[02-06]Lancer CS0 - uciekający prąd
mrcng - 14-06-2020, 04:59 Temat postu: uciekający prąd Witam, mam taki problem, posiadam Lancera z 2005 r. (csw) i coś mi w nim kradnie prąd. Po 8 h aku już jest rozładowane na tyle, że zaczyna (przy słabym aku) wyć alarm. Sprawdziłem bezpieczniki, są sprawne. Byłem w ASO sprawdzili mi aku, klemy, i czy na postoju coś zabiera prąd. I nie zabiera. A po 8 h aku mam rozładowane.Jedynym odbiornikiem prądu ktore mam w aucie to radio, które jest w sumie wyłączone. Ma ktoś pomysł co tu robić?
plecho1 - 14-06-2020, 08:13
Kiedyś tylko chyba w Carismie był problemy z czujnikiem - włącznikiem światła stopu. Ma możliwość regulacji i był tak ustawiony że był na granicy załączenia i czasem sam załączał światła.
Fabryczne urządzenia też mogą kraść prąd i nie musi to mieć miejsca cały czas.
mrcng - 14-06-2020, 09:54
plecho1, dzięki za info. Moje trzecie światło stop jest padnięte od jakiegoś czasu. Jest to ledowa listwa, nie ma żarówki żeby się tam dostać. Rozumiem, że coś może kraść prąd i kradnie, tylko czemu jak się to sprawdza miernikiem to pokazuje, że nie ma poboru prądu. Wracam z aso do domu, mija 8h auto wyje i rozładowane aku. Także pobór musi być bardzo duży. Żeby w pełni naładowany akumulator rozładowywać.
Aha..mechanik w ASO mi podpowiedział, że jak taka sytuacja się stanie ponownie, to żeby odpiąć radio. Najchętniej to bym wyciągnął jakiś bezpiecznik, żeby było szybciej, nie będzie fajnie jak mam co chwile jakieś urządzenie odpinać.
zbychu74 - 14-06-2020, 09:57
mrcng, Podłącz pod jedną z klem amperomierz i zobacz ile prądu zabiera.Poszukaj sobie w necie znajdziesz dużo filmików jak to zrobić.Nie jest to trudne.
mrcng - 14-06-2020, 10:04
zbychu74, robiłem to i robili mi to w ASO, praktycznie nie ma poboru prądu na postoju, tak jak zostawiam auto na noc. Wyszło 0.01A w ASO
Slavek74 - 14-06-2020, 10:47
Ile lat ma akumulator i co to za aku?
Jak/czym w aso sprawdzali Ci akumulator?
Jak masz taką możliwość, to zamień ten obecny akumulator na inny w 100% sprawny i naładowany (o odpowiednich parametrach) i zobacz, czy wtedy też samochód go rozładuje.
zbychu74 - 14-06-2020, 11:39
mrcng, To zrób tak jak mówiSlavek74,
mrcng - 14-06-2020, 12:32
Aku wczoraj kupione i dzisiaj rozładowane. Wczoraj w ASO mierzyli mi czy coś kradnie prąd i nic nie było. Ja dzisiaj po naładowaniu aku. Sprawdziłem ponownie i jednak kradnie prąd. Wartość na wyłączonym aucie to aż 4.0A. I wychodzi na to, że to jest nr 9 - sprężąrka. Dziwne. Z tym, że po wyciągnięciu bezpiecnzika nr 9 wartość z 4.0A spada do 0,22A co i tak jest za dużo bo powinno być maks 0,05A. Wyciągnałem wszystkie bezpieczniki te przy silniku i przy kierownicy.
https://ibb.co/s9vcL8x
https://ibb.co/2NFDfsx
plecho1 - 14-06-2020, 12:39
To może dodatkowo wina alternatora, jest na stałe połączony z akumulatorem. Aby go odpiąć trzeba od niego odkręcić przewód ładowania.
mrcng - 14-06-2020, 12:41
wrzuciłem link do zdjęć z bezpieczika tego felernego.
Janq - 14-06-2020, 20:17
mrcng, radio masz oryginał czy swoje wrzucone?
Dwa - to co ostatnio przerabiałem w MSS - uwalony regulator napięcia w alternatorze. Wcinał sobie jakieś 150mA :]
Sprężarka od klimy - zobacz przekaźnik, może się zespawał i trzyma.
krzychu - 14-06-2020, 21:22
Może to jakiś problem który występuje po odpaleniu i zgaszeniu samochodu? A jak się odłącza akumulator i podpina amperomierz to problem nie występuje? Może trzeba zaimprowizować jakiś sposób podłączania miernika bez rozwierania obwodu? Albo wpinać się miernikiem w konkretne bezpieczniki?
Wiem, że mi ze 2 razy Lancer zrobił tak że nie wyłączał napięcia ACC. Ale to było chyba jak było wyjątkowo wilgotno i zimno. Może to coś w tym rodzaju?
I jeszcze tak się upewnię ten alarm na pewno wyje z tego powodu, że jest akumulator rozładowany? Sprawdzałeś napięcie?
Radio masz zasilane bezpiecznikami 22 i 23 (one są właśnie specjalnie złączone razem). 22 podtrzymanie pamięci, a 23 to po ACC zasilanie normalne.
Z tego co pamiętam 200mA zazwyczaj brał przez chwilę a potem spadało do bardzo małej wartości.
Krzyzak - 14-06-2020, 21:45
może masz akumulator z wewnętrznym zwarciem i sam się rozładowuje - miałem kiedyś 12 letnie aku, które w 4 godziny odparowało połowę elektrolitu i całkowicie zdechło
po odpaleniu na pych auto odpaliło, przejechało 100km - potem zaparkowałem, poczekałem godzinę, odpalił bez problemu, ale po kolejnych 4 znów kaput
mrcng - 15-06-2020, 09:45
Janq, radio jest zamontowane w aso od nowości auta, nie mogę powiedzieć że oryginał, ale pioneer było montowane w salonie w Polsce w tamtym czasie. Powypinałem/powpinałem te przekaźniki, wtyczki przy sprężarce, sprawdziłem pomiar i już nie pobiera sprężarka.
krzychu, miałeś rację 0,2 A wciągają te dwa bezpieczniki od radia. Nie wiem jak to się wymienia, na razie wyciągnąłem i 0,2 A spadło do wartości prawidłowej. Ale przez to włączał mi się alarm co chwile i nie mogłem tego wyłączyć. Dopiero jak wyjąłem klemę i odciąłem prąd to pomogło. Także auta nie zamykałem i wypiąłem bezpiecznik od radia i zobaczymy. Dziwna sprawa. Jakby teraz było zwarcie alarm/radio. Wg instrukcji 22/23 bezpieczniki to oświetlenie wnętrza i radio.
[ Dodano: 15-06-2020, 09:47 ]
Krzyzak, akumulator mam nowy. Ma dwa dni. W ASO sprawdzali aku i jest dobre.
plecho1 - 15-06-2020, 10:07
Alarm pewnie jest dokładany przez dilera i możliwe że jest podpięty pod obwód zasilający radio. Może to alarm sprawia problem?
|
|
|