ASX Techniczne - [1.8DI-D] Dioda powiadamiania o wypalaniiu DPF
peter2012 - 19-11-2019, 10:53 Temat postu: [1.8DI-D] Dioda powiadamiania o wypalaniiu DPF Na początku witam wszystkich serdecznie.
Znalazłem się w gronie szczęśliwych posiadaczy Mitsubishi jakiś miesiąc temu (ASX 1.8 DI-D, 150KM, 2011r.).
Wszystko jest w jak najlepszym porządku, oprócz DPF'a (tzn. na razie jest ok., ale strach jest )
Ja jestem w stanie wyczuć kiedy zacznie się wypalanie filtra, natomiast samochód użytkuje też żona - i tu może być problem.
Zainspirował mnie wątek z https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703, ale to w Outlanderze. Montaż takiej diody uprościłoby sprawę.
I stąd pytanie do fachowców:
Czy w ASX w momencie wypalania DPF załączają się podgrzewanie lusterek i tylnej szyby tak jak w innych markach np. opel, ford itp.? Czy ktoś mógłby potwierdzić to w 100% (w serwisie powiedzieli że nie mają takiej wiedzy, ale wiadomo jak to jest z serwisami).
I drugie pytanie:
Czy ktoś może zamontował taką diodę w ASX, czy w ogóle jest taka możliwość a jeśli tak to jak się to sprawdza?
Pozdrawiam Piotr
Bizi78 - 19-11-2019, 11:02
Przecież czy grzeje lusterko można sprawdzić ręką podczas wypalania, to chyba najprostszy sposób .
Fredi1 - 30-11-2019, 23:01
Ja led podłączyłem pod przekaznik ogrzewania tylniej szyby ,
chyba najszybciej bo cała operacja trwa 10 min.Dzisiaj sprawdzałem czy działa ,a wiec w droge dodatkowo podpięty ICar i app.Piston ,temperatura cieczy 65 st dioda się
zapaliła temperatura katalizatora wzrosła do 590st.Całe wypalanie trwało jakieś 5 min jazda z prędķością 80 km/h
po tym czasie dioda zgasła temperatura katalizatora spadła do 300 st .
wojk2 - 03-12-2019, 21:07
Witam mógłbys troszkę wiecej napisać w jakim miejscu się wpiałeś?
Fredi1 - 03-12-2019, 22:57
Oczywiście , pod kierownicą w skrzynce bezpieczników jest przekaźnik taki czarny od ogrzewania tylniej szyby i lusterek
w instrukcji oznaczony nr 22 , jest to pierwszy od góry po prawej stronie chyba że masz podgrzewane fotele to będzie drugi od góry. Wpinasz się plusem diody w środkową nóżkę przekaźnika,a minus do wzmocnienia pod kierownicą, wkładasz przekaźnik na swoje miejsce i gotowe.
Dioda jest zamontowana w zaślepce obok przycisku od ESP.
larrykubiak - 23-01-2020, 15:48
Fredi1 napisał/a: | Oczywiście , pod kierownicą w skrzynce bezpieczników jest przekaźnik taki czarny od ogrzewania tylniej szyby i lusterek
w instrukcji oznaczony nr 22 , jest to pierwszy od góry po prawej stronie chyba że masz podgrzewane fotele to będzie drugi od góry. Wpinasz się plusem diody w środkową nóżkę przekaźnika,a minus do wzmocnienia pod kierownicą, wkładasz przekaźnik na swoje miejsce i gotowe.
Dioda jest zamontowana w zaślepce obok przycisku od ESP. |
Dałbyś radę wrzucić jakieś fotki? Z góry dzięki
Fredi1 - 28-01-2020, 13:18
[img]https://naforum.zapodaj.net/thumbs/
[url=https://naforum.zapodaj.net/da0ecba8a0b1.jpg.html]
Ten czarny przekaźnik po prawej Panasonic
larrykubiak - 29-01-2020, 14:12
Super, wielkie dzięki
Fredi1 - 29-01-2020, 21:21
larrykubiak napisał/a: | Super, wielkie dzięki |
Nie ma za co
Laknat - 30-01-2020, 06:40
aż dziw, że producenci fabrycznie nie stosują tego rozwiązania. Koszty są praktycznie żadne a korzyści znaczące
Bizi78 - 30-01-2020, 09:42
Laknat napisał/a: | aż dziw, że producenci fabrycznie nie stosują tego rozwiązania. Koszty są praktycznie żadne a korzyści znaczące |
Ale po co, przecież właściciel w razie czego podjedzie do ASO a oni go skasują na kasę za wypalenie kompem lub wymianę, czyszczenie dpf-u .
Ekonomia jest bezlitosna .
larrykubiak - 30-01-2020, 16:55
Bizi78 napisał/a: | Laknat napisał/a: | aż dziw, że producenci fabrycznie nie stosują tego rozwiązania. Koszty są praktycznie żadne a korzyści znaczące |
Ale po co, przecież właściciel w razie czego podjedzie do ASO a oni go skasują na kasę za wypalenie kompem lub wymianę, czyszczenie dpf-u .
Ekonomia jest bezlitosna . |
Dokładnie, po co robić niezawodne rozwiązania i nie zarabiać kasy
wojk2 - 17-02-2020, 19:10
wszystko zrobiłem ale jak ty ten guzik z tamtad wyjąłęś ?
Fredi1 - 18-02-2020, 07:13
wojk2 napisał/a: | wszystko zrobiłem ale jak ty ten guzik z tamtad wyjąłęś ? |
Musisz odkręcić ten kawałek plastiku i dopiero będziesz miał dojście,uważaj nie odłącz tylko poduszki kolanowej.
Klajusz - 23-02-2020, 21:52
Witam wszystkich!
Czytajac informacje o tym zakichanym filtrze dpf postanowilem wykorzystac wiedze znaleziona na forum.
Potrzebne tylko 25 min z lutowaniem, przekladaniem przewodow, podlaczaniem i wszystko funkcjonuje.
Jest sygnalizacja. Dioda led w obudowie lampki oswietlenia podlaczona pod przekaznik ogrzewania tylnej szyby. W moim przypadku wypalanie trwa prawie 15 min.
Auto mamy od miesiaca. Trudno mi cokolwiek powiedziec. Po zasluzonych wymianach Space Runner - Space Star - trafilo na ASX. Tak sie sklada ze trzy razy szukalem Hondy.... i trzy razy kupilem Mitsu. Jak na razie zawsze zostalem zadowolony. Chociaz tym razem mialo byc CRV.
Wracajac di flitra.
Pytanie:
Czy ktos z Was porzez interface OBDII bt i app Torque jest w stanie wyczytac (w tym aucie) za ile km bedzie kolejny proces wypalania?
Widzialem na youtubie ze to mozliwe.
W moim przypadku interfajs made in China i Torque Pro nie widzi tych danych.
Udalo sie komus ?
MK
(sorki nie mam polskich liter)
[ Dodano: 23-02-2020, 21:58 ]
a i jeszcze jedno pytanko tak z innej beczki.
Po wymianie oleju zresetowalem informacje o serwisie zeby wyzerowac przypomnienie.
Nie wiem dlaczego teraz pokazuje mi cos w stylu kolejny serwis za 67000km.
Tez tak macie??
|
|
|