Problemy techniczne - uciekający prąd
mrcng - 14-06-2020, 04:57 Temat postu: uciekający prąd Witam, mam taki problem, posiadam Lancera z 2005 r. (csw) i coś mi w nim kradnie prąd. Po 8 h aku już jest rozładowane na tyle, że zaczyna (przy słabym aku) wyć alarm. Sprawdziłem bezpieczniki, są sprawne. Byłem w ASO sprawdzili mi aku, klemy, i czy na postoju coś zabiera prąd. I nie zabiera. A po 8 h aku mam rozładowane.Jedynym odbiornikiem prądu ktore mam w aucie to radio, które jest w sumie wyłączone. Ma ktoś pomysł co tu robić?
jacek11 - 15-06-2020, 17:10
Odłączyć minusową klemę na osiem godzin, i wtedy sprawdzić czy akumulator nadal ma prąd.
mrcng - 16-06-2020, 09:14
jacek11 napisał/a: | Odłączyć minusową klemę na osiem godzin, i wtedy sprawdzić czy akumulator nadal ma prąd. |
Tak robiłem, nadal miał prąd. Potem sprawdzałem co kradnie prąd. Okazało się, że sprężarka i bezpieczniki 22 i 23 (radio i oświetlenie wnętrza) - przy czym te ostatnie miały mały pobór bo 0,2A, także nie mogło to rozładować aku. Za to sprężąrka miała 4,0A a to już mogło rozładować. Teraz wpiąłem sprężarke (bezpiecznik) i nie ma poboru. Dziwna sprawa.
jacek11 - 16-06-2020, 17:15
Może przekaźnik klimatyzacji trzeba wymienić. Widocznie był cały czas w pozycji włączonej.
mrcng - 16-06-2020, 19:59
A gdzie jest ten przekaźnik ?
Bizi78 - 16-06-2020, 22:51
mrcng napisał/a: | A gdzie jest ten przekaźnik ? |
mrcng - 17-06-2020, 07:15
Bizi78, bardzo dziękuje! Teraz pytanie, jak sprawdzić czy ten przekaźnik jest sprawny/zepsuty? I gdzie najlepiej takowy kupić?
Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że po wpięciu bezpiecznika od sprężarki (klimatyzacji) klima działa cały czas jak się włączy nawiew, przycisk klimy nic nie daje, a chłodzi jak szalona, i nie słychać, żeby sprężąrka się załączała. Ale prądu na szczęście na razie nie kradnie na postoju.
Ten przekaźnik kupić jakiś uniwersalny? Czy używany na alledrogo, ale oryginalny?
Bizi78 - 17-06-2020, 07:56
mrcng napisał/a: | jak sprawdzić czy ten przekaźnik jest sprawny/zepsuty? I gdzie najlepiej takowy kupić? |
Poniżej masz pokazane jak pomierzyć oporność przy użyciu omomierza.
Co do kupna to ja bym poszedł w używkę ale trzeba sprawdzić numer OE po jego wyjęciu.
Ewentualnie wyjąć i udać się do jakiegoś sklepu moto, może coś dobiorą w zamienniku.
mrcng - 17-06-2020, 22:07
jacek11 napisał/a: | Może przekaźnik klimatyzacji trzeba wymienić. Widocznie był cały czas w pozycji włączonej. |
dokładnie, wyjąłem i aż był gorący, spalony. Musze teraz gdzieś taki kupić. Oryginał 70 zł.
[ Dodano: 17-06-2020, 22:12 ]
Bizi78, ja na schemacie nie mam przekaźników a/t control relay i ignition coil relay.
Bizi78 - 18-06-2020, 08:29
mrcng napisał/a: | ja na schemacie nie mam przekaźników a/t control relay i ignition coil relay. |
- a/t control relay - jest od automatycznej skrzyni biegów
- ignition coil relay - w tym miejscu jest chyba tylko w EVO
mrcng - 22-06-2020, 07:49
Bizi78, dzięki za pomoc.
Kupiłem oryginalny przekaźnik. Wszystko wróciło do normy. Auto śmiga jak na razie, prądu nie kradnie. Tzn kradnie, ale 0,2A. A powinno być 0,05A z tego co na internetach pisza ale przynajmniej to nie rozładowuje aku po 8h:)
jacek11 - 22-06-2020, 16:42
Radio jest oryginalne ?
mrcng - 23-06-2020, 13:23
jacek11, Radio montowane w ASO w polskim salonie. Radio Pioneer. Ze ścąganym panelem, także nie Mitsubishi, ale od nowości w aucie.
jacek11 - 23-06-2020, 16:23
I zapewne ono pobiera ten ponadplanowy prąd. Nawet jak jest wyłączone, pamięć radia działa. Możesz na próbę odłączyć kostki od radia, i wtedy zmierz pobór
|
|
|