To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse Cross Techniczne - Informacja na komputerze o wymianie amortyzatora. Jak usunąć

Miki1q - 21-11-2020, 22:37
Temat postu: Informacja na komputerze o wymianie amortyzatora. Jak usunąć
Witam wyskakuje mi błąd na komputerze w eclipsie cross wydaje mi się że to był błąd klocków albo amortyzatora bo to miałem do wymiany. Po wymianie niestety nie zniknęło. Jak można to samemu usunąć. Z góry dziękuję za odpowiedź.
W linku przesyłam zdjęcie jak wygląda błąd na komputerze za kierownicą

zdjecie błedu na komputerze

i_g_o_r - 21-11-2020, 23:22

Sprawdzałeś ciśnienie w oponach ?
Miki1q - 21-11-2020, 23:43

i_g_o_r napisał/a:
Sprawdzałeś ciśnienie w oponach ?


Nie nie sprawdzałem jutro podjade na stacje zobaczyć ale wydaje mi się że jest ok bo nawet zbieżność robiłem ostatnio po wymianie amortyzatora.

krzychu - 22-11-2020, 08:57

Ale co ma zbieżność, amortyzatory do niskiego ciśnienia w oponie? :shock:

Jeśli nie znasz angielskiego to wystarczy wpisać w google translatorze albo przeglądnąć instrukcję...

A jak ciśnienie jest dobre to może być czujnik w kole do wymiany/programowania.

Robert S - 22-11-2020, 17:43

Informacja mówi o niskim ciśnieniu w kole .
Może zamieniłeś koła miejscami i czujniki TPMS są nie na swoim miejscu ?

Miki1q - 24-11-2020, 12:39

Witam ktoś wie może jak skasować ten błąd. Zaznacze że ciśnienie w kołach jest dobre
Robert S - 24-11-2020, 19:33

Miki1q napisał/a:
Witam ktoś wie może jak skasować ten błąd. Zaznacze że ciśnienie w kołach jest dobre



Zapytaj użytkownika Tokyo , na pewno pomoże

Michauek22 - 25-11-2020, 14:43

Robert S napisał/a:
Może zamieniłeś koła miejscami i czujniki TPMS są nie na swoim miejscu ?

To jest bardzo możliwe, często się tak zdarza wbrew pozorom.

Miki1q - 25-11-2020, 21:22

Michauek22 napisał/a:
Robert S napisał/a:
Może zamieniłeś koła miejscami i czujniki TPMS są nie na swoim miejscu ?

To jest bardzo możliwe, często się tak zdarza wbrew pozorom.


Nie zmieniałam opon dalej mam letnie możliwe że miałem w oponie trochę mniej bo 2.1 ale już wyrównane na 2.3 z przodu ale komunikat dalej pokazuje. Nic mi nie ściąga i jeździ jak jeździł. Dlatego chciałbym skasować jakoś ten błąd

jano35 - 25-11-2020, 22:38

Nawet w głupim Peugeocie gdzie nie ma TPMS na czujnikach w kołach tylko pomiar jest oparty na prędkości obrotowej z ABS jest na wyświetlaczu każde koło z ustawioną wartością ciśnienia. Reasumując użytkownik ma podgląd dla jakich wartości zostały zapamiętane nastawy i tak sobie koła pompuje. A jak zmieni ciśnienie na większe bo np. przewozi ładunek to w każdej chwili może zmienić nastawę akceptując poziom ciśnienia.

Do czego zmierzam...EC to głupie auto. Idąc dalej , jeśli zabawiłeś się pompowaniem kół o wartości ciśnienia innym niż było wcześniej zapamiętane to po prostu wykonaj "reset" czujników, powinno być to opisane w instrukcji. Oczywiście po sprawdzeniu i wyrównaniu ciśnienia w kołach.
Tyle albo, aż tyle. EC nie rozróżnia kół można sobie dowolnie żonglować. Jak ktoś sobie założy dodatkowego szpeja do odczytu ciśnienia w kołach, to w tedy jest to istotne.

[ Dodano: 25-11-2020, 22:50 ]
P.S.
43000 i wymiana amortyzatora........ :| porażka. :|

krzychu - 26-11-2020, 08:14

Miki1q - jeśli ciśnienie jest odpowiednie to czy samochód jest na gwarancji? Jeśli tak to serwis. Jeśli nie to serwis. Możliwe, że któryś czujnik jest uszkodzony.
Miki1q - 26-11-2020, 09:26

krzychu napisał/a:
Miki1q - jeśli ciśnienie jest odpowiednie to czy samochód jest na gwarancji? Jeśli tak to serwis. Jeśli nie to serwis. Możliwe, że któryś czujnik jest uszkodzony.

Auto nie jest na gwarancji właśnie chce uniknąć serwisu bo podejrzewam że za skasowanie błedu skasują 500 zł plus na siłę będą chcieli coś wymienić. A takie coś podejrzewam że można albo samemu w ustawieniach skasować albo gdzieś w systemie. Co do samych gwarancji też bym nie był taki hop do przodu że robią to za darmo. Bo jest mnóstwo pod punktów które nie podlegają gwarancji.

krzychu - 26-11-2020, 10:12

Jeśli to TPMS z czujnikami w kołach to samemu będzie ciężko diagnozować. Jeśli nie ASO to dobry zakład oponiarski który radzi sobie z problemami TPMS. Można po prostu zadzwonić i zapytać ile kosztuje diagnoza. Może po prosty trzeba wymienić baterie w czujnikach? Wytrzymują 5-8 lat mniej więcej.

Są jeszcze te systemy bazujące na obrotach koła wspomniane wyżej i do nich jest po prostu guzik z resetem który należy nacisnąc po wymianie kół jak się jest pewnym poprawnego ciśnienia w kołach. Wtedy samochód odczytuje poprawne obwody kół podczas jazdy. Mam ten system a Maździe i zaletą jest na pewno bezproblemowość tego systemu.

Co do ASO wiele zależy od samego ASO. Z ASO Mitsubishi faktycznie zawsze byłem niezadowolony. A teraz w ASO Mazdy aż się czasami głupio czuję przez moją upierdliwość nabytą przez kontakty z ASO Mitsubishi...

Miki1q - 26-11-2020, 13:27

To jeszcze pytanie dla pewności jakie macie ciśnienie w kołach z przodu u z tyłu R18 seryjne
Robert S - 26-11-2020, 19:04

Miki1q napisał/a:
krzychu napisał/a:
Miki1q - jeśli ciśnienie jest odpowiednie to czy samochód jest na gwarancji? Jeśli tak to serwis. Jeśli nie to serwis. Możliwe, że któryś czujnik jest uszkodzony.

Auto nie jest na gwarancji właśnie chce uniknąć serwisu bo podejrzewam że za skasowanie błedu skasują 500 zł plus na siłę będą chcieli coś wymienić. A takie coś podejrzewam że można albo samemu w ustawieniach skasować albo gdzieś w systemie. Co do samych gwarancji też bym nie był taki hop do przodu że robią to za darmo. Bo jest mnóstwo pod punktów które nie podlegają gwarancji.


Auto ma 5 letnią gwarancję , wiec ją masz ( premiera była w 2018 roku ). Jeżeli nie było grzebane poza ASO, są zobowiązani usunąć usterkę za darmo. Nie masz obowiązku samemu diagnozować usterek

[ Dodano: 26-11-2020, 19:07 ]
jano35 napisał/a:
Nawet w głupim Peugeocie gdzie nie ma TPMS na czujnikach w kołach tylko pomiar jest oparty na prędkości obrotowej z ABS jest na wyświetlaczu każde koło z ustawioną wartością ciśnienia. Reasumując użytkownik ma podgląd dla jakich wartości zostały zapamiętane nastawy i tak sobie koła pompuje. A jak zmieni ciśnienie na większe bo np. przewozi ładunek to w każdej chwili może zmienić nastawę akceptując poziom ciśnienia.

Do czego zmierzam...EC to głupie auto. Idąc dalej , jeśli zabawiłeś się pompowaniem kół o wartości ciśnienia innym niż było wcześniej zapamiętane to po prostu wykonaj "reset" czujników, powinno być to opisane w instrukcji. Oczywiście po sprawdzeniu i wyrównaniu ciśnienia w kołach.
Tyle albo, aż tyle. EC nie rozróżnia kół można sobie dowolnie żonglować. Jak ktoś sobie założy dodatkowego szpeja do odczytu ciśnienia w kołach, to w tedy jest to istotne.

[ Dodano: 25-11-2020, 22:50 ]
P.S.
43000 i wymiana amortyzatora........ :| porażka. :|



Kołami nie można żonglować , czujniki są zaprogramowane do konkretnego koła w samochodzie . Tylko odczyt nie pokazuje które koło ma ewentualną usterkę



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group