Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Po zagrzaniu nie wchodzi na obroty
xyzadix - 26-10-2020, 23:22 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Po zagrzaniu nie wchodzi na obroty Cześć wam mam następujący problem z moją carismą a mianowicie na zimnym silniku odpalam jedzie normlanie dopiero po jakimś czasie zaczyna gasnąć nie chce jechać wymieniłem wszystkie filtry pompe w baku pompe WC czujnik ciśnienia w pompie nowy przepustnica wyczyszczona dolot wszystko umyte. Jak zaczyna sie problem ze gaśnie wyłączam samochod na 3 minuty uruchamiam jedzie normalnie i po chwili znowu to samo na evoscanie pokazuje mi błąd "vehicle speed sensor" natomiast ze spinacza pokazuje błąd 56. Ciśnienie w pompie po zgaszeniu utrzymuje się byłem u kilku mechaników ale nikt nie wie co to może byc wrzucam loga z jazdy przed chwilą ustawiłem cisnienie pomiędzy 4.9-5.1 MPa ale dalej to samo bo dochodziło do 6MPa. Ręce opadają nie wiem gdzie szukać juz przyczyny dodam ze kilka dni temu jechała zacinała sie czasami ale jechała a teraz jak już sie zatnie to jechać nie chce
LOG EVOSCAN
EDIT
Problem rozwiązany prosze o zamknięcie tematu i zapraszam do mojego nowego poradnika dotyczącego diagnostyki
Poradnik
arkadioosz - 02-12-2020, 21:07
Witam.
Podepnę się do tematu. Moja carisma 98r. 1.8 GDI przy nierozgrzanym silniku wkręca się na obroty. Widać to na dołączonym filmie, czas od 0 do 0.21. Później już coraz gorzej. Druga próba od 0.30 juz tak jakby odciecie zapłonu przy 4 tys obr/min. i spadek voltów na czujniku ciś paliwa nawet poniżej 1 V. I tak im cieplejszy silnik tym gorzej. Od 0.55 na filmiku praca na biegu jałowym przy całkowicie rozgrzanym silniku, pedał gazu wciśnięty na max. Ciś paliwa poniżej 0.7V i odcinanie zapłonu.
Wyczytałem tutaj w innych postach, że przyczyną może być zatkany filtr paliwa. Ponoć w pompie wyś. cis na wejściu paliwa jest jakiś malutki filtr . U mnie go nie ma. Pompa w zbiorniku raczej OK, bo jak odłączyłem przewód powrotów to leci z niego paliwo. Czy przyczyną będzie pompa wyś ciś ? Jeżeli tak to nie daje mi spokoju to, dlaczego na nierozgrzanym silniku jest OK.
Komputer wymrugał ko 56.
Proszę o jakieś podpowiedzi .
https://youtu.be/k8sbHgI_U0M
MichciuGT - 03-12-2020, 00:15
powinien być mały filterek paliwa, tak jak w tym temacie:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
jest od prawie nie widoczny, trzeba się dobrze przyjrzeć.
w carismach przed 2000r główny filtr paliwa jest za lewym kołem przy nadkolu,
a to że leci paliwo na powrót nie oznacza że układ paliwowy jest sprawny, regulator ciśnienia który jest przy głównym filtrze może przepuszczać, albo regulator w pompie wysokiego ciśnienia.
Hugo - 06-12-2020, 11:10
Błąd 56 oznacza z tego co kojarzę awarię przepustnicy.
arkadioosz - 08-12-2020, 23:56
MichciuGT,
Racja. Źle popatrzyłem. Nie spodziewałem się, że to aż tak mały filtr. Po przeczytaniu https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109849 sprawdziłem jeszcze raz. Żeby go wyjąć (a właściwie wydłubać) użyłem wkrętu do regipsów. Ma 6mm średnicy. Po usunięciu filterka problem zniknął. Choć dalej nie wiem jak wytłumaczyć to, że na nierozgrzanym silniku było ok.
Zamówię i założę nowy.
Dziękuję za pomoc.
P.S.
Demontażu nie przeżył 😆
https://photos.app.goo.gl/GZa4jK9e4VTnh2Ba9
Budrys - 17-01-2021, 08:53
Dużo problemów z ciśnieniem wynika z zacinającego się regulatora pompy WC.
Można to naprawić, na zapalonym silniku śrubką od regulacji przekręcić w lewo i w prawo do oporu, czyli od najniższego ciśnienia do najwyższego. Zrobić tak ze dwa razy. Oczywiście zapamiętując wcześniejsze ustawienie.
W moim przypadku pomogło, mogłem zapomnieć o pompie WC.
arkadioosz - 17-01-2021, 09:01
Budrys
A mas może fotkę tej śruby regulacyjnej ?
Budrys - 17-01-2021, 10:28
arkadioosz napisał/a: | Budrys
A mas może fotkę tej śruby regulacyjnej ? |
Spróbuje znaleźć. Parę lat temu to było, ale na pewno jest to śruba na imbus 3-5mm zabezpieczona farbą (chyba żółtą) centralnie z przodu samochodu dostępna na pomie WC
bez rozbierania.
Jednak nie, śruba jest z prawej strony pompy WC, zaraz koło wtyczki, mały imbusik zabezpieczony farbą, innej tam nie ma. Zdjęcie mogę wrzucić na majla jak podasz bo zapomniałem jak dodać na forum.
MichciuGT - 17-01-2021, 12:47
arkadioosz, tylko pamiętaj o wstawieniu nowego filterka, bo filterek nie zatkał się z sam siebie, a zanieczyszczenia mogą uszkodzić pompę wysokiego ciśnienia. regulator ciśnienia z tego co doświadczyłem potrafi się zawiesić, przez co na niskich obrotach jest za niskie ciśnienie, a na wyższych za wysokie, wtedy rozruszanie regulatora pomaga.
|
|
|