na żółte blachy. Same zalety: jednorazowy przegląd, niskie OC (rzędu 300 PLN/rok) bez konieczności ciągłości opłat składek i zero przeróbek ! No i przede wszystkim kasa jaką oszczędzasz na starcie. Brak akcyzy (tu 18,6% wartości auta) i 8% VAT zamiast 19% jeśli ciągniesz do DE lub 23% jeśli wyładowujesz w PL.
2. Na białe blachy powinieneś doprowadzić przednie światła do asymetrycznych a z tyłu rozdzielić kierunkowskazy od STOP. Oczywiście kierunkowskaz barwy żółtej, załatwisz to ledami dwukolorowymi. Nic więcej. Wg. ustawy w autach rejestrowanych po raz pierwszy przed 1986 r nie wymaga się tylnych świateł p/mgielnych i cofania.
Na białych blachach po przeróbkach i tak będziesz mógł być ścigany przez służbistów z Policji bo i tak auto nie posiada homologacji.
Info nie z internetów lecz z własnych doświadczeń miłośnika amerykańskiej motoryzacji i wieloetniego posiadacza takich aut.
Bizi78 - 23-10-2019, 17:30
Co do żółtych blach to problem jest taki, że nie możesz bez zgody konserwatora nim w 100% dysponować (sprzedać), no i jak uszkodzisz to musisz doprowadzić do stanu przed.
Tak mi się przynajmniej wydaje .
mkm - 23-10-2019, 20:11
Wojciech Bogacz, odważnie, odważnie...
Kiedy go będziesz miał?
empi - 23-10-2019, 20:38
Bizi78 napisał/a: | Co do żółtych blach to problem jest taki, że nie możesz bez zgody konserwatora nim w 100% dysponować (sprzedać), no i jak uszkodzisz to musisz doprowadzić do stanu przed.
Tak mi się przynajmniej wydaje . |
Powielasz obiegowy poglad, odnośnie sprzedaży takiego auta. Tego typu auto funkcjonuje na zasadzie wpisu do Ewidencji zabytków ruchomych. Ograniczenia (teoretycznie) są możliwe tylko w przypadku kiedy byłby to pojazd wpisany do Rejestru zabytków ruchomych. Ale wtedy powinien być ekspozycją w muzeum.
Co do zniszczeń auta. Standardowa naprawa auta. Masz tylko OC (AC jest horrendalnie drogie i tylko nieliczne firmy mają AC klasyków). Naprawiasz Ty lub z OC sprawcy. Części wbrew pozorom są w większości ogólno dostępne i najczęściej tańsze niż dla wielu współczesnych wynalazków.
Wszystkie ew. niedogodności rekompensuje fantastyczny, niepowtarzalny dźwięk amerykańskiej V8, słusznej pojemności.
Jeśli już idziemy w stronę zabezpieczeń od szkód to wbrew pozorom wcale nie jest łatwo znaleźć ubezpieczyciela chętnego do AC amerykańskich aut starszych niż 10 lat nawet na białych blachach.
Wojciech Bogacz - 24-10-2019, 16:04
empi napisał/a: | Wg. ustawy w autach rejestrowanych po raz pierwszy przed 1986 r nie wymaga się tylnych świateł p/mgielnych i cofania. |
Możesz podać dokładnie o jaką chodzi ?? empi napisał/a: | Na białych blachach po przeróbkach i tak będziesz mógł być ścigany przez służbistów z Policji bo i tak auto nie posiada homologacji.
Info nie z internetów lecz z własnych doświadczeń miłośnika amerykańskiej motoryzacji i wieloetniego posiadacza takich aut. |
Zawsze się jakiś znajdzie, ale jak przerobię co trzeba to niech się bujają
No właśnie - jak auto jest na żółtych blachach i jest wpisane do Ewidencji (nie Rejestru) - to czy mogę sprzedać za granicę tak po prostu ? Jest na to jakaś ustawa ?
mkm napisał/a: | Kiedy go będziesz miał? |
Nadal czekam za zaksięgowanie wpłaty - potem transport do portu, itd. Sądzę, że maks 6-7 tygodni będzie u mnie.
empi napisał/a: | Części wbrew pozorom są w większości ogólno dostępne i najczęściej tańsze niż dla wielu współczesnych wynalazków. |
Dlatego też Korweta - części jest do wyboru i w dodatku w rozsądną cenę.
Za kilka dni będę miałwięcej zdjęć to siępodzielę.
mkm - 24-10-2019, 17:26
Wojciech Bogacz napisał/a: | Dlatego też Korweta - części jest do wyboru i w dodatku w rozsądną cenę. |
Byle nie była wygnita.
Wojciech Bogacz napisał/a: |
No właśnie - jak auto jest na żółtych blachach i jest wpisane do Ewidencji (nie Rejestru) - to czy mogę sprzedać za granicę tak po prostu ? Jest na to jakaś ustawa ? |
Możesz. Musisz tylko zgłosić sprzedaż i jeżeli to nie jest dobro narodowe to większych problemów nie ma.
Ale prawda jest niestety taka, że co województwo to "swoje" własne rozporządzenia.
empi - 24-10-2019, 22:09
Wojciech Bogacz napisał/a: | empi napisał/a: | Wg. ustawy w autach rejestrowanych po raz pierwszy przed 1986 r nie wymaga się tylnych świateł p/mgielnych i cofania. |
Możesz podać dokładnie o jaką chodzi ??
Dz.U. 2015 z 05 marca 2015 poz. 305 http://prawo.sejm.gov.pl/...O/D20150305.pdf Rozdz.3 $12 pkt 1 , ust.2 ;
i Dział VI przepisy przejściowe i końcowe $57 ust.2
empi napisał/a: | Na białych blachach po przeróbkach i tak będziesz mógł być ścigany przez służbistów z Policji bo i tak auto nie posiada homologacji.
Info nie z internetów lecz z własnych doświadczeń miłośnika amerykańskiej motoryzacji i wieloetniego posiadacza takich aut. |
Zawsze się jakiś znajdzie, ale jak przerobię co trzeba to niech się bujają
No właśnie Ty możesz się bujać bo nic nie zrobisz ze stwierdzeniem przez "władze" braku symbolu homologacji na reflektorze lub szybie. Dowód "out" , wizyta na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdza że światła są asymetryczne i świecą prawidłowo. Nie ma obowiązku sprawdzać homologacji. Przechodzisz przegląd, odbierasz dowód rej. I do następnego spotkania ze służbistą. Tracisz tylko czas i kasę.
No właśnie - jak auto jest na żółtych blachach i jest wpisane do Ewidencji (nie Rejestru) - to czy mogę sprzedać za granicę tak po prostu ? Jest na to jakaś ustawa ?
Jest. Nie ma przeszkód musisz tylko poinformować o tym fakcie woj. konserwatora zabytków.
mkm napisał/a: | Kiedy go będziesz miał? |
Nadal czekam za zaksięgowanie wpłaty - potem transport do portu, itd. Sądzę, że maks 6-7 tygodni będzie u mnie.
empi napisał/a: | Części wbrew pozorom są w większości ogólno dostępne i najczęściej tańsze niż dla wielu współczesnych wynalazków. |
Dlatego też Korweta - części jest do wyboru i w dodatku w rozsądną cenę.
Za kilka dni będę miałwięcej zdjęć to siępodzielę. |
Wojciech Bogacz - 30-10-2019, 22:13
Auto już w porcie i czeka na statek
Ostatecznie zapadła też decyzja o zarejestrowaniu na zółte tablice - nie trzeba się będzie przejmować przeróbkami świateł itd. Minimalnie tylko je zmodyfikuję, żeby wyglądało trochę jak w EU i tyle
Jak dobrze pójdzie za miesiąc autko będzie już w Rotterdamie
Bartekkita - 01-11-2019, 01:01
Super gratuluję !! Sam ogarniałeś licytację czy przez jakąś fiirmę?
|
|
|