Chcę kupić Lancera! - Ciśnienie na cylindrach silnik 1.5 16v 4A91 MIVEC
kojot7 - 27-02-2020, 19:00 Temat postu: Ciśnienie na cylindrach silnik 1.5 16v 4A91 MIVEC Witam wszystkich serdecznie!
Jestem świeży na forum, chcę kupić Lancera 1.5 16v 4A91 MIVEC 109km 2010r ale niestety dowiedziałem się że Autodata pokazuje niepokojące ciśnienie na cylindrach (między 8,5 a 9 bar a podobno ma być 11-14)...
Jednak auto pali i jeździ bardzo dobrze jednak długo stało podobno i zastanawiam się jakie jest wasze zdanie na ten temat brać nie brać, a może to już silnik do remontu? Ciekawi mnie też cena ewentualnych napraw.
Będę wdzięczny za każdą sugestię i odpowiedź
KOLO_91 - 28-02-2020, 12:05
Dołączam sie do pytania, tez mnie i interesuje ten temacik w necie nic nie moge znaleźć.
tutoslaw - 28-02-2020, 17:52
Hej,
Nie znam się jakoś szczególnie na motoryzacji i nie wiem jakie ciśnienie powinno być, ale przejechałem takim Lancerem, tylko rok 2007, ponad 100 tys. więc powiem jak to u mnie wygląda.
Wydawało mi się, że silniki 1,5 były dostepne tylko na początku produkcji, a w 2010 było 1.6, ale mogę się mylić. Mniejsza o to.
Mojego kupiłem od kolegi z przebiegiem 130tys, teraz mam 235000. Usterki były tylko dwie, lub aż dwie. Wiedziałem, że bierze sporo oleju, ale miałem dobrą cenę. Wymieniłem pierścienie i od tamtej pory jest ideał. Koszt - już nie pamiętam około 1500zł.
Druga historia to wypalony zawór głowicy (auto nigdy nie miało LPG). Przyjechałem bez jednego zaworu z Wrocławia do Krakowa. Naprawa - cos koło 2tysiące. Obie usterki pojawiły się w pół roku po zakupie. Aktualnie minęło jakieś 6 lat i nic się nie dzieje. Jestem zadowolony z zakupu.
Bizi78 - 28-02-2020, 20:19
Info z manuala dla rocznika 2010 i silnika 4A9.
Cytat: | Standard value (at engine speed of 300 r/min): 1,550 kPa - 15,5 Bar.
Limit (at engine speed of 300 r/min): Minimum 1,100 kPa - 11 Bar.
Limit: Maximum 98 kPa - 0,98 Bar. |
kojot7 - 28-02-2020, 21:04
Dzięki chłopaki za odpowiedź, wygląda więc na to że silnik ewidentnie nadaje się do remontu...
mkm - 29-02-2020, 12:10
kojot7, niekoniecznie - może być koniec silnika, mogą być zaniedbania serwisowe lub błąd pomiarowy
Tego już niestety przez internet nie zweryfikujesz
|
|
|