To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem z wrzuceniem jedynki

DrakeOpes - 12-05-2020, 18:52
Temat postu: Problem z wrzuceniem jedynki
Witam,

zostałem posiadaczem Carismy 1.6 z 98 roku w wersji sedan i dopadł mnie klasyczny problem z wrzuceniem jedynki oraz wstecznego, przy redukcji był też problem z wrzuceniem dwójki.

Wyczytałem, że do wymiany będą tuleje wodzika. Wymieniłem, profilaktycznie również drążek i sprężynę. Natomiast nic się nie poprawiło, poza mniejszym luzem na lewarku. Wsteczny wchodzi lepiej natomiast żeby wrzucić jedynkę muszę podnieść dźwignię i przesunąć ją lewo jak do wstecznego wtedy dopiero wejdzie. Gdy próbuję ją wrzucić normalnie czuję jakby blokadę przy przesunięciu dźwigni w lewo i wchodzi trójka. W czym może tkwić problem?

Hugo - 14-05-2020, 10:44

DrakeOpes, może być kwestia regulacji lewarka i tych wszystkich cięgien i prętów.
DrakeOpes - 15-05-2020, 21:42

Przeszukałem pół sieci i nigdzie nie mogłem znaleźć dokładnej informacji jak wygląda taka regulacja i jak ją przeprowadzić. Wszystkie linki albo zdjęcia wygasły i pupa zbita. Wiesz może jak konkretnie powinno to się regulować?
Hugo - 17-05-2020, 08:44

Niestety nie wiem bo nie miałem na szczęście potrzeby tego robić.
koniszua - 31-08-2020, 16:47

DrakeOpes napisał/a:
Przeszukałem pół sieci i nigdzie nie mogłem znaleźć dokładnej informacji jak wygląda taka regulacja i jak ją przeprowadzić. Wszystkie linki albo zdjęcia wygasły i pupa zbita. Wiesz może jak konkretnie powinno to się regulować?


Jeśli masz na drążku (a powinieneś mieć w 98) to regulacja polega na odpuszczeniu zacisku na drążku z przodu i przestawieniu względem siebie części przedniej z tylną obracając je w lewo lub prawo, ale bardzo niewiele nie na milimetry!
Wiem bo właśnie po wymianie skrzyni nie wchodził wsteczny i musieliśmy to robić.
Mam do wymiany jeszcze tuleje tylne pod drążkiem ale biegi wchodzą normalnie.
Dobrze to robić w 2 osoby na kanale bo drążek musisz ustawić w kabinie pośrodku, a drugi na dole kreci jak trzeba w którą trzeba, dokręca i popuszcza śrubę zaciskającą.
PS.
na skrzyni masz gniazdo w którym siedzi ten przegub prowadzący, sprawdź czy nie masz na nim luzów, na starej miałem spory i wajcha od biegów latała na maksa problem z wbijaniem 1 i 5 teraz siedzi ciasno i drążek się uspokoił ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group