ASX Techniczne - Wymiana akumulatora
skawin - 09-03-2020, 11:16 Temat postu: Wymiana akumulatora Po 10 latach zaczyna mi obumierać akumulator. Pytanie, czy powinienem wymienić na taki dedykowany do systemu "start stop", czy może być zwykły skoro tego ustrojstwa nie używam.
pitt63 - 10-03-2020, 07:01
Odpowiedziałeś sobie sam. Myślę jednak, że różnica cenowa nie jest powalająca i ja bym zakupił dedykowany do tego auta i systemu. Osobiście kupiłem ukraiński i ponad 4 lata śmiga.
skawin - 10-03-2020, 11:34
Pamiętasz może jaki dokładnie?
pitt63 - 10-03-2020, 13:28
Ja kupowałem taki dokładnie: https://allegro.pl/oferta/akumulator-vega-74ah-640a-hurt-gliwice-7087963489
Zaznaczam jednak, że do auta bez systemu start/stop.
Renor - 01-04-2020, 15:58 Temat postu: prąd rozruchowy akumulatora Może przyda się komuś link do tabelki porównującej różne normy dla prądu rozruchowego akumulatora: CCA EN DIN IEC LINK
PTE - 03-04-2020, 22:59
Nie za duży? Oryginalny ma bodajże 52Ah.
waldist - 04-04-2020, 23:26
Hej
W tamtym roku wymieniałem w 1,8 DiD na
Akumulator EXIDE EFB 95Ah 800A P+
Ten z linku do wersji disla nie będzie pasował.
Podłączenia muszą być nie we wnękach
pitt63 - 06-01-2025, 15:20
Pytanie do właścicieli ASX-ów bez systemu start-stop. Jaki akumulator macie, czy też mieliście, zamontowany fabrycznie w swoich autach? Mój pomału kona i myślę o jego wymianie. Obecnie mam zamontowany 65Ah 520A o oznaczeniu 75D23L, rok 2019. Nie ma na nim nazwy albo jest w niewidocznym miejscu, ale jest to prawdopodobnie Yuasa. Pytanie kolejne: dlaczego jest to akumulator 65 Ah skoro instrukcja mówi, że powinien być 52Ah? Jaki w końcu kupić?
zbigniew77 - 10-01-2025, 14:12
Mitsubishi ASX z 2018r bez systemu Start-Stop, i innych wodotrysków model Invite .Fabrycznie mam zamontowany akumulator : Shin-Kobe 66Ah CCA 620A.
Akumulator powinien być odpowiednio dobrany do typu pojazdu. W zasadzie parametrami technicznymi nie powinien być większy jak 10% tego co zaleca producent. I tutaj akumulator Shin-Kobe 66Ah / 620A spełnia te kryteria. Akumulator w okresie jesienno-zimowym traci swoje parametry rozruchowe a wiec musi być nieco mocniejszy od tego zalecanego w instrukcji aby zapewnić rozruch i pracę urządzeń elektrycznych w naszym samochodzie. To co określa w instrukcji dla akumulatora producent to są parametry optymalne ale nie zawsze odpowiada to rzeczywistości. Sami dobrze wiemy ,że w samochodzie nasz akumulator nigdy nie jest naładowany w 100%, mamy też zamontowane więcej lub mocniejsze urządzenia elektryczne a na dodatek wraz z upływem lat akumulator też traci swoją sprawność w skutek zużycia .Dlatego wybieramy akumulator o nieco większych parametrach od tego zalecanego w instrukcji tak aby po mimo swojego niedoładowania i utraty pojemności w okresie jesieni i zimy jednak odpalił nasze auto. Ale nie przesadzajmy też z wielkością akumulatora bo zbyt duży akumulator będzie ciągle niedoładowany zwłaszcza jak jeździmy krótkie odcinki lub tylko miasto i do tego częste rozruchy silnika.Pytacie o Dobry akumulator do ASX ? polecam YUASA YBX7005 65Ah / 620A " ten akurat spełnia wszelkie kryteria dla ASX jak oryginalny.. Akumulatory YUASA montowane są też fabrycznie np.w samochodach Toyota Yaris Cross. Ale mimo wszystko musimy pamiętać aby każdy akumulator przed zimą i po zimie czyli wiosną doładować.Mój fabryczny jak na razie sprawuje się znakomicie
https://allegro.pl/oferta/akumulator-yuasa-ybx7005-15092878007?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_pmax&ev_campaign_id=20976694995&utm_keyword=&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI2fH6_qHrigMVlwuiAx35YBMnEAQYAiABEgK0D_D_BwE
Grzesiek17 - 14-01-2025, 08:53
Taka mała ciekawostka
Mój misiek z DE przyjechał i zresztą do tej pory jeździ na aku 46Ah 440V 12V
Jakiś szprytny Niemiec taki zamontował
Auto oczywiście ma nasz ulubiony system start stop.
A tutaj link do tej bateryjki KLIK
pitt63 - 14-01-2025, 12:43
No to ciekawostka faktycznie. Pomijając fakt, że zapewne chodzi ci o 440A a nie V , to ten akumulator jest zbyt słaby. Ktoś chciał oszczędzić i włożył coś taniego. Raczej do wymiany. Tym bardziej, że masz system start-stop. Tutaj będzie odpowiedni ten, który poleca Zbyszek. Do mnie wystarczy taki:
https://erli.pl/produkt/akumulator-yuasa-ybx5027-12-v-65ah-640a,218956800?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAs5i8BhDmARIsAGE4xHwvoGWti3SVJbZrFtHlnWrQCJ8K1hzBzrdmO4EZezMRnENdurRwoykaAk2IEALw_wcB
Grzesiek17 - 15-01-2025, 00:37
A tak, zgadza się, literówka. Oczywiście chodziło o "A", a nie "V".
Jakiś czas temu zauważyłem, że jakoś ten aku taki mało pojemny i akurat trafił się ten temat na forum.
Właśnie będę się przymierzał do wymiany tego akumulatora na jakiś odpowiedni. Całkiem możliwe, że zakupię ten Yuasa, o którym wspomniał zbigniew.
A jeszcze pytanie... Czy akumulator trzeba jakoś adaptować? Bo coś przewinęło się w temacie.
pitt63 - 15-01-2025, 09:32
W moim poprzednim asx wymieniałem akumulator i nic komputerowo nie adaptowałem. Oczywiście ustawienie zegara i skasowaniu ulegnie przebieg od ostatniego zerowania.
Grzesiek17 - 15-01-2025, 23:38
Dzięki za informację pitt63!
|
|
|