Eclipse Cross Techniczne - Ciężko pracująca skrzynia manualna
Robert S - 11-03-2020, 19:33 Temat postu: Ciężko pracująca skrzynia manualna Witam
Mam pytanie do użytkowników EC ze skrzynią manualną . Czy u Was również skrzynia pracuje dosyć ciężko . Najbardziej to odczuwam przy przełączani z 1 na 2 po stracie ze świateł . Czuję spory opór przy wrzucaniu . Jestem świeżym posiadaczem tego auta , jest nowe i na dobrą sprawę jeszcze nie ułożone . Mimo to przesiadając się z VW czuję kolosalną różnicę . Po prostu muszę użyć większej siły przy przełączaniu biegów . Poproszę o opinię innych posiadaczy
Dzięki
Michauek22 - 16-03-2020, 20:03
Spokojnie, z czasem się wyrobi...
Robert S - 17-03-2020, 18:23
Michauek22 napisał/a: | Spokojnie, z czasem się wyrobi... |
Czy u Ciebie też było ciężko i się wyrobiło ? Powiem szczerze że jest to nieco irytujące . Nie pamiętam jak skrzynia zachowywała się na jazdach próbnych , ale pewno lepiej bo nie zwróciłem na to uwagi
Marcino - 18-03-2020, 01:33
Tu się nie ma wyrobić. Dorawdz czy linki nie zatarte.
Robert S - 18-03-2020, 10:15
Marcino napisał/a: | Tu się nie ma wyrobić. Dorawdz czy linki nie zatarte. |
To nowe auto , ma 200 km przebiegu . Możliwe zatarte linki ?
Bizi78 - 18-03-2020, 10:22
Robert S, podjedź do ASO i poproś o jazdę próbną autem testowym, z takim samym silnikiem.
Robert S - 18-03-2020, 10:35
Ok , tak zrobię , zgłoszę do ASO i poproszę o jazdę próbną
Ale tak przy okazji zapytam kolegów z tym samym autem ,czy mają lub mieli takie samo wrażenie . Może po prostu jestem przewrażliwiony i po przesiadce z VW mam inne oczekiwania co do skrzyni biegów .
Byłem dzisiaj w ASO i odbyłem jazdę próbną wersją Invite+ , skrzynia pracowała jeszcze gorzej .Dwójka i trójka wchodziła ze zgrzytem , pozostałe biegi też rewelacji nie było . No nie wiem co o tym myśleć ? Żebym się nie wygłupił i nie pojechał do serwisu ze skrzynią która tak pracuje normalnie . Poproszę o opinie innych użytkowników manuali , jak jest u Was ? Zacząłem jeździć nieco inaczej przerzucam biegi 1-N-2 i jest bez problemu , bez zgrzytu , bez haczenia . Może to jest cała tajemnica ? po prostu synchronizator musi mieć chwilę na reakcję i potem bieg gładko wchodzi
Marcino - 18-03-2020, 13:04
Robert S napisał/a: | Marcino napisał/a: | Tu się nie ma wyrobić. Dorawdz czy linki nie zatarte. |
To nowe auto , ma 200 km przebiegu . Możliwe zatarte linki ? |
Czytałem w nocy.... nidokłądnie.
Nie moze byc tak ze coś się wyrobi.
Michauek22 - 24-03-2020, 15:24
Robert S napisał/a: | Byłem dzisiaj w ASO i odbyłem jazdę próbną wersją Invite+ , skrzynia pracowała jeszcze gorzej . |
Trzeba było kupić automat
Trik - 26-03-2020, 19:21
Robert S napisał/a: | .Dwójka i trójka wchodziła ze zgrzytem |
To nie zgrzyt. To "klik" na każdym biegu do przodu. To dla tego "kliknięcia" ludziska lubią jazdę miśkami ze skrzynią manualną.
Jeźdźę Lancerem VIII i na jazdach próbnych Eclipsem w manualu nie było dla mnie żadnej różnicy. Tzn, że taki jest charakter tej zmiany biegów, od lat.
Marcino - 27-03-2020, 09:40
Cytat: | Zacząłem jeździć nieco inaczej przerzucam biegi 1-N-2 i jest bez problemu , bez zgrzytu , bez haczenia . Może to jest cała tajemnica ? po prostu synchronizator musi mieć chwilę na reakcję i potem bieg gładko wchodzi
|
Nie no, zawsze musi być tak jak piszesz 1-klik-2, jedynie gdy jedziesz sportowo i próbujesz być pierwszy z pod swiateł to walisz 1-2 bez zatrzymania.
Co do syncronizatora to powinieneś czuć opór po wyjściu z N w strone biegu wtedy sychro rozpędza koło nastepnego biegu. Gdy robisz redukcje, to wtedy rozpędzasz koło i wałek sprzęgła razem z tarczą musza mozno przyspieszyć wtedy czuć prace synchro najbrdzej.
Robert S - 28-03-2020, 23:31
Trik napisał/a: | Robert S napisał/a: | .Dwójka i trójka wchodziła ze zgrzytem |
To nie zgrzyt. To "klik" na każdym biegu do przodu. To dla tego "kliknięcia" ludziska lubią jazdę miśkami ze skrzynią manualną.
Jeźdźę Lancerem VIII i na jazdach próbnych Eclipsem w manualu nie było dla mnie żadnej różnicy. Tzn, że taki jest charakter tej zmiany biegów, od lat. |
Dzięki za opinie , tak jak pisałem 10 lat w stajni VW robi pewne przyzwyczajenia . Jest to faktycznie taki " klik " tylko jak dla mnie nieco głośny . Nie słychać typowego zgrzytu zębatek , ale czuć pod lewarkiem takie pukniecie . Ja wiem ciężko to opisać i na pewno przesiadając się do pierwszego w życiu Japończyka ma się pewne obiekcje które pewnie miną w późniejszym okresie eksploatacji
[ Dodano: 28-03-2020, 23:41 ]
Marcino napisał/a: | Cytat: | Zacząłem jeździć nieco inaczej przerzucam biegi 1-N-2 i jest bez problemu , bez zgrzytu , bez haczenia . Może to jest cała tajemnica ? po prostu synchronizator musi mieć chwilę na reakcję i potem bieg gładko wchodzi
|
Nie no, zawsze musi być tak jak piszesz 1-klik-2, jedynie gdy jedziesz sportowo i próbujesz być pierwszy z pod swiateł to walisz 1-2 bez zatrzymania.
Co do syncronizatora to powinieneś czuć opór po wyjściu z N w strone biegu wtedy sychro rozpędza koło nastepnego biegu. Gdy robisz redukcje, to wtedy rozpędzasz koło i wałek sprzęgła razem z tarczą musza mozno przyspieszyć wtedy czuć prace synchro najbrdzej. |
Dzięki za poradę , nie myślałem o jeździe sportowej bo tu faktycznie trzeba dobrze rękę z butem zsynchronizować . Piszę o normalnej jedzie , czyli start z 1 przerzutka na N właściwie lewarek sam się naprowadza i potem z N na 2 . Jak tak przerzucam biegi to nie ma tych objawów praktycznie wcale . Tak myślę żę synchro ma wtedy kupę czasu na rozpędzenie i gładko wchodzi bieg . No muszę się do tego przyzwyczaić , tak jak koledzy piszą Mitsubishi ma taką specyfikę i tyle
[ Dodano: 28-03-2020, 23:43 ]
Michauek22 napisał/a: | Robert S napisał/a: | Byłem dzisiaj w ASO i odbyłem jazdę próbną wersją Invite+ , skrzynia pracowała jeszcze gorzej . |
Trzeba było kupić automat |
Trzeba było , ale nie miało się kasy . Jakby była kasa to by była Porchawa w bi turbo i w automacie
Trik - 29-03-2020, 23:14
Robert S napisał/a: | Trzeba było , ale nie miało się kasy |
Wcale nie.
Gdy jeździłem Eclipsem po Białymstoku (do 20-30km) z człowiekiem z salonu jak i bez (dzięki Jacke) zdecydowanie przyjemniej jeździło mi się manualem. Ponadto mniejsze spalanie też miałem w manualu. Automat jest interesujący w mieście, ale nie ma to jak manual. Jak trzeba zbutować 1-2-3-4 to szybka zmiana biegów nie jest problematyczna. Choć zdarzają się wtopy . Ten łącznik między kierownicą a skrzynią i pedałami musi się zsynchronizować z pojazdem.
BTW Zastanawiam się na SWAP-em napędu i silnika do Lancera.
Michauek22 - 01-04-2020, 20:46
Trik napisał/a: | nie ma to jak manual |
niedługo będą same elektryki a w nich manuala nie uświadczysz
Robert S - 02-04-2020, 09:51
Michauek22 napisał/a: | Trik napisał/a: | nie ma to jak manual |
niedługo będą same elektryki a w nich manuala nie uświadczysz |
Jeszce dobre 10 lat będą spalinówki , elektryfikacja jeszcze potrwa . Na razie są za małe zasięgi i zbyt ciężkie i duże baterie . No i cena
[ Dodano: 17-05-2020, 08:16 ]
Coś jednak jest z tym drugim biegiem . Poczytałem trochę fora zagraniczne i tam też zauważają ten problem
https://www.eclipsecrossf...ox-faults.1435/
https://www.eclipsecrossf...ar-clunky.1241/
[ Dodano: 11-07-2020, 06:33 ]
Wracam do tematu . Po przejechaniu 3 tys nic się nie ułożyło ani nie poprawiło . Nadal jest ten zgrzyt ( teraz coraz bardziej odczuwalny ) Poszperałem trochę w sieci i znalazłem na stronach zagranicznych podobne opisy i odczucia użytkowników ( linki umieściłem powyżej ) Nadmienię że u mnie nie dzieje się to cały czas . Czasami biegi wchodzą płynnie , a czasami jakby nie było synchronizatora albo jakby nie układał się zgodnie z kołem zębatym . Przy zmianie biegu jest taki chrobot i lewarek ma lekki opór . Nie wiem co o tym sądzić , w aucie testowym też tak było . Nie mam możliwości sprawdzić w jeszcze innym egzemplarzu gdyż nie znam nikogo z tym modelem w Łodzi
|
|
|