Space Star Techniczne - Wymiana paska klinowego
MSS02 - 09-05-2020, 23:57 Temat postu: Wymiana paska klinowego Witam. Mam pytanie. Jak wymienić pasek klinowy w Space star 1.3? Mam na mysli oba paski wielorowkowe. Jak się je napina ? Dzięki
Bizi78 - 10-05-2020, 00:19
Odkręcając kontrę dociągając drugą śrubą i ponownie kontrując, to tak w uproszczeniu.
Wszystko masz pokazane w manualu.
MSS02 - 10-05-2020, 07:37
Ma ktos może w.pdf manuał?
Bizi78 - 10-05-2020, 10:05
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
Hugo - 10-05-2020, 10:38
Pasek alternatora demontujesz poluzowując śrubę kontrującą napinacz (klucz 12) i odkręcając śrubę napinającą w lewo (klucz 12). Oczywiście wcześniej należy poluzować nakrętkę śruby mocującej alternator do mocowania do bloku silnika, znajduje się ona na dole alternatora.
Pasek wspomagania i klimatyzacji demontujesz poluzowując 2 śruby na klucz 14 mocujące po bokach do uchwytu pompę wspomagania, a następnie tak samo jak w przypadku paska alternatora, luzujesz śrubę kontrującą na napinaczu, który znajduje się pod pompą wspomagania i odkręcasz w lewo śrubę napinającą, która luzuje pasek, po czym możesz go zdjąć z kół pasowych.
Montaż nowych pasków w odwrotnej kolejności.
MSS02 - 10-05-2020, 14:45
Dzięki Panowie. A kwestia napięcia paska jak wygląda? On napina się poprzez rolke napinająca czy trzeba go jakos ręcznie napinac?
Bizi78 - 10-05-2020, 16:28
Pasek od klimy napinasz poprzez dokręcenie śruby 48959Y na schemacie.
Tak samo wygląda napięcie paska alternatora.
Oczywiście robi się to po poluzowaniu pozostałych śrub.
MSS02 - 10-05-2020, 18:49
Jak mocno powinien być napięty pasek? Kiedy będę wiedzial, że napięcie jest w porządku? Sprawdzić uginanie paska podczas nacisku?
Hugo - 10-05-2020, 19:11
MSS02, prawidłowo napięty pasek wielorowkowy na środku najdłuższego odcinka pomiędzy kołami pasowymi nie powinien się ugiąć więcej niż 1 cm i po chwyceniu go palcami nie powinien dać się obrócić więcej niż o kąt 90 stopni.
MSS02 - 10-05-2020, 22:39
Wielkie dzięki za wyczerpujace i fachowe odpowiedzi na moje pytania. Teraz dam radę 🙂
henio1112 - 20-05-2020, 17:06
w sumie to i u mnie wypadało by wymienic pasek bo az sie swieci, i boje sie ze skoncze na lawiecie.
Rozumiem ze na kanale lepiej by bylo sie za to zabrac.
Co powiecie o paskach firmy Dayco i Meyle ?
Znalazlem pasek 4PK, ale dziwne dopiski są do niego, typu
Cytat: | Strefy klimatyczne: nie dla zimnych klimatów |
Pierwszy raz sie z tym spotkałem, rozumiem ze my mamy klimat umiarkowany i w zimie nic sie nie powinno dziac?
Anonymous - 20-05-2020, 23:24
W dobrym warsztacie dayco mi chcieli zamontować więc chyba ok. Finalnie miałem juz bando japan. Drugi raz je zamontowałem i są ok.
henio1112 - 21-05-2020, 16:41
w sumie lepiej dorzucic 18 zł za oryginałke bando niz bawic sie w jakies zamienniki za 23zł, sam pasek kosztuje 40 zł wiec bez szalenstw cena wcale nie z kosmosu
ale widzę ze do 1.6 idzie 5 PK 865 a do mojego 1.8 juz krótszy i z 4 żebrami.
Hugo - 21-05-2020, 21:27
Do wymiany pasków osprzętu w tym aucie kanał nie jest w ogóle potrzebny. Wszystko robi się spod maski.
Anonymous - 22-05-2020, 13:43
henio1112 napisał/a: |
ale widzę ze do 1.6 idzie 5 PK 865 a do mojego 1.8 juz krótszy i z 4 żebrami. |
krótszy jest do wersji z bez klimatyzacji
ja kupowałem w jmcarparts z legnicy. podałem vin i marke paska i jest ten co trzeba.
|
|
|