To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [ALL] colt cj0 przerywanie na goracym silniku.

Anonymous - 14-04-2007, 18:42
Temat postu: [ALL] colt cj0 przerywanie na goracym silniku.
witam, mam pewien problem , otorz moj colt przerywa i dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku , w momencie gdy jest zimny sunie jak strzala , problem polega na tym ze mialem to auto juz u mechanika poniewaz kiedys mi juz ono przerywalo , i wowczas on wyregulowal mi obroty i zostaly wymienione przewody wysokiego napiecia i pomoglo , tak myslalem ze pomoglo gdy odbieralem auto od mechanika , lecz niestety okazalo sie ze wciaz przerywa ( lecz znacznie mniej niz kiedys - delikatnie ) dzisiaj bylem u tego samego mechanika ,wlasciwie elektryka samochodowego , zajzal on pod maske i powiedzial ze juz mocniej nie da sie wyregulowac bo srobka maxymalnie jest dokrecona ( czy cos takiego - nie znam sie ) natomiast ja sam zostalem z tym problemem i nie mam zielonego pojecia co to moze byc :( prosze o pomoc
Hugo - 14-04-2007, 19:44

Wymień świece.
Anonymous - 14-04-2007, 22:30

Hugo napisał/a:
Wymień świece

Oj Hugo to niestety nie jest takie proste - gdyby o to chodziło to myślę że co jak co, ale to mechanik by zaraz zmienił.
Ja sam borykam się z szarpaniem i mniejszą mocą od kilku miesięcy. Wymieniłem już praktycznie całą drogę zapłonu i na nic to się nie zdało (świece, kable, kopółka, palec, moduł, cewka) oraz łącznik (podejrzany o przedmuchy) i sprawdziłem kata czy nie zatkany i sondę. Sprawdzone miałem też ciśnienia i pompę paliwa. Wszystko niby ok a problem nadal pozostaje.
Spalanie miesiąc w miesiąc mam identyczne - 8.5l/100km. Moje podejrzenia spadły jedynie na lejące wtryski...

Anonymous - 14-04-2007, 22:34

swiece wymienilem miesiac temu przy okazji wymiany przewodow wysokiego napiecia , ktos ma jakies pomysly ? filtr paliwa rowniez zmienilem.
Hugo - 14-04-2007, 23:05

swistak81 napisał/a:
Oj Hugo to niestety nie jest takie proste - gdyby o to chodziło to myślę że co jak co, ale to mechanik by zaraz zmienił
Powód błahy, ale autor tematu nie napisał że wymienione :wink: Teraz już wiemy.
Anonymous - 15-04-2007, 10:41

siemka..u mnie tez szarpało ale jak delikatnie przyspieszyłem zapłon (kąt na górną granice) i porządnie wyregulowałem zawory przestało szarpać... :lol:
Anonymous - 15-04-2007, 12:24

bear007 napisał/a:
przyspieszyłem zapłon (kąt na górną granice)

Mozesz to sprecyzować? Tzn że ustawiłeś wyprzedzenie na około 3st zamiast 5?

saphire - 15-04-2007, 12:46

wg mnie 3' przed GZP to późniejszy zapłon niż 5' przed GZP :twisted:
Anonymous - 15-04-2007, 12:48

swistak81 napisał/a:
bear007 napisał/a:
przyspieszyłem zapłon (kąt na górną granice)

Mozesz to sprecyzować? Tzn że ustawiłeś wyprzedzenie na około 3st zamiast 5?


Przyspieszyć tj. z 5st na 7np.

Swistak, zastanawiam się czy regulowałeś zawory. ja jestem u siebie po takim zabiegu. silnik chodzi ciszej, już tak nie klekocze. Z tego co pamiętam to twój chodzi jeszcze ciszej, więć może jednak nalezy mu sie regulacja? Zagladałeś tam? Może masz za małe luzy zaworów?

Anonymous - 15-04-2007, 20:19

Paker napisał/a:
Zagladałeś tam? Może masz za małe luzy zaworów?

Jeszcze tam nie zaglądałem. Na jutro już jestem umówiony z mechanikiem i już właśnie od tygodnia planuje sprawdzić zawory i ciśnienia ponownie...
Dam znać co wyjdzie...

EUREKA !!!
I po problemie. W końcu zostało poprawnie ustawione wyprzedzenie zapłonu. Kąt był ustawiony na około 1st. Ustawiliśmy dokładnie na 5st i gitara! To jest moc!

A przy okazji sprawdziliśmy ciśnienie -
I. 11.2
II. 11.5
III. 11.5
IV. 11.2
Czy nie jest ciut za niskie?

Anonymous - 19-04-2007, 19:10

wiec co mam zrobic bo juz nic nie wiem ? dodam ze zaplon mam juz wyregulowany na tyle na ile idzie , tzn ze mam na najwyzszym poziomie zaplon i mechanik powiedzial ze wiecej dokrecic sie tej sroby nie da ,
Anonymous - 19-04-2007, 20:21

kumanprx
Widze że robisz podobnie jak ja. Po pierwsze - jaka śrubka jest dokręcona na maxa??
Jedynie przychodzi mi do głowy ta pod zaślepką na przepustnicy- ale ona jest do regulacji obrotów (nie bardzo ma wpływ na szarpanie).
Widzę że wymieniłeś już podobne rzeczy co i ja wymieniałem.
Zacznij od ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu (KONIECZNIE ze zmasowanym złączem)
Jest to brązowe złącze na trzecim zdjęciu tutaj
(kliknij "17.01.2007 - w dziale technicznym przybył opis regulacji wolnych obrotów silników 4G13, 4G92/93")
To ustawienie u mnie naprawdę uczyniło cuda. A kąt reguluje się poprzez obrót aparatu zapłonowego.

Krzyzak - 19-04-2007, 22:15

moze masz przestawiony rozrzad i dlatego lepiej zaplonu sie nie wyreguluje - trzeba by to najpierw sprawdzic
Anonymous - 20-04-2007, 15:29

mój colt przerywa już ze trzy miesiące z czego połowe stoi u mechanika, który wymieniał dokładnie wszystko to co w twoimi nic, więc ja ci nie pomogę ale jeśli znajdziesz usterkę to daj znać.
mirc23 - 20-04-2007, 18:11

Mam w tej chwili to samo ale w fiescie mamy, jakieś 2 lata temu było to samo ale wymieniłem cewkę zapłonową i przestało wiec może to i u was jest.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group