To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Układ chłodzenia 1.8 GDI

bonusrpk32 - 21-03-2020, 22:23
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Układ chłodzenia 1.8 GDI
Witam mam takie pytanie ma ktoś z was możne schemat układu chłodzenia do carismy 1.8 GDI 1999 po-lift albo stok wie do czego idzie drugi wężyk z zbiorniczka wyrównawczego bo 1-wszy idzie do chłodnicy a drugi mi tak wpis i nie wiem gdzie on był (CHODZI O TEN PRZEWÓD ZAZNACZONY STRZAŁKA

https://zapodaj.net/e2d05da235b6c.png.html

Bizi78 - 21-03-2020, 22:45

Ten luźny wężyk do niczego nie jest podłączony.
To chyba taki przelew przy zagotowaniu się płynu.

bonusrpk32 - 22-03-2020, 01:05

Bizi78 napisał/a:
Ten luźny wężyk do niczego nie jest podłączony.
To chyba taki przelew przy zagotowaniu się płynu.

To on u mnie nie zdaje egzaminu bo zginęło mi ok 3 litrów płynu chłodzącego i tylko plamy zostawiam

Bizi78 - 22-03-2020, 10:02

bonusrpk32 napisał/a:
zginęło mi ok 3 litrów płynu chłodzącego i tylko plamy zostawiam

To trzeba usunąć nieszczelność :wink: .

plecho1 - 22-03-2020, 10:11

To albo masz nieszczelność, sprawdź opaskę na dolnym wężu na chłodnicy bo w Carismach lubią korodować. Może też być wina uszczelki głowicy lub korka chłodnicy który jest zaworem regulującym ciśnienie w układzie. Do sprawdzenia uszczelki głowicy można użyć takiego testu https://allegro.pl/listing?string=tester%20szczelności%20uszczelki%20głowicy&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict43-aut-1-1-0318
Korek chłodnicy można sprawdzić tylko podmianą.

bonusrpk32 - 22-03-2020, 18:09

plecho1 napisał/a:
To albo masz nieszczelność, sprawdź opaskę na dolnym wężu na chłodnicy bo w Carismach lubią korodować. Może też być wina uszczelki głowicy lub korka chłodnicy który jest zaworem regulującym ciśnienie w układzie. Do sprawdzenia uszczelki głowicy można użyć takiego testu https://allegro.pl/listing?string=tester%20szczelności%20uszczelki%20głowicy&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict43-aut-1-1-0318
Korek chłodnicy można sprawdzić tylko podmianą.


Sprawdzałem każdy wąż jest dobrze podłączony do chłodnicy i nie jest luźny i nie ma żadnych uszkodzeń jedynie ten drugi nie był podłączony a sam chłodnica nie jest uszkodzona a jak by to była uszczelka pod głowicą to by kopciła by bardzo a nie kopci i też bym miał masełko na bagnecie i w zbiorniku wyrównawczym a go nie ma

apg2312 - 22-03-2020, 18:38

bonusrpk32 napisał/a:
zginęło mi ok 3 litrów płynu chłodzącego i tylko plamy zostawiam

Cudów nie ma. Skoro jak sam piszesz zostają plamy, to jest wyciek. Najprościej - zalać wodą destylowaną czy demineralizowaną, auto na kanał czy na najazd, ręczny, odpalić, wejść pod auto i patrzeć, skąd cieknie czy kapie.

Hugo - 25-03-2020, 10:24

Znajomy kiedyś do mnie dzwoni, że co doleje płynu do wspomagania i odpali silnik to po kilku minutach w zbiorniczku wyrównawczym jest pusto. Kazałem mu poszukać czy nie ma gdzieś wycieku i czy nie zostają plamy pod autem. Stwierdził, że żadnego wycieku nie widzi. Okazało się, że puścił uszczelniacz przekładni kierowniczej po lewej stronie i to tak, że całe zawieszenie, nadkole i koło od wewnątrz był upaprane w oleju. Jak można było tego nie zauważyć? Nie mam pojęcia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group