[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] Olej znika a auto nie dymi
Hayabusa - 08-10-2020, 19:50 Temat postu: [CS3A 1.6] Olej znika a auto nie dymi Witam, niecały miesiąc temu zakupiłem samochód mitsubishi lancer 1.6 98 km 194 tysięcy 2004 r. . Samochód podczas oględzin w czasie zakupu miał stan oleju pomiędzy min a max, teraz gdy zrobiłem nim nieco ponad 700 km, z głupoty sprawdziłem olej i okazało się, że jest na minimum, choć żadna kontrolka się nie zaświeciła. Dodam, że silnik pracuje równo, zapala od razu, nie dymi i raczej nie jest jakoś osłabiony, na pierwszy rzut oka nie widać wycieków przy rozrządzie itp. Jeśli to ma jakieś znaczenie, to auto było użytkowane przez poprzedniego właściciela w mieście, dlatego jest trochę skorodowany pod maską, z tego, co mówił „olej nie był ostatnim czasie wymieniany" krótko mówiąc jest zaniedbany..
Dodam, że dostrzegłem lekko zawilgoconą pokrywę zaworów od oleju.
Jutro zamierzam wymienić świece i co najważniejsze olej na valvoline 5w40 maxlife zapiszę przebieg, podłożę karton pod samochód i dowiem się, czy są jakieś wycieki no i ile dokładnie bierze tego oleju. Dowiedziałem się, że do wymiany mogą być:
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Uszczelniacze trzonka zaworu lub
- Pierścienie tłokowe — oby nie
Co Wy byście zrobili w pierwszej kolejności na moim miejscu, da się jakoś sprawdzić, które do wymiany czy może jeszcze coś innego? Z góry dziękuje
krzychu - 08-10-2020, 19:53
Poszukaj na forum. Spalanie oleju przez 1,6 jest dość powszechnym problemem. Zobacz po wymianie oleju może trochę spadnie zużycie, ale nie spodziewaj się spektakularnej poprawy.
Hayabusa - 08-10-2020, 20:02
Znaczy.. Ja już czytałem i wiem, że może być jedno z tych trzech, ale chodzi mi o to, co teraz zrobić.. Czy da się jakoś sprawdzić u siebie na podwórku, czy w ogóle spala ten olej? Czy wymiana pierścieni pomoże przy ewentualnym spalaniu? Jaki to jest koszt?
Bizi78 - 08-10-2020, 20:18
Wymień olej jw i kontroluj poziom co tankowanie.
W brata foce tak do 5kkm oleju nic nie bierze dopiero po tym przebiegu potrafi ubywać.
Hayabusa - 08-10-2020, 20:31
Tak zrobię. Może i u mnie nie będzie brał do 5k - byłoby bardzo przyjemnie ;D
Bizi78 - 08-10-2020, 20:55
Niestety silniki serii 4G1 lubią po pewnym przebiegu brać olej.
Powodem tego są przeważnie zapieczone pierścieni spowodowane kiepskim olejem i długim interwałem jego wymiany.
Mnie w moim 1.3 wymiana pierścieni i ogarnięcie głowicy kosztowało około 1400zł.
Po remoncie zrobiłem około 2kkm i nic nie muszę dolewać od wymiany do wymiany.
Janq - 09-10-2020, 09:29
Hayabusa, wymiana pierścieni pomoże. Tylko zakładasz dobre pierścienie - RiK, NPR, a najlepiej oryginał.
IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy....
Bizi78 w tym 4G13 co robiłem, też problem poboru oleju znikł :] A zostało przejechane chyba 15kkm lub lepiej.
Bizi78 - 09-10-2020, 16:49
Janq napisał/a: | A zostało przejechane chyba 15kkm lub lepiej. |
Literówkę walnąłem, u mnie już jest 20kkm .
Hornet - 09-10-2020, 19:14
Janq napisał/a: | IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy.... |
Dobry czy niedobry, chwyt marketingowy czy nie - u mnie znika najwolniej...
Hayabusa - 09-10-2020, 22:36
Janq napisał/a: | Hayabusa, wymiana pierścieni pomoże. Tylko zakładasz dobre pierścienie - RiK, NPR, a najlepiej oryginał.
IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy....
Bizi78 w tym 4G13 co robiłem, też problem poboru oleju znikł :] A zostało przejechane chyba 15kkm lub lepiej. |
To mnie pocieszyłeś, a orientujesz się może ile kosztuje wymiana tych pierścieni? Bo nie mam podwozia w zbyt dobrym stanie dlatego nie wiem czy jest to opłacalne w tym przypadku ;p
[ Dodano: 09-10-2020, 22:39 ]
Bizi78 napisał/a: | Niestety silniki serii 4G1 lubią po pewnym przebiegu brać olej.
Powodem tego są przeważnie zapieczone pierścieni spowodowane kiepskim olejem i długim interwałem jego wymiany.
Mnie w moim 1.3 wymiana pierścieni i ogarnięcie głowicy kosztowało około 1400zł.
Po remoncie zrobiłem około 2kkm i nic nie muszę dolewać od wymiany do wymiany. |
Ale tą głowice to koniecznie trzeba robić razem z pierścieniami?
[ Dodano: 09-10-2020, 22:40 ]
Hornet napisał/a: | Janq napisał/a: | IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy.... |
Dobry czy niedobry, chwyt marketingowy czy nie - u mnie znika najwolniej... |
A i cena nie najgorsza 4L za nie całą stówę ;p
Bizi78 - 09-10-2020, 22:50
Głowice po każdorazowym zdjęciu należy splanować aby nie wydmuchało uszczelki.
Dodatkowo dobrze jest wymienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć zawory z gniazdami.
Hayabusa - 09-10-2020, 23:08
Bizi78 napisał/a: | Głowice po każdorazowym zdjęciu należy splanować aby nie wydmuchało uszczelki.
Dodatkowo dobrze jest wymienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć zawory z gniazdami. |
Czyli naprawa w granicach 1200-1600.. to chyba na razie będę dolewał bo nie jest to zbytnio opłacalne przy takim stanie podwozia ;d
pitt63 - 10-10-2020, 07:14
Janq napisał/a: | IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy.... | Skąd masz takie informacje? Stosowałeś ten olej?
Janq - 10-10-2020, 11:49
Hayabusa, https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109383
Głowicę jak się dobrze zdejmie to nie trzeba planować. W 4G13 nie planowałem. U siebie w SR20DEH też nie planowałem, a zdejmowałem ze 3 razy.
pitt63, przez swój silnik przelałem wiele oliw, u znajomych też zalewałem różne oleje.
Chwyt marketingowy - raczej, ten olej pewnie ma "dorzucony" pakiet dodatków, który kiedyś oleje miały w standardzie. Poza tym nie możesz dodać za dużo dodatków, bo stracisz podstawowe właściwości oleju. To tak samo jak ze słodzeniem wody - do pewnego momentu cukier się w wodzie rozpuszcza, później już nie.
Hayabusa - 11-10-2020, 17:24
Janq napisał/a: | Hayabusa, https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109383
Głowicę jak się dobrze zdejmie to nie trzeba planować. W 4G13 nie planowałem. U siebie w SR20DEH też nie planowałem, a zdejmowałem ze 3 razy.
pitt63, przez swój silnik przelałem wiele oliw, u znajomych też zalewałem różne oleje.
Chwyt marketingowy - raczej, ten olej pewnie ma "dorzucony" pakiet dodatków, który kiedyś oleje miały w standardzie. Poza tym nie możesz dodać za dużo dodatków, bo stracisz podstawowe właściwości oleju. To tak samo jak ze słodzeniem wody - do pewnego momentu cukier się w wodzie rozpuszcza, później już nie. |
Kurczę fachowa robota.. A tak z czystej ciekawości ile byś wziął za takie zrobienie pierścieni, bo nie wiem ile mam zbierać na ewentualny remont? ;/
|
|
|