To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Uszczelka pod głowicą

Prosuzi - 21-02-2020, 22:44
Temat postu: Uszczelka pod głowicą
Witam
Być może będę zmuszony przymierzyć się do wymiany uszczelki w 1.8 143km (majonez na korku od wlewu oleju, i dosyć "czysty" olej na bagnecie)
Miałem nadzieję że to zima i utwierdzałem się że samochód długo stał ostatnimi czasy, jak się go przepali to się unormuje, ale chyba nic z tego (na tygodniu przeprowadzę test na obecność CO2 w zbiorniczku płynu chłodzącego)

Moje pytanie brzmi:
Czy ktoś spotykał się z wymianą tejże uszczelki i przewiduje w jakich kosztach by się to zamykało?
Co można zrobić innego wraz z tą wymianą? ( regulacja zaworów? wymiana rozrządu? bo to już prawie 200tys. na jednym łańcuszku )

Bizi78 - 21-02-2020, 23:03

Może krótkie odcinki robisz i stąd masło pod korkiem.
Bodzio922 - 22-02-2020, 07:42

Zaznacz Sobie poziom płynu na zbiorniczku i poobserwuj czy Ci nie znika.
Jak byś chciał to mam uszczelkę pod głowicę REINZ na sprzedaż bo mi się nie przydała na szczęście :)

Prosuzi - 22-02-2020, 08:43

Poziom płynu zaznaczyłem, ale na rozgrzanym silniku, przyszedłem po 3 godzinach postoju i jak już ostygł było poniżej mojego znacznika... Stwierdziłem że może temperatura zwiększyła objętość więc zaznaczyłem jeszcze raz na zimnym, narazie w normie ale nie było jeżdżone...

Chyba najpierw zmienię olej, a później będę obserwował czy na świeżym oleju majonez też powstaje...

Czy zwiększone spalanie (11l/100 a nie mam aż tak ciężkiej nogi) może informować nas w jakiś sposób o uszczelce?

Uwex - 23-02-2020, 10:23

Prosuzi napisał/a:
Chyba najpierw zmienię olej, ....


Nie wymieniałbym oleju, bez pewności, że uszczelka nie przepuszcza.

Bodzio922 - 23-02-2020, 12:14

Zaznaczaj i sprawdzaj zawsze na zimnym silniku poziom płynów. Jak pojeździsz trochę to zobacz czy pod korkiem do wlewu oleju nie zbiera Ci się woda na silniku(ściągasz korek i zaglądasz do środka, jeżeli będzie tam woda to na pewno to zauważysz). Jeżeli jeździsz tylko krótkie trasy zwłaszcza po mieście to w taką pogodę pod samym korkiem może Ci się robić takie lekkie "masełko".

P.S jeżeli zauważysz po trasie że nie masz płynu w zbiorniczku wyrównawczym to pod żadnym pozorem go nie odkręcaj!! Ani korka przy chłodnicy.

Prosuzi - 23-02-2020, 12:15

Przegoniłem go trochę na dłuższą trase, przedtem wyczyściłem korek, jest jeszcze delikatny osad ale jakby trochę ustało, do tego przestał dymić na biało więc wszystko wskazuje na lepsze :o
W przyszłym tygodniu robię ten test i dam znać jaki wynik...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group