To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - przejscie z 10w40 na 5w40

MSS02 - 19-05-2020, 07:51
Temat postu: przejscie z 10w40 na 5w40
Witam. Obecnie mam wlany do silnika po poprzednim właścicielu olej półsyntetyk 10w40. Chciałbym przejść na 5w40. Czy nie spowoduje to rozszczelnienia silnika? Czy nie zacznie brać oleju? Czy nie wymyje nagaru lub cos w tym stylu? I jeszcze jedno. Chce wyjąc zegary. Czy muszę odłaczać akumulator? Jeśli tak to czy po podłączeniu będę musiał coś robic, np. nauka ECU?
plecho1 - 19-05-2020, 11:03

Możesz spokojnie przejść na 5w40, możesz ewentualnie zrobić płukankę przed wymianą. Akumulatora nie musisz odłączać a jak nawet byś odłączył to nic się nie stanie, co najwyżej, stacje radiowe będzie trzeba odnowa programować i być może jakieś dane pokazywane przez komputer pokładowy się wyzerują oraz jak masz szyby elektryczne to rozprogramuje się automatyczne zasuwanie i odsuwanie ale bardzo łatwo to zaprogramować przytrzymując trochę dłużej przycisk po zamknięciu i otwarciu.
Bizi78 - 19-05-2020, 11:44

Co do przejścia z 10W na 5W to ja tak zrobiłem tylko u mnie to się odbyło po wymianie pierścieni i remoncie głowicy :wink: .
Co do zegarów, to na podpiętym aku przy podpinaniu zegarów wskazówka może znaleźć się pod kołeczkiem spoczynkowym wskazówki :mrgreen: .
Spowodowane to chyba jest skokiem napięcia, ale to loteria czy tak się stanie.

MSS02 - 19-05-2020, 13:19

Zastanwiam sie co robic z tym oleje, oporzedni wlasciciel zalał 10w40, zdecydowanie wole 5w40, ale troche sie obawiam, zeby nie narobi sobie kłoptu z silnikiem. W instrukcji jest zeby lac 5w40....

[ Dodano: 19-05-2020, 13:20 ]
Sorry za literówki ;)

Janq - 19-05-2020, 13:37

MSS02, nie narobisz sobie kłopotu. W MSS z 4G13 zmieniłem z 10W40 na 5W40 i nie było problemu - spalanie się zmniejszyło. W kilku innych samochodach też zmieniłem na 10 na 5 i nie było problemu.
Jak silnik jest w złej kondycji to trzeba mu po prostu zrobić remont i tyle. Jak jest w dobrej to nic mu nie będzie.

Zegary normalnie się wyciąga bez odpinania aku :]

MSS02 - 19-05-2020, 13:53

Dzięki wielkie. Masz rację, jak silnik w porządku to tylko "zrobie mu dobrze" :) , jak jest zajechany to...nie dopuszczam takiej możliwości...Przzechodze na 5w40 Shell Helix 5W40 HX 8 :)
Janq - 19-05-2020, 16:47

Ja do MSSa z 4G13 wlewam Elfa Evolution 900SXR 5W40
tommo1982 - 24-05-2020, 19:24

Janq napisał/a:
MSS02, nie narobisz sobie kłopotu. W MSS z 4G13 zmieniłem z 10W40 na 5W40 i nie było problemu - spalanie się zmniejszyło. W kilku innych samochodach też zmieniłem na 10 na 5 i nie było problemu.
Jak silnik jest w złej kondycji to trzeba mu po prostu zrobić remont i tyle. Jak jest w dobrej to nic mu nie będzie.

Zegary normalnie się wyciąga bez odpinania aku :]


Tak jak pisze kolega. Jeśli silnik jest zdrowy to można spokojnie zmienić na 5W40. Jeśli masz wycieki najpierw je usuń, potem zmień olej.

Zegary bez problemu wyciągniesz. Nie trzeba odłączać akumulatora.

MSS02 - 26-05-2020, 16:18

Wielkie dzięki Panowie za pomoc.
cakp - 05-06-2020, 10:26

Możesz przepłukać silnik Archaoil AR2820. Ja tym płuczę co 2 wymianę oleju. Butelka starcza na 2 użycia. To jest szybka płukanka. Sa też takie z którymi możesz jeździć od wymiany do wymiany np ar2300 ( nie stosowałem).Od 8lat używam tylko shell helix ultra. Wcześniej 5w30 teraz 5w40 jakoś tak cenowo mi pasował i nic się nie dzieje złego.
Ja zegary odpinałem na wypiętym aku, bezpieczniej. Nie wiem może jakies skoki napięcia?

[ Dodano: 05-06-2020, 10:28 ]
MSS02 napisał/a:
Przzechodze na 5w40 Shell Helix 5W40 HX 8 :)


Z czym jest lepszy/gorszy HX8 od ultra?

https://www.shell.pl/kier...ltra-5w-40.html
https://www.shell.pl/kier...etic-5w-40.html

[ Dodano: 05-06-2020, 10:29 ]
Bizi78 napisał/a:
Co do przejścia z 10W na 5W to ja tak zrobiłem tylko u mnie to się odbyło po wymianie pierścieni i remoncie głowicy :wink: .


Jaki miałeś przebieg przed wymianą pierścieni i remoncie głowicy?

Bizi78 - 05-06-2020, 10:58

cakp napisał/a:
Jaki miałeś przebieg przed wymianą pierścieni i remoncie głowicy?

220kkm.
Remont ogólnie był robiony bo przeskoczył mi pasek, chyba o dwa ząbki.
Pierścienie zrobione przy okazji bo zaczynał brać olej, jak dobrze pamiętam to 1,5-2l na 10kkm.
Zrobiłem już około 15kkm i nic nie muszę dolewać 8) .
Dodam, że do remontu od nowości jeździł na 10W60 lub 10W40, obecnie 5W40 shella.

MSS02 - 07-06-2020, 00:07

A mogę przejsc z 10w40 na 5w40 bez robienia płukanki? Stanie sie cos, jesli nowy olej wymyje szlam i nagar?
plecho1 - 07-06-2020, 09:03

Nikt na 100% Ci nie odpowie bo każdy silnik może być w innym stanie ale moim zdaniem przejście bez płukanki będzie nawet łagodniejsze niż z płukanką.
Krzyzak - 07-06-2020, 12:46

MSS02 napisał/a:
Stanie sie cos
nowy olej się szybciej zabrudzi - w sensie zamiast zabrudzić płukankę za 20zł zabrudzisz i zdegradujesz olej za 100zł, więc jego właściwości będą gorsze szybciej
zalanie płukanki się opłaca właśnie pod tym kątem

MSS02 - 07-06-2020, 12:53

Masz rację, nikt nie da mi 100% pewnosci. Też mi się wydaje, że bez płukanki może być łagodniej. Po prostu zmienię olej po 8 tys. km. Co do kondycji mojego silnika to nie wiem, to stare używane auto, poprzedni właściciel wlał 10w40… dlaczego? Nie wiem ... brak wiedzy? Stara szkoła? Czy po prostu oszczędność 20 zł na oleju? Nie rozumiem, dlaczego ludzie przechodza na 10w...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group