To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Niebieska Korweta C4 :)

Wojciech Bogacz - 22-10-2019, 10:01
Temat postu: Niebieska Korweta C4 :)
Nie chwaliłem się bo nie było wiadomo ale auto już zapłacone i za kilka dni płynie do kraju :)

Rocznik 1984 czyli jeden z pierwszych tej generacji (taki jak miał Buźka w drużynia A :finga: ), reszta jak na zdjęciach :)

Czy orientuje się ktoś co dokładnie muszę zmienić w oświetleniu żeby spełniało wymagania w PL ? Prędkościomierz na szczęście jest wyskalowany też w Km/h :)


Bizi78 - 22-10-2019, 10:18

Gratki, widzę że stajenka się powiększa 8) .

Wojciech Bogacz napisał/a:
Czy orientuje się ktoś co dokładnie muszę zmienić w oświetleniu żeby spełniało wymagania w PL ?

Pewnie kolory kierunkowskazów, brak wstecznego i przeciwmgłowego tył.
Dodatkowo nie wiem jak to będzie z lampami przednimi, dodatkowo chyba palą się z lampami kierunki.

jacek11 - 22-10-2019, 18:41

Fantastyczna :) Jaki motor tam siedzi ?
Marcino - 22-10-2019, 22:59

Popsuta czy na chodzie ....
Wojciech Bogacz - 23-10-2019, 09:35

jacek11 napisał/a:
Fantastyczna Jaki motor tam siedzi ?


Najsłabszy 205 km - ale za to 5,7L V8 więc będzie fajnie brzmiało :) Możliwe, że da się tam coś "pomodzić" i będzie z niego więcej koniów :twisted:

Marcino napisał/a:
Popsuta czy na chodzie ....


Wg. opisu z licytacji jest "run and drive" więc odpala i toczy się w obie strony. Żadnych uszkodzeń mechanicznych ani blacharskich więc liczę, że będzie OK.
Coś tam na pewno trzeba będzie dopieścić i wymienićale ogólnie jest spoko.

Znalazłem też elektryka, który ma warsztat blisko mnie i bardzo często przerabia oświetlenie w autach z USA - koszt do 500 zł jak twierdzi. Mam akurat już pewne zaufanie do gościa go szybko i fachowo zregenerował mi alternator w Sigmie.

joujoujou - 23-10-2019, 15:58

Aaaaaaaaaaaaaaaale cacko! :shock:

Nie mam pewności, może to nie w PL, ale czy nie jest tak, że klasyki nie muszą być przerabiane jeśli chodzi o oświetlenie? Bo może to wyszłoby lepiej?

empi - 23-10-2019, 16:37

Corvette to corvette. Gratulacje zakupu. Co do przeróbek: masz dwa wyjścia.
1. Rejestrujesz jako auto kolekcjonerskie na żółte blachy. Same zalety: jednorazowy przegląd, niskie OC (rzędu 300 PLN/rok) bez konieczności ciągłości opłat składek i zero przeróbek ! No i przede wszystkim kasa jaką oszczędzasz na starcie. Brak akcyzy (tu 18,6% wartości auta) i 8% VAT zamiast 19% jeśli ciągniesz do DE lub 23% jeśli wyładowujesz w PL.
2. Na białe blachy powinieneś doprowadzić przednie światła do asymetrycznych a z tyłu rozdzielić kierunkowskazy od STOP. Oczywiście kierunkowskaz barwy żółtej, załatwisz to ledami dwukolorowymi. Nic więcej. Wg. ustawy w autach rejestrowanych po raz pierwszy przed 1986 r nie wymaga się tylnych świateł p/mgielnych i cofania.
Na białych blachach po przeróbkach i tak będziesz mógł być ścigany przez służbistów z Policji bo i tak auto nie posiada homologacji.
Info nie z internetów lecz z własnych doświadczeń miłośnika amerykańskiej motoryzacji i wieloetniego posiadacza takich aut.

Bizi78 - 23-10-2019, 17:30

Co do żółtych blach to problem jest taki, że nie możesz bez zgody konserwatora nim w 100% dysponować (sprzedać), no i jak uszkodzisz to musisz doprowadzić do stanu przed.
Tak mi się przynajmniej wydaje 8) .

mkm - 23-10-2019, 20:11

Wojciech Bogacz, odważnie, odważnie...
Kiedy go będziesz miał?

empi - 23-10-2019, 20:38

Bizi78 napisał/a:
Co do żółtych blach to problem jest taki, że nie możesz bez zgody konserwatora nim w 100% dysponować (sprzedać), no i jak uszkodzisz to musisz doprowadzić do stanu przed.
Tak mi się przynajmniej wydaje 8) .


Powielasz obiegowy poglad, odnośnie sprzedaży takiego auta. Tego typu auto funkcjonuje na zasadzie wpisu do Ewidencji zabytków ruchomych. Ograniczenia (teoretycznie) są możliwe tylko w przypadku kiedy byłby to pojazd wpisany do Rejestru zabytków ruchomych. Ale wtedy powinien być ekspozycją w muzeum.
Co do zniszczeń auta. Standardowa naprawa auta. Masz tylko OC (AC jest horrendalnie drogie i tylko nieliczne firmy mają AC klasyków). Naprawiasz Ty lub z OC sprawcy. Części wbrew pozorom są w większości ogólno dostępne i najczęściej tańsze niż dla wielu współczesnych wynalazków.

Wszystkie ew. niedogodności rekompensuje fantastyczny, niepowtarzalny dźwięk amerykańskiej V8, słusznej pojemności.

Jeśli już idziemy w stronę zabezpieczeń od szkód to wbrew pozorom wcale nie jest łatwo znaleźć ubezpieczyciela chętnego do AC amerykańskich aut starszych niż 10 lat nawet na białych blachach.

Wojciech Bogacz - 24-10-2019, 16:04

empi napisał/a:
Wg. ustawy w autach rejestrowanych po raz pierwszy przed 1986 r nie wymaga się tylnych świateł p/mgielnych i cofania.


Możesz podać dokładnie o jaką chodzi ??
empi napisał/a:
Na białych blachach po przeróbkach i tak będziesz mógł być ścigany przez służbistów z Policji bo i tak auto nie posiada homologacji.
Info nie z internetów lecz z własnych doświadczeń miłośnika amerykańskiej motoryzacji i wieloetniego posiadacza takich aut.


Zawsze się jakiś znajdzie, ale jak przerobię co trzeba to niech się bujają :P

No właśnie - jak auto jest na żółtych blachach i jest wpisane do Ewidencji (nie Rejestru) - to czy mogę sprzedać za granicę tak po prostu ? Jest na to jakaś ustawa ?

mkm napisał/a:
Kiedy go będziesz miał?


Nadal czekam za zaksięgowanie wpłaty - potem transport do portu, itd. Sądzę, że maks 6-7 tygodni będzie u mnie.

empi napisał/a:
Części wbrew pozorom są w większości ogólno dostępne i najczęściej tańsze niż dla wielu współczesnych wynalazków.


Dlatego też Korweta - części jest do wyboru i w dodatku w rozsądną cenę.

Za kilka dni będę miałwięcej zdjęć to siępodzielę.

mkm - 24-10-2019, 17:26

Wojciech Bogacz napisał/a:
Dlatego też Korweta - części jest do wyboru i w dodatku w rozsądną cenę.

Byle nie była wygnita.

Wojciech Bogacz napisał/a:

No właśnie - jak auto jest na żółtych blachach i jest wpisane do Ewidencji (nie Rejestru) - to czy mogę sprzedać za granicę tak po prostu ? Jest na to jakaś ustawa ?

Możesz. Musisz tylko zgłosić sprzedaż i jeżeli to nie jest dobro narodowe to większych problemów nie ma.
Ale prawda jest niestety taka, że co województwo to "swoje" własne rozporządzenia.

empi - 24-10-2019, 22:09

Wojciech Bogacz napisał/a:
empi napisał/a:
Wg. ustawy w autach rejestrowanych po raz pierwszy przed 1986 r nie wymaga się tylnych świateł p/mgielnych i cofania.


Możesz podać dokładnie o jaką chodzi ??
Dz.U. 2015 z 05 marca 2015 poz. 305 http://prawo.sejm.gov.pl/...O/D20150305.pdf Rozdz.3 $12 pkt 1 , ust.2 ;
i Dział VI przepisy przejściowe i końcowe $57 ust.2


empi napisał/a:
Na białych blachach po przeróbkach i tak będziesz mógł być ścigany przez służbistów z Policji bo i tak auto nie posiada homologacji.
Info nie z internetów lecz z własnych doświadczeń miłośnika amerykańskiej motoryzacji i wieloetniego posiadacza takich aut.


Zawsze się jakiś znajdzie, ale jak przerobię co trzeba to niech się bujają :P
No właśnie Ty możesz się bujać bo nic nie zrobisz ze stwierdzeniem przez "władze" braku symbolu homologacji na reflektorze lub szybie. Dowód "out" , wizyta na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdza że światła są asymetryczne i świecą prawidłowo. Nie ma obowiązku sprawdzać homologacji. Przechodzisz przegląd, odbierasz dowód rej. I do następnego spotkania ze służbistą. Tracisz tylko czas i kasę.

No właśnie - jak auto jest na żółtych blachach i jest wpisane do Ewidencji (nie Rejestru) - to czy mogę sprzedać za granicę tak po prostu ? Jest na to jakaś ustawa ?
Jest. Nie ma przeszkód musisz tylko poinformować o tym fakcie woj. konserwatora zabytków.

mkm napisał/a:
Kiedy go będziesz miał?


Nadal czekam za zaksięgowanie wpłaty - potem transport do portu, itd. Sądzę, że maks 6-7 tygodni będzie u mnie.

empi napisał/a:
Części wbrew pozorom są w większości ogólno dostępne i najczęściej tańsze niż dla wielu współczesnych wynalazków.


Dlatego też Korweta - części jest do wyboru i w dodatku w rozsądną cenę.

Za kilka dni będę miałwięcej zdjęć to siępodzielę.

Wojciech Bogacz - 30-10-2019, 22:13

Auto już w porcie i czeka na statek :)

Ostatecznie zapadła też decyzja o zarejestrowaniu na zółte tablice - nie trzeba się będzie przejmować przeróbkami świateł itd. Minimalnie tylko je zmodyfikuję, żeby wyglądało trochę jak w EU i tyle :)

Jak dobrze pójdzie za miesiąc autko będzie już w Rotterdamie :mrgreen:

Bartekkita - 01-11-2019, 01:01

Super gratuluję :) !! Sam ogarniałeś licytację czy przez jakąś fiirmę?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group