Eclipse Cross Techniczne - Informacja na komputerze o wymianie amortyzatora. Jak usunąć
Miki1q - 21-11-2020, 22:37 Temat postu: Informacja na komputerze o wymianie amortyzatora. Jak usunąć Witam wyskakuje mi błąd na komputerze w eclipsie cross wydaje mi się że to był błąd klocków albo amortyzatora bo to miałem do wymiany. Po wymianie niestety nie zniknęło. Jak można to samemu usunąć. Z góry dziękuję za odpowiedź.
W linku przesyłam zdjęcie jak wygląda błąd na komputerze za kierownicą
zdjecie błedu na komputerze
i_g_o_r - 21-11-2020, 23:22
Sprawdzałeś ciśnienie w oponach ?
Miki1q - 21-11-2020, 23:43
i_g_o_r napisał/a: | Sprawdzałeś ciśnienie w oponach ? |
Nie nie sprawdzałem jutro podjade na stacje zobaczyć ale wydaje mi się że jest ok bo nawet zbieżność robiłem ostatnio po wymianie amortyzatora.
krzychu - 22-11-2020, 08:57
Ale co ma zbieżność, amortyzatory do niskiego ciśnienia w oponie?
Jeśli nie znasz angielskiego to wystarczy wpisać w google translatorze albo przeglądnąć instrukcję...
A jak ciśnienie jest dobre to może być czujnik w kole do wymiany/programowania.
Robert S - 22-11-2020, 17:43
Informacja mówi o niskim ciśnieniu w kole .
Może zamieniłeś koła miejscami i czujniki TPMS są nie na swoim miejscu ?
Miki1q - 24-11-2020, 12:39
Witam ktoś wie może jak skasować ten błąd. Zaznacze że ciśnienie w kołach jest dobre
Robert S - 24-11-2020, 19:33
Miki1q napisał/a: | Witam ktoś wie może jak skasować ten błąd. Zaznacze że ciśnienie w kołach jest dobre |
Zapytaj użytkownika Tokyo , na pewno pomoże
Michauek22 - 25-11-2020, 14:43
Robert S napisał/a: | Może zamieniłeś koła miejscami i czujniki TPMS są nie na swoim miejscu ? |
To jest bardzo możliwe, często się tak zdarza wbrew pozorom.
Miki1q - 25-11-2020, 21:22
Michauek22 napisał/a: | Robert S napisał/a: | Może zamieniłeś koła miejscami i czujniki TPMS są nie na swoim miejscu ? |
To jest bardzo możliwe, często się tak zdarza wbrew pozorom. |
Nie zmieniałam opon dalej mam letnie możliwe że miałem w oponie trochę mniej bo 2.1 ale już wyrównane na 2.3 z przodu ale komunikat dalej pokazuje. Nic mi nie ściąga i jeździ jak jeździł. Dlatego chciałbym skasować jakoś ten błąd
jano35 - 25-11-2020, 22:38
Nawet w głupim Peugeocie gdzie nie ma TPMS na czujnikach w kołach tylko pomiar jest oparty na prędkości obrotowej z ABS jest na wyświetlaczu każde koło z ustawioną wartością ciśnienia. Reasumując użytkownik ma podgląd dla jakich wartości zostały zapamiętane nastawy i tak sobie koła pompuje. A jak zmieni ciśnienie na większe bo np. przewozi ładunek to w każdej chwili może zmienić nastawę akceptując poziom ciśnienia.
Do czego zmierzam...EC to głupie auto. Idąc dalej , jeśli zabawiłeś się pompowaniem kół o wartości ciśnienia innym niż było wcześniej zapamiętane to po prostu wykonaj "reset" czujników, powinno być to opisane w instrukcji. Oczywiście po sprawdzeniu i wyrównaniu ciśnienia w kołach.
Tyle albo, aż tyle. EC nie rozróżnia kół można sobie dowolnie żonglować. Jak ktoś sobie założy dodatkowego szpeja do odczytu ciśnienia w kołach, to w tedy jest to istotne.
[ Dodano: 25-11-2020, 22:50 ]
P.S.
43000 i wymiana amortyzatora........ porażka.
krzychu - 26-11-2020, 08:14
Miki1q - jeśli ciśnienie jest odpowiednie to czy samochód jest na gwarancji? Jeśli tak to serwis. Jeśli nie to serwis. Możliwe, że któryś czujnik jest uszkodzony.
Miki1q - 26-11-2020, 09:26
krzychu napisał/a: | Miki1q - jeśli ciśnienie jest odpowiednie to czy samochód jest na gwarancji? Jeśli tak to serwis. Jeśli nie to serwis. Możliwe, że któryś czujnik jest uszkodzony. |
Auto nie jest na gwarancji właśnie chce uniknąć serwisu bo podejrzewam że za skasowanie błedu skasują 500 zł plus na siłę będą chcieli coś wymienić. A takie coś podejrzewam że można albo samemu w ustawieniach skasować albo gdzieś w systemie. Co do samych gwarancji też bym nie był taki hop do przodu że robią to za darmo. Bo jest mnóstwo pod punktów które nie podlegają gwarancji.
krzychu - 26-11-2020, 10:12
Jeśli to TPMS z czujnikami w kołach to samemu będzie ciężko diagnozować. Jeśli nie ASO to dobry zakład oponiarski który radzi sobie z problemami TPMS. Można po prostu zadzwonić i zapytać ile kosztuje diagnoza. Może po prosty trzeba wymienić baterie w czujnikach? Wytrzymują 5-8 lat mniej więcej.
Są jeszcze te systemy bazujące na obrotach koła wspomniane wyżej i do nich jest po prostu guzik z resetem który należy nacisnąc po wymianie kół jak się jest pewnym poprawnego ciśnienia w kołach. Wtedy samochód odczytuje poprawne obwody kół podczas jazdy. Mam ten system a Maździe i zaletą jest na pewno bezproblemowość tego systemu.
Co do ASO wiele zależy od samego ASO. Z ASO Mitsubishi faktycznie zawsze byłem niezadowolony. A teraz w ASO Mazdy aż się czasami głupio czuję przez moją upierdliwość nabytą przez kontakty z ASO Mitsubishi...
Miki1q - 26-11-2020, 13:27
To jeszcze pytanie dla pewności jakie macie ciśnienie w kołach z przodu u z tyłu R18 seryjne
Robert S - 26-11-2020, 19:04
Miki1q napisał/a: | krzychu napisał/a: | Miki1q - jeśli ciśnienie jest odpowiednie to czy samochód jest na gwarancji? Jeśli tak to serwis. Jeśli nie to serwis. Możliwe, że któryś czujnik jest uszkodzony. |
Auto nie jest na gwarancji właśnie chce uniknąć serwisu bo podejrzewam że za skasowanie błedu skasują 500 zł plus na siłę będą chcieli coś wymienić. A takie coś podejrzewam że można albo samemu w ustawieniach skasować albo gdzieś w systemie. Co do samych gwarancji też bym nie był taki hop do przodu że robią to za darmo. Bo jest mnóstwo pod punktów które nie podlegają gwarancji. |
Auto ma 5 letnią gwarancję , wiec ją masz ( premiera była w 2018 roku ). Jeżeli nie było grzebane poza ASO, są zobowiązani usunąć usterkę za darmo. Nie masz obowiązku samemu diagnozować usterek
[ Dodano: 26-11-2020, 19:07 ]
jano35 napisał/a: | Nawet w głupim Peugeocie gdzie nie ma TPMS na czujnikach w kołach tylko pomiar jest oparty na prędkości obrotowej z ABS jest na wyświetlaczu każde koło z ustawioną wartością ciśnienia. Reasumując użytkownik ma podgląd dla jakich wartości zostały zapamiętane nastawy i tak sobie koła pompuje. A jak zmieni ciśnienie na większe bo np. przewozi ładunek to w każdej chwili może zmienić nastawę akceptując poziom ciśnienia.
Do czego zmierzam...EC to głupie auto. Idąc dalej , jeśli zabawiłeś się pompowaniem kół o wartości ciśnienia innym niż było wcześniej zapamiętane to po prostu wykonaj "reset" czujników, powinno być to opisane w instrukcji. Oczywiście po sprawdzeniu i wyrównaniu ciśnienia w kołach.
Tyle albo, aż tyle. EC nie rozróżnia kół można sobie dowolnie żonglować. Jak ktoś sobie założy dodatkowego szpeja do odczytu ciśnienia w kołach, to w tedy jest to istotne.
[ Dodano: 25-11-2020, 22:50 ]
P.S.
43000 i wymiana amortyzatora........ porażka. |
Kołami nie można żonglować , czujniki są zaprogramowane do konkretnego koła w samochodzie . Tylko odczyt nie pokazuje które koło ma ewentualną usterkę
|
|
|