To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Wypadanie zapłonu (P0304)

jozeph0 - 27-03-2020, 16:32
Temat postu: Wypadanie zapłonu (P0304)
Cześć wszystkim. Mam problem ze swoim Lancerem 1.6 2005r. Zaczal mi wypadać zaplon na 4tym cylindrze. Objawia sie drżeniem na wolnych, przerywaniem podczas przyspieszania oraz CEL. Podmienialem miejscami cewki, wymienilem świece na NGK BKR6E-11, zmienilem wtryskiwacz, zmierzyłem kompresje na zimnym i cieplym silniku (~13bar) na kazdym cylindrze, sprawdzilem szczelnosc dolotu... I nadal ma objawy wypadania tylko na 4tym. Najwieksze drgania na postoju sa przy prędkości obrotowej ~1000. Co myślicie? Co jeszcze mozna sprawdzic?
plecho1 - 27-03-2020, 17:13

A jak sprawdzałeś szczelność dolotu?
Jeśli ten silnik ma czujnik podciśnienia w kolektorze to jaka jest wartość podciśnienia na biegu jałowym na rozgrzanym silniku pracującym bez obciążenia?

jozeph0 - 27-03-2020, 17:18

Za pomoca plaka oraz brake cleanera. Kazda szczelina, czujnik, uszczelka, wtrysk... Wszystko wypsikane. Jutro jeszcze sprawdze wartosc z tego czujnika co piszesz.
plecho1 - 27-03-2020, 17:33

Podczas takiego psikania plakiem podglądałeś korekty i pracę sondy? Wartość podciśnienia powinna się zawierać tak mniej więcej po między 0,28 a 0,32 bara. Po wyżej 0,35 to już znak ze jest coś nie tak.
jozeph0 - 27-03-2020, 17:36

Niestety nie patrzylem na korekty. Jutro podlacze sie pod komputer i sprawdze. Dzieki za rade :D
plecho1 - 27-03-2020, 17:45

A wiesz jak to działa? Jak trafisz na nieszczelność to sonda pokaże bogato czyli wartości bliskie 1V a korekty pójdą na minus.
Bzyk_R1 - 27-03-2020, 19:50

Kabelki sprawdzone?
plecho1 - 27-03-2020, 20:08

Lancer w tym silniku też ma tylko dwie cewki? Jak tak to przy uszkodzonym zasilaniu cewki wypadanie zapłonu było by także 1 cylindrze.
jozeph0 - 28-03-2020, 08:43

Zgadza się, dwie cewki. Kabelkow jeszcze nie sprawdzalem, troche praca kolidowala z możliwościami. Ale jest weekend wiec cos sie ruszy w tym temacie.
plecho1 - 28-03-2020, 09:18

Na forum były już tu przypadki z uszkodzonymi przewodami zasilającymi cewki ale, jak napisałem wcześniej, przy cewkach podwójnych wypadanie zapłonu będzie na dwóch cylindrach.
LPG nie masz? Nie wspominałem o tym bo o tym nie pisałeś.

jozeph0 - 28-03-2020, 09:46

Bez LPG
jacek11 - 28-03-2020, 11:24

plecho1 napisał/a:
jak napisałem wcześniej, przy cewkach podwójnych wypadanie zapłonu będzie na dwóch cylindrach.

Niekoniecznie. U mnie nie działał jeden cylinder, i jak się okazało, styk fajkocewki był potężnie zardzewiały, i powodował dokładnie takie same efekty jak u kolegi. Ten styk, to zwykła śrubka, i do niej dochodzi sprężynka z fajkocewki. Warto tam zajrzeć.

plecho1 - 28-03-2020, 11:55

Ale mi chodziło o wtyk zasilający a Ty piszesz o styku przewodu zapłonowego z cewką. Dodatkowo autor tematu pisał że zamieniał cewki miejscami i problem się nie przeniósł wraz z cewką.
jacek11 - 28-03-2020, 12:26

No tak. Ale ja odniosłem się tylko do części Twojej wypowiedzi.
Po za tym małym szczegułem nie mam zastrzeżeń co do Twojej wypowiedzi.

jozeph0 - 10-04-2020, 09:28

Aktualizacja. Dobralem sie do rozrzadu i popychaczy zaworowych. Pasek od rozrzadu byl delikatnie wyciągnięty (juz został zmieniony) i na 4tym cylindrze jeden popychacz wydechowy do wymiany. Po tych zabiegach auto ladnie odpala i nie rzuca silnikiem. Ale pojawił się nastepny problem. Po wcisnieciu gazu raz odcina go przy 1.5 raz przy 3.5 a czasem kreci do końca. Jak wkreci sie do konca, odpuscisz gaz i wcisniesz gwaltownie to odcina go na tych obrotach. Dzisiaj jeszcze zajrzę do filtra paliwa. Jezeli chodzi o reset kompa i adaptację, nic to nie zmienia w pracy silnika. Dodam jeszcze, ze im cieplejszy silnik tym dolegliwości słabną (ale nie ustępują)

[ Dodano: 12-04-2020, 17:36 ]
Wymienilem pompe paliwa bo sie zawieszala. Teraz auto odpala po czym po chwili pracy silnika zalewa swiece i gasnie. Nie da sie ponownie uruchomic bez wykrecenia swiec i wyczyszczenia ich.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group