To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Niestabilna praca na luzie, wypadanie zapłonu

Mariusz T90 - 10-06-2020, 22:54
Temat postu: Niestabilna praca na luzie, wypadanie zapłonu
Witam serdecznie wszystkich mitsumaniakow. Jestem nowy na forum. Borykam sie z problemem nieregularnej pracy na obrotach jałowych, tak jakby wypadał zapłon na którymś cylindrze. Słychać to z wydechu i przez drgania silnika. Powyżej ok 1200 tego zjawiska nie ma. Dobrze odpala i ma moc. Występuje to niezależnie na jakim paliwie pracuje (Benz /LPG) ale nie szarpie przy przyspieszaniu z niskich obrotow. Wymieniłem swiece, przewody, cewkę, kopułkę. Ustawiłem TPS i obroty wg manuala. Sprawdziłem zapłon, czujnik temp. Podmienilem krokowca, przepustnice i przepływomierz też bez efektu. Zaslepilem EGR. Przepustnica i cały dolot wymyty, klapy się zamykaja,silniczek vic działa jak nalezy. Wymieniłem też kondensatory w ECU. Błędów brak. Pomysłów już też mi brak, jedynie alternator mi podpada ale nie wiem czy ma to wpływ na wolne obroty. Ładowanie ok 13.5v , po włączeniu świateł, dmuchawy itp spada do 13.1v. A gdy załącza się wentylatory chłodnicy spada nawet do 12v bbardzo proszę o jakąś podpowiedź. Pozdrawiam :D
jacek11 - 11-06-2020, 08:57

Ciśnienia w cylindrach sprawdzałeś ? Możliwe, że zawory nie są szczelne, i dlatego będą takie objawy.
Mariusz T90 - 11-06-2020, 09:20

Dzięki za szybką odpowiedź. Ciśnienia nie sprawdzałem, chwilowo nie mam czym ale też o tym pomyślałem, lecz z drugiej strony poprzedni właściciel robił cała gore, tj właśnie docierał gniazda zaworowe, wymieniał uszczelniacze itp więc teoretycznie powinno być wszystko w normie, ale sprawdzę w najbliższym czasie. Wymieniał też rozrząd czy jeżeli byłby przestawiony np o ząbek występowałyby takie objawy?
jacek11 - 11-06-2020, 10:28

Sprawdzić nie zawadzi.
Mariusz T90 - 12-06-2020, 08:20

Tak zrobię. A czy ładowanie mam w normie? Trochę mnie martwi że przy dużym obciążeniu spada do 12v. Nawet po włączeniu świateł widać że przygasają na wolnych choć niby wtedy jest ok 13v
jacek11 - 12-06-2020, 13:51

Musisz poczekać, aż się wypowie posiadacz sigmy, jak u niego wygląda ładowanie.
W Galantach ECU steruje ładowaniem, i też jest taki efekt przygasania świateł na wolnych, bo celowo obniża napięcie. Możliwe, że w Sigmach też jest taki patent zastosowany, więc lepiej poczekać na jakieś info.

Krzyzak - 12-06-2020, 15:11

ile masz kabli do wtyczki w alternatorze? - jak więcej niż 2, to jest to możliwe, jeden z pozostałych jest wtedy odpowiedzialny za sterowanie
Mariusz T90 - 12-06-2020, 17:41

O tym nie wiedzialem :) Grubo mi sie wydaje że do wtyczki są 2 przewody ale nie chcę wprowadzać w błąd. Sprawdzę. Dzięki za info.

[ Dodano: 18-06-2020, 14:25 ]
Witam ponownie. Sprawdziłem kilka rzeczy, rozrząd jest prawidłowo ustawiony, a wtyczka przy alternatorze ma 2 przewody. Niestety nie sprawdziłem ciśnienia sprężania bo nie mam jeszcze manometru. Po za sprawdzeniem tego ciśnienia jakieś sugestie może w którym kierunku szukać i co z tym ladowaniem? Pozdrawiam. :)

jacek11 - 18-06-2020, 16:15

Najpewniej poległ regulator napięcia. Zapewne jest on w środku, i trzeba będzie rozebrać alternator. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, to chyba lepiej oddać fachowcowi do naprawy. Jeśli jednak znasz temat, to wiesz co trzeba zrobić.
Mariusz T90 - 18-06-2020, 22:04

Dzięki za odp. Jak znajdę czas to wymontuje alternator. Zapewne nie będzie lekko, bo dojście nie zbyt przyjazne i zawiozę do elektromechanika. :)
lukasz12 - 21-06-2020, 14:24

Mariusz T90 napisał/a:
Dzięki za odp. Jak znajdę czas to wymontuje alternator. Zapewne nie będzie lekko, bo dojście nie zbyt przyjazne i zawiozę do elektromechanika. :)


Są różne szkoły jeśli chodzi o wyjmowanie alternatora. Jeśli masz EGR (93-, kombi) to chyba najłatwiej jest zdemontować kolektor dolotowy (górna część tylko) niż męczyć się z odkręcaniem wspornika pod kolektorem, wychodzi na to samo czasowo.

https://youtu.be/TcSmhtolGdg - mała podpowiedź, ale do wersji 91-92 bez EGR.

Jaki rodzaj skrzyni masz? AT czy MT? Czy ładowanie sprawdzałeś na N czy na D?

wojtas - 21-06-2020, 21:40

Spróbuj jeszcze podmienić ECU i przepływomierz. Z tego co napisałeś, to zrobiłeś wszystko co mogło ulec uszkodzeniu podczas eksploatacji.
Tak jak pisał Jacek warto sprawdź ciśnienia.

Na marginesie,pojedyncze wypadanie zapłonu w sigmach to standard, osobiście nie spotkałem sigmy która by pracowała idealnie.

Ps. Zapłon sprawdzałeś zgodnie z serwisówką?

Mariusz T90 - 23-06-2020, 20:44

Skrzynia manualna, ładowanie sprawdzałem na luzie bez obciążenia i z obciążeniem radia,świateł a jak zalaczyly się wentylatory to spadło nawet do 12V. Przepływomierz podmienilem, niestety nie mam możliwości podmiany ECU, lecz wydaje mi się ok, bo reaguje po podłączeniu diody do zczytywania błędów, i tak jak wcześniej pisałem wymieniałem kondensatory. Zapłon ustawiany na 5 stopni ze zmasowana kością,( Jeśli coś pomyliłem proszę mnie poprawic.) Sigma 93r w sedanie, posiada EGR który zaslepilem. :D
wojtas - 24-06-2020, 22:19

Hmm... A jak wyglądały świece przy wymianie, miały ślady zaolejenia? Kolejne pytanie jak wygląda sytuacja ze spalaniem oleju?

Mam kompa na podmianę, więc jeśli będziesz miał ochotę na sprawdzenie zapraszam do Gniezna. Jak coś to info na PW.

Mariusz T90 - 25-06-2020, 08:00

Kolor świec w porządku, kolor kawy z mlekiem. Zwróciłem uwagę na to przy wymianie, żeby zlokalizować który cyl gorzej pali ale wszystkie wyglądały tak samo. Nowe świece to NGK nie pamiętam już modelu, ale z przerwą 1.1 tak jak podaje manual, zmniejszyłem ja delikatnie na 1.0 że względu na LPG. Ta sigmę posiadam z pół roku, zrobiłem coś ok 5kkm i nie zauważyłem jakiegos spadku poziomu na bagnecie, może max z 2mm. Dodam też że to moja druga Sigma więc jakieś porównanie co do jej pracy mam :D Dzięki Wojtas za propozycje, na pewno z niej skorzystam, ale najrozsądniej będzie jak najpierw sprawdzę to cisnienie. I cały czas mam dylemat co zrobić z tym alternatorem, niestety ze względu na brak czasu i tak stoję w miejscu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group