To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] To wyswietla palm po badaniu pomozecie

Anonymous - 10-04-2007, 11:17
Temat postu: [C62A 1.5] To wyswietla palm po badaniu pomozecie
Witam niemoge zamiescic loga z palma wiec napisze moze wam jako specjalistą cos to powie prosze o porade juz niewiem co wymieniac

FLG0-173
FLG1-119
TIMA-25*
COOL-100,6*C
FTRL-111,5%
FTRM-116,2%
FTRH-83,5%
FTO2-106,9%
EGRT-261,8*C
O2-R-0,06V
BATT-13,3V
BARO-1,00bar
ISC-85
TPS-27,8%
MAFS-339,7Hz
ACLE-0,0%
RPM-3313
KNCK-36
INJP-4,86ms
-----17
AIRT-41,5*C
O2-F-0,00V
----0
CUS0-59
CUS1-57
CUS2-0
CUS3-53
CUS4-146
CUS5-146
CUS6-160
CUS7-5

Tak dla wyjasnienia gwiazdki oznaczają stopnie a te kreki to tak wychodzi z loga oryginalnie zadnych oznaczen czekam na odpowiedzi moze sie wam cos nasunie

Karwoś - 10-04-2007, 11:38

COOL to temp płynu chłodzącego?? - bo 100*C tto chyba by było za dużo.
Anonymous - 10-04-2007, 11:53

DOKLADNIE tylko to jest najwyzsza wartosc potem wlancza sie wentylator i zbija do 98,8 i tak w kolko mialem kiedys problem z ogrzewaniem ale po wymianie i naprawie jest juz ok kiedys opisalem co bylo w moim autku teraz to problem z dlawieniem sie auta i zaczyna brakowac mi sil bo juz wszystko wymienione a efektow brak jak sie dusil tak dusi sie dalej
Karwoś - 10-04-2007, 12:55

No tak - ale przypadkiem nie powinno być 70 - no może troche więcej ??
Krzyzak - 10-04-2007, 13:13

COOL jest dobrze,
bardziej mi sie nie podoba:
O2-R (za niska jak na 3k rpm i prawie 5 ms wtrysku) oraz KNCK - czyli spalanie stukowe = opoznienie zaplonu = mulowatosc auta
jak dla mnie sonda lambda do wymiany, czujnik spalania stukowego do sprawdzenia lub lepsze paliwo musisz tankowac

josie - 10-04-2007, 13:20

jarekft, poprzednio pisałeś że w warsztacie Mazdy sprawdzili (ustawili) Ci zapłon - powiedzieli że jest wsio ok - na 10st.
W Twoim aucie wyprzedzenie zapłonu to 5st. Dodatkowo do ustawiania/sprawdzania masuje się złącze zapłonu (na ścianie grodziowej).
Zainteresowałeś się tym tematem?

Anonymous - 10-04-2007, 15:24

Tak jak pisze Krzyzak lambda zdecydowanie za niska. Masz też dziwnie wysokie wskazania MAFS, jeżeli przy odczycie samochód stał w miejscu to wypadało by sprawdzić przepływomierz.
Anonymous - 10-04-2007, 17:52

Wiec tak zapłon ustawilem u kolegi mechanika na lampie i z zmasowanym pinem na 5* jak powinno byc wydrukowalem sobie jak powinno sie masowac i gdzie podlanczac bo kolega naprawia fiaty wszelkiej masci jest w tym specjalista ale dlamnie zrobil wyjatek wiec sam widzialem jak podlonczyl lampe i na kole na dole bylo 5* a co do pomiarow auto bylo w spoczynku podczas testu nieporuszalem sie mialem powylanczane wszelkie uzadzenia elektryczne ogulnie caly zapisany log niepotrafie tu wkleic a w nim jest czas pracy oraz rozne formy testu z malymi obrotami oraz jak dodaje gazu
A teraz jeszcze cos wrucilem wlasnie z przejazdzki i tak sobie zaczolem sprawdzac auto i teraz podczas przyspieszania tak w zakresie 4,5rpm auto szarpie doslownie przez ulamek sekundy i przyspiesza dalej i znowu przy 4,9rpm tosamo i tak do 5,5 powyzej 5,5 szarpanie ustaje wiec teraz niedosc ze sie dusi i nieprzyspiesza to doszlo jakies szarpanie juz brak mi sil
[ Dodano: 10-04-2007, 20:22 ]
dodalem zrzut z ekranu jest wiecej widoczne i wam napewno dozo wyjasni

LOG Z PALMA

[ Dodano: 12-04-2007, 18:57 ]
Witam kurdeee zaczol sie dusic juz nawet w zakresie 1500 rpm a dotego jak hamuje obojetnie z jakiej predkosci to gasnie wymienie elementy ktore zrobilem jak cos jeszcze to doradzcie
1 czyszczenie przepustnicy i regulacja obrotow
2 wymiana kopulki palca i przewodow
3 wymiana termostatu
4 ustawienie zaplonu
5 sprawdzenie szczelnosci przewodow cisnieniowych
6 wymiana wszystkich filtrow
7 czyszczenie krokowca
i dalej zadnej poprawy a wrecz sie pogarsza przyjdzie mi jezdzic az cos padnie wtedy bede wiedzial co jest przyczyna

zalonczam log z palma log

saphire - 12-04-2007, 19:44

Jak dla mnie to z tego zrzutu wynika że jak przyciśniesz mocniej i obroty wychodzą ponad 3k oraz gdy jest większe obciążenie (przepływka duuużo hertzów mierzy ;) to silnik łapie trochę spalania stukowego. To by wskazywało że albo masz lipne paliwo albo źle ustawiony zapłon lub też nie jest on wystarczająco przyśpieszany/opóźniany w trakcie pracy silnika.

EDIT: nie wiem czy tak powinno być ale O2-R to chyba napięcie z lambdy pokazuje a u ciebie przeważnie jest w okolicy 0 - czy aby nie masz czasem upalonej lambdy?

Anonymous - 13-04-2007, 11:34

Witam kurde kupie jeeszcze sonde i sprawdze zaplon jeszcze raz a tak apropo to ile powinna miec napięcia sonda i czy komputer niepowinien wyswietlic błędu sondy
josie - 13-04-2007, 12:05

Mi się coś zdaje że aparat zapłonowy dogorywa...
Anonymous - 15-04-2007, 09:59

Witam ,przejechalem sie lancerkiem do Nowej Soli kolo Zielonej Góry tam jest chlopak ktory pracowal w serwisie mitsu po dokladnych ogledzinach i pomiarach powiedzial ze sondy mam niewymieniać natomiast o dziwo zaplon byl spowrotem 10* wiec powiedzialem ze ustawialem na 5 i opowiedzialem jak i gdzie okazalo sie ze wszystko robilem ok tylko podczas jego pracy w servisie zdazylo sie pare modeli lancerkow i coltow ktore musiely byc inaczej podlonczone bo zdazalo sie ze pomimo zmasowanego pinu komp powracal do wczesniejszych ustawien a jak on to zrobil opisuje ponizej

1.odlonczyl kleme ujemna
2.odczekal okolo 1do 2 min
3.podlonczyl kabelek do pinu i zmasowal do sruby od mcpersona
4.popodpinal lampe stroboskopowa
5.podlonczyl kleme kazal odpalic autko
6.ze wzgledu ze mam lpg ustawil zaplon na 7*
7.jeszcze raz gaszenie i odpalenie auta kontrola ponowna zaplonu
8.odlonczenie klemy ujemnej na 2 min
9.odpalenie auta przytrzymanie go na 3000 rpm tak okolo 10 sekund i ponowna kontrola
zaplon ustawiony na 7* nic sie nieprzestawilo a do tego zaczol wkoncu przytrzymywac obroty po zdjeciu nogi z gazu dodatkowo dowiedzialem sie ze czeka mnie w najblizszym czasie wymiana napinacza rozzadu oraz paska mimo tego ze maja przejechane okolo20000
poniewaz napinacz jest juz do konca naciagniety a pasek niejest na jego oko prawidlowo naciagniety i TU uklon w strone Krzyzaka najlepiej kupic komplet od hyundaya poniewaz jest najleprzy tak doradzal a ja kupilem japonski :oops:
szkoda ze ten kolega wyjezdza do Angli mialby stalego klienta aledowiedzialem sie wiele zeczy naco trzeba zwracac uwage i co kontrolowac pojezdze i opisze co i jak
AAAAAA zapomnialem te numery z odpinaniem klemy i kasowaniem pamieci kompa zdazaly sie tylko w wersjach lancerow i coltow przeznaczonych na rynek amerykanski
rozpoznac je mozna po numerach na dowodzie rejestracyjnym te na export maja cyferke z przodu w moim przypadku jest to 4MBSNC62A+++++++
sorki za taki dlugi post ale mam nadzieje ze komus sie przyda a ja wkoncu pojezdze normalnie

saphire - 15-04-2007, 10:25

No to jednak to spalanie stukowe w kontekście obrotów i przepływki dobrze mi się widziało że jednak to źle ustawiony zapłon :-) zatem analiza takiego logu jednak ma sens.

jarekft napisał/a:
4.popodpinal lampe oscyloskopowa


stroboskopową!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group