To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Checkengine - kod błedu

MatysS5 - 15-12-2019, 16:29
Temat postu: Checkengine - kod błedu
Witam Panowie mam problem. W moim Lancerze VII 2.0 benzyna świeci się checkengine.
błąd : P0420
Obd II: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold
Mitsubishi: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Panowie czy to winowajcą jest sonda ? Jeśli tak to która bo są dwie ?

zbychu74 - 15-12-2019, 19:02

MatysS5, Bez podejrzenia parametrów przez obd,ciężko stwierdzić. Ten bład przeważnie oznacza to:druga sonda padła lub po prostu katalizator "umiera"
MatysS5 - 15-12-2019, 20:36

Ma może ktoś nr tej drugiej sondy która jest pod autem bo chyba o niej mowa ? :roll:
zbychu74 - 15-12-2019, 21:11

MatysS5, Ile ma auto przejechane?
Bizi78 - 15-12-2019, 22:01

MatysS5 napisał/a:
Ma może ktoś nr tej drugiej sondy która jest pod autem bo chyba o niej mowa ?

Do 03,06r. - MN158773
Od 04,06r. - 1588A126
Najlepiej sprawdzić po vinie auta.

MatysS5 - 16-12-2019, 06:28

Autko na liczniku ma 241 tys km. 2003r
lucekm - 16-12-2019, 09:17

MatysS5 napisał/a:
Autko na liczniku ma 241 tys km. 2003r

Kup najpierw emulator, potem nowa sondę.

MitsuGo - 16-12-2019, 09:19

W moim L7 druga sonda to DENSO 149100 6470. P0420 wyskakuje od pierwszej trasy jak kupiłem auto. Grzałka ma 12 Ohm.
Błąd wyskakuje znacznie częściej po wymianie łącznika elastycznego za katalizatorem, kasuje tanim elm327 i programem zainstalowanym na telefonie.

Bizi78 - 16-12-2019, 09:29

Ja bym zaczął od:
-sprawdzenia spalin na SKP
-sprawdzenie obu sond, w porządnym warsztacie na porządnym sprzęcie, np. u BOSCHA, elm327 nie zawsze prawdę mówi
-jeśli będzie wszystko ok to założyć emulator
-na bogato możesz popytać o regenerację kata ale to pewnie koszt około klocka pochłonie

MitsuGo - 16-12-2019, 11:48

Bizi78 druga sonda nie jest tak ważna, spaliny były sprawdzane na przeglądzie nie tak dawno i wyszło ok. Pewnie pierwszy kat za silnikiem nie domaga i dlatego są błędy ale nie mam zamiaru wydawać tysiaka na regenerację kata. Może założę kiedyś emulator, na razie regularnie sprawdzam czy nie pojawiają się inne błędy silnika i jestem pewien, że kontrolka na desce działa :biggrin: Innych błędów brak, zawsze to samo P0420. Za drugą sondą jest jeszcze jeden kat i pewnie dlatego spaliny wychodzą OK. Auto pomyka, ma moc, spala w normie jak na Lancera 2.0.
MatysS5 - 16-12-2019, 12:14

Macie link do dobrego emulatora żeby pasował ?
MitsuGo - 16-12-2019, 13:41

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105035&postdays=0&postorder=asc&highlight=emulator&start=15
FredPL - 16-12-2019, 13:57

Masz instalację LPG? U mnie wywala P0420 gdy skończy się LPG w trakcie jazdy bądź jest problem z przełączeniem z Pb na LPG.

Co do łącznika elastycznego, to u mnie po wymianie wywala mi ten błąd tylko w powyższych sytuacjach. Zobaczymy jak troche pojeżdżę.

zbychu74 - 16-12-2019, 14:11

MatysS5, Moje auto też od ok.240tyś jeździ z tym błędem.Co jakiś czas przeskanuje elmem czy nie ma innych błędów.Teraz mam 310tyś. i silnik pracuje wzorowo.
MatysS5 - 16-12-2019, 14:40

FredPL napisał/a:
Masz instalację LPG? U mnie wywala P0420 gdy skończy się LPG w trakcie jazdy bądź jest problem z przełączeniem z Pb na LPG.

Co do łącznika elastycznego, to u mnie po wymianie wywala mi ten błąd tylko w powyższych sytuacjach. Zobaczymy jak troche pojeżdżę.

Lancer w czystej PB :)

[ Dodano: 16-12-2019, 17:15 ]
Ale winowajcą zapalania się checka i błędu p0420 zawsze jest druga sonda tą pod autem czy zdarza się że to może być ta przy korektorze przy silniku ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group