To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS3W 1.6 LPG] Nie może zapalić, brak reakcji na pedał gazu

bialy192 - 04-10-2020, 20:30
Temat postu: [CS3W 1.6 LPG] Nie może zapalić, brak reakcji na pedał gazu
Witam wszystkich,
od jakieś czasu borykałem się z problemem gaśnięcia auta na wolnych obrotach i trudnością z odpalaniem na benzynie, ale do tej pory jakoś się udawało.
Dzisiaj znowu miałem problem z odpaleniem auta, zaskoczył i zgasł, dodałem gazu i już było ok, ale jak przejechałem ok. 500 m na benzynie, zaskoczył mnie brak reakcji na pedał gazu, zdążyłem przełączyć na LPG i wszystko było ok, aż do momentu wyłączenia auta. Po chwili już nie mogłem go odpalić...

Czy może to wskazywać na uszkodzoną pompę paliwa?
Dodam że takie rzeczy działy się tylko na PB, na LPG do tej pory wszystko było ok.

Niestety teraz auto stoi unieruchomione, bo z LPG nie mogę odpalić.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Bizi78 - 04-10-2020, 20:37

Może wtryski cały czas leją i stąd problem :? .
Ja bym spróbował zakręcić lpg i próbować odpalić go na benzynie.

Dodatkowo możesz podać jaka instalacja, komponenty.

bialy192 - 04-10-2020, 20:58

Jeśli chodzi o wtryski LPG i reduktor to wszystko jest sprawne, jak zaczęły się opisywane problemy to zostało to sprawdzone.
Komponenty LPG:
sterownik KME Diego G3
reduktor: KME Silver
wtryski: Barracuda

LPG wyłączone i dalej nie odpala.

Wg mnie na logikę to nie podaje paliwa, dlatego nie chce odpalić i nie reagował na pedał gazu jak jechałem na PB.
Ale może się mylę dlatego pytam o podpowiedzi :)

plecho1 - 04-10-2020, 22:07

A czy robiona była diagnostyka silnika, czy podpinałeś auto pod komputer i sprawdzane były chociażby błędy silnika?
bialy192 - 04-10-2020, 22:09

Tak, błąd związany z katalizatorem, który wyskakuje od czasu do czasu od kilku lat (to na pewno nie ma wplywu na takie objawy) i wypadanie zapłonu na 4 cylindrze, ale to drugie pojawiło się w momencie przełączenia na LPG jak nie reagował na pedał gazu jadąc na PB, innych błędów nie ma.
plecho1 - 04-10-2020, 22:13

Ten brak reakcji na pedał gazu to jak dokładnie wyglądał, auto próbowało przyspieszać ale tak jak by brakowało paliwa czy w ogóle nic nie reagowało tylko pracowało na biegu jałowym?
bialy192 - 04-10-2020, 23:30

Jechałem ok. 50 km/h i odjałem gazu bo dojeżdżałem do świateł i jak znowu dodałem to nie było reakcji (powoli auto zwalniało i obroty spadały) zredukowałem bieg i dalej to samo, dopiero wcisnąłem przycisk aby przełączyć na LPG i wtedy wszystko wróciło do normy, pedał gazu reagował jak zwykle, a auto jechało tak jak należy. Ale teraz pod blokiem jak zgasiłem, tak nie mogę odpalić.
plecho1 - 05-10-2020, 09:18

Więc może faktycznie to problem z zasilaniem benzyną. Trzeba by zobaczyć czy pompa pracuje, powinno ją być słychać pod tylną kanapą podczas kręcenia rozrusznikiem, w Miśkach pompa pracuje tylko podczas kręcenia rozrusznikiem i podczas pracy silnika. Jak nie będzie pracowała to trzeba by sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Jeśli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik pompy. Napisz jeszcze ile przeważnie miałeś benzyny w baku, czy jeździłeś na rezerwie bo jeśli tak to jest to niezdrowe dla pompy w zbiorniku która musi być smarowana i chłodzona paliwem.
bialy192 - 05-10-2020, 10:27

Dzisiaj będę wszystko sprawdzał.
Jeśli chodzi o ilość benzyny w baku to przeważnie bylo między 1/4 a 1/2 zbiornika, chociaż ostatnio dojeżdżałem do rezerwy i tankowalem do połowy zbiornika.

[ Dodano: 05-10-2020, 18:41 ]
Przed chwilą byłem zbadać pacjenta i wnioski są takie:
1) przekaźniki są ok (zamieniane miejscami i dalej auto nie odpalało)
2) awaryjne odpalanie na LPG się udało i auto bardzo dobrze odpaliło i chodziło normalnie bez zarzutów
3) pompka paliwa pompuje bo ją słychać przy kręceniu rozrusznikiem

Jak zdjąłem przewód z pompy do silnika to po zakręceniu rozrusznikiem paliwo lało się pod ciśnieniem z wyjścia pompy paliwa, ale niestety nie wiem czy to ciśnienie nie było za małe, bo nie mam porównania do prawidłowego ciśnienia paliwa w samochodzie.

Na komputerze żadnych błędów odnośnie układu paliwowego.

Macie jeszcze jakieś propozycje?

plecho1 - 05-10-2020, 20:52

Błędy z układu paliwowego nie będzie bo w tym aucie nie ma czujnika ciśnienia paliwa. Jedynie jak się coś stanie z elektryka wtryskiwacza to wyskoczy błąd uszkodzonego wtryskiwacza. Teraz warto by było sprawdzić czy podczas kręcenia rozrusznikiem do wtryskiwaczy dochodzą impulsy sterujące i zasilanie ze sterownika silnika. Zasilanie to +12V na jednym przewodzie a na drugim powinny być impulsy masy. Najprościej jest podpiąć razem z wtryskiem diodę led na 12V, jeśli będzie migać kiedy jet impuls wtrysku na danym cylindrze to znaczy że wtryski powinny działać. Zwykłym multimetrem da się tylko sprawdzić czy dochodzi +12V.
bialy192 - 06-10-2020, 07:14

Zamówiłem używana pompkę, podmienie o zobaczę czy temat się rozwiąże, jak nie to będę dalej szukał.
plecho1 - 06-10-2020, 09:38

Robisz jak zwykły wymieniacz części :) Lepiej - taniej najpierw pomierzyć niż wymieniać na chybił-trafił pół auta :)
MitsuGo - 06-10-2020, 14:55

Może to usterka w przełączniku B/G
plecho1 - 06-10-2020, 14:58

Raczej nie bo jak mi wiadomo to przełącznik nie ma żadnego wpływu na pracę na benzynie ani na gazie, jedynie przełącza po między tymi paliwami. Jedynie mogła by być wina emulatora wtryskiwaczy benzynowych który nie załączał by pracy na benzynie ale wtedy wyskoczył by błąd silnika informujący o uszkodzeniu wtryskiwaczy benzynowych.
bialy192 - 06-10-2020, 19:40

Przy n-tej próbie odpalenia silnika na benzynie, na chwilę ma chęć załapać, a nawet na moment zapali, ale po 1 sek gaśnie, więc na logikę raczej coś z układem paliwowym (za niskie ciśnienie w układzie i nie otwiera wtryskiwaczy?).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group