Eclipse Cross Techniczne - Luźne klosze świateł zintegrowanych tył
Robert S - 29-04-2020, 18:31 Temat postu: Luźne klosze świateł zintegrowanych tył Witam
Czy zauważyliście w swoich EC niewielki luz kloszy świateł tylnych ( tych na tylnych słupkach ) . Wygląda to tak jakby cały reflektor nie był przymocowany od strony zewnętrznej . Po poruszaniu kloszem jest wyczuwalny spory luz . W instrukcji jest niby opis demontażu w celu wymiany żarówki i wychodzi na to że są tylko 2 śruby i 3 kołki . Nie wiem czy jest coś więcej ( jakieś zaczepy , zatrzaski etc ) . Czy ktoś już demontował tyną lampę i mógłby mnie oświecić jak jest to wszystko zmontowane . Miałem już kilka aut ale po raz pierwszy spotykam się z luźnymi kloszami . Przecież to drży podczas jazdy , ociera karoserię i tym podobne rzeczy . Od razu informuje u mnie wszystkie śruby dokręcone , sprawdzałem
Bizi78 - 29-04-2020, 20:24
Tutaj masz pokazany montaż tylnych lamp.
http://mmc-manuals.ru/man...0087500ENG.html
Robert S - 29-04-2020, 22:50
Dziękuję . W manualu wygląda że te kołki mają jakiś zatrzask i powinno chyba być na sztywno . U mnie ten luz występuje w obu lampach . To możliwe że w fabryce źle złożyli obie strony ?
Bizi78 - 30-04-2020, 04:52
Robert S napisał/a: | To możliwe że w fabryce źle złożyli obie strony ? |
Kto wie, może jakiś właściciel się wypowie jak jest u niego.
Robert S - 01-05-2020, 10:01
Bizi78 napisał/a: | Robert S napisał/a: | To możliwe że w fabryce źle złożyli obie strony ? |
Kto wie, może jakiś właściciel się wypowie jak jest u niego. |
No właśnie , może ktoś z właścicieli EC ma podobne spostrzeżenia
Po przesłaniu przez kolegę manuala i przyjrzeniu się zdjęciom z tylnego błotnika wychodzi że jest to tak słabo montowane w fabryce . Lampa jest przymocowana do karoserii na 3 kołkach ( dosyć luźnych ) i 2 śrubach . Jak na tak duży element to moim zdaniem za mało sztywno . Jak się złapie za lampe to ewidentnie się rusza i wynika to z luzu na wymienionych kołkach . Na zdjęciach zaznaczyłem kółkiem kołki z miejscem mocowania i strzałką śruby . Widać ewidentnie że luz na kołkach powoduje że lampa lata , bo nie ma solidnego mocowania z zewnętrznej strony
Bizi78 - 01-05-2020, 13:14
Ogólne to te spinki w karoserii mają podkładki z pianki aby nie uszkodzić lakieru i pewnie stąd jest problem z luzem.
Ogólnie taki sam patent jest w moim pełnoletnim MSS i tam lampa siedzi tak, że ciężko ją wyrwać po odkręceniu wkrętów.
Ja bym może spróbował podkleić do lampy jakąś w miarę cieńką uszczelkę gumową co może wyeliminować luz lampy.
Robert S - 01-05-2020, 15:10
Bizi78 napisał/a: | Ogólne to te spinki w karoserii mają podkładki z pianki aby nie uszkodzić lakieru i pewnie stąd jest problem z luzem.
Ogólnie taki sam patent jest w moim pełnoletnim MSS i tam lampa siedzi tak, że ciężko ją wyrwać po odkręceniu wkrętów.
Ja bym może spróbował podkleić do lampy jakąś w miarę cieńką uszczelkę gumową co może wyeliminować luz lampy.
Obrazek
Obrazek |
Taaa, tylko to nowe auto . Klejenie na pewno pomoże co nie zmienia faktu że coś konstruktorom nie poszło . Sprawdzę temat podklejania . Tak czy inaczej czekam na opinie innych użytkowników
Michauek22 - 10-05-2020, 14:34
Takie kombinacje sami robicie w trakcie trwania gwarancji?
krzychu - 13-05-2020, 10:18
W Lancerze też miałem taki problem. Ale skoro od takiego długiego czasu stosują ten patent to widać to ruszanie się lampy nie powoduje innych problemów...
Robert S - 17-05-2020, 05:01
Michauek22 napisał/a: | Takie kombinacje sami robicie w trakcie trwania gwarancji? |
No właśnie mam wątpliwości , mam 5 lat gwarancji to niech ASO usuwa niedoróbki . Jedynie chciałbym poznać opinie innych użytkowników , jak wygląda to w innych egzemplarzach
[ Dodano: 17-05-2020, 05:04 ]
krzychu napisał/a: | W Lancerze też miałem taki problem. Ale skoro od takiego długiego czasu stosują ten patent to widać to ruszanie się lampy nie powoduje innych problemów... |
Pewno nie , ale trzeba przyznać że jest to zaskakujące że firma z ponad 100 letnim doświadczeniem na rynku motoryzacyjnym nie przykręca lamp . To samo z mocowaniem tablic rejestracyjnych , trzeba wiercić otwory w klapie , jak to się ma do zabezpieczeń antykorozyjnych . Istnieją przecież wkładki z tworzywa do których przykręca się blachy . Nie rozumiem tej myśli inżynierskiej
Michauek22 - 19-05-2020, 13:06
Robert S napisał/a: | jest to zaskakujące że firma z ponad 100 letnim doświadczeniem na rynku motoryzacyjnym nie przykręca lamp . Nie rozumiem tej myśli inżynierskiej |
W innych firmach też są różne dziwne zwyczaje tylko w innych miejscach...
Captain - 20-05-2020, 15:54
Tak mnie wczoraj po przeczytaniu przestraszyliście, że pobiegłem do garażu oblukać moje klosze....ufff, na szczęście siedzą stabilnie.
Faktem jest, że to trochę przypał jak się takie rzeczy dzieją. Marka, może nie topowa ale jednak zobowiązuje.
Michauek22 - 21-05-2020, 12:51
Captain napisał/a: | Marka, może nie topowa ale jednak zobowiązuje. |
Nawet w topowych markach typu Merc zdarzają się rzeczy takie że ufff....
ooo proszę przykład - https://www.youtube.com/watch?v=SFH1Ng4V9xg
Robert S - 21-05-2020, 19:44
Michauek22 napisał/a: | Captain napisał/a: | Marka, może nie topowa ale jednak zobowiązuje. |
Nawet w topowych markach typu Merc zdarzają się rzeczy takie że ufff....
ooo proszę przykład - https://www.youtube.com/watch?v=SFH1Ng4V9xg |
Tu się zgadzam , miałem VW , Forda , Skodę i były lepsze wtopy . Chodzi mi o elementarną wiedzę techniczną , coś co można przewidzieć na pierwszy rzut oka .
Kolega Captain który sprawdzał u siebie : zero luzu ? Dobrze trzyma na zaczepach ? Pytam dlatego bo może udam się do ASO , żebym tylko na wała nie wyszedł bo TTTM . U mnie ja złapę za lampę i nawet lekko pociągnę to mam taki " stukający" luz - jestem niemal pewny ze to na tych zaczepach . Ciekawe tylko że w obu lampach
Captain - 23-05-2020, 13:31
Robert S napisał/a: | Michauek22 napisał/a: | Captain napisał/a: | Marka, może nie topowa ale jednak zobowiązuje. |
Nawet w topowych markach typu Merc zdarzają się rzeczy takie że ufff....
ooo proszę przykład - https://www.youtube.com/watch?v=SFH1Ng4V9xg |
Tu się zgadzam , miałem VW , Forda , Skodę i były lepsze wtopy . Chodzi mi o elementarną wiedzę techniczną , coś co można przewidzieć na pierwszy rzut oka .
Kolega Captain który sprawdzał u siebie : zero luzu ? Dobrze trzyma na zaczepach ? Pytam dlatego bo może udam się do ASO , żebym tylko na wała nie wyszedł bo TTTM . U mnie ja złapę za lampę i nawet lekko pociągnę to mam taki " stukający" luz - jestem niemal pewny ze to na tych zaczepach . Ciekawe tylko że w obu lampach |
Zero luzu, w sensie kloszy Można spokojnie trochę ich poopierniczać.
|
|
|