Pajero III - Pajero III rodzaje napędów
aldarowski - 03-02-2021, 21:46 Temat postu: Pajero III rodzaje napędów Witam,
Zaglądałem czasem na to forum, szukając odpowiedzi na różne pytania. Aż trafiłem na przykład, którego wyjaśnienia nie znalazłem ani w zewnętrznych artykułach, ani w postach forumowych. No to się dziś zarejestrowałem i zaczynam z grubej rury, zakładając temat. Jeśli przestrzeliłem, przegapiłem odpowiedzi lub powinienem jednak wystąpić w innym dziale itp., to z góry przepraszam. Zrzućmy to na brak doświadczenia. Ale nie znalazłem nigdzie wyjaśnienia kilku zdjęć.
Rozważam zakup pajero/montero najlepiej 3, koniecznie w lpg lub do założenia (czyli nie gdi). No i trafiłem na ogłoszenie:
https://www.otomoto.pl/of...y-ID6Dzk7e.html
I tak: przekładnia wygląda zupełnie jak es w sporcie 1, ale: 1) nie widzę sprzęgiełek na kołach; 2) kontrolka napędów wygląda zupełnie jak w ss, z polem centralnego dyfra.
Więc jaki napęd ma auto z tego ogłoszenia?
Dodatkowo będę wdzięczny za komentarz do innego ogłoszenia, sport awd:
https://www.otomoto.pl/of...-ID6DAC3v.html?
Normalnie w szkole się uczyłem, że było pajero z ss i pajero sport z es, czyli bez centralnego dyfra. A tu taki sport awd, który jakby musi mieć cd. Ale czy to jest stałe 4x4, czy automatycznie dołączane?
To jak to z tymi napędami w pajero było?
Olson - 04-02-2021, 00:51
Jeśli chodzi o Pajero 3, przód dołączany jest siłownikiem na podciśnienie. Zegarami bym się nie przejmował, wersje 2,5TD również posiadały zegary jak skrzynia SS.
Jako, że oba samochody są z USA, tam występowały różne dziwne (dla nas) wersje. Montero 3 generacji w latach 2001-2002 miały tylko ES, dopiero 2003-2006 posiadały SS, dlaczego? Tego nie wie nikt. Auto z pierwszego ogłoszenia ma skrzynię Easy Select. Natomiast jak technicznie działa AWD w Sporcie z drugiego ogłoszenia to pojęcia nie mam. Trzeba by na forach z USA poczytać.
aldarowski - 04-02-2021, 09:14
Dzięki za wyjaśnienia.
Może jeszcze ktoś coś doda do tematu...
Tuff - 04-02-2021, 10:11
Podejrzewam, że w tym drugim napęd rozwiązany jest jak w ładzie nivie - normalnie jeżdżąc masz AWD z rozpiętą centralną blokadą, więc jest napęd na 4 koła (w wykrzyżu zawieszenia jak jedno koło się uniesie to pozostałe 3 już się nie ruszą), zapięcie z AWD na 4h powoduje zapięcie centralnego dyfra więc wtedy już zawsze jedno koło z tyłu i przodu będzie się kręciło, ale nie wolno tak jeździć po asfalcie
Podsumowywując to takie prawie SS tylko bez opcji jeżdżenia na samym tylnym napędzie, więc w normalnej jeździe zużyje trochę więcej paliwa, bo cały czas przód jest napędzany
PS. cena tego AWD wysoka bo niby przebieg niski, ale raczej kręcony, bo skoro w 2019 została wymieniona butla znaczy, że gaz jest od 2009. Zakładanie gazu przy 4tys. km na rok chyba nie ma sensu
aldarowski - 04-02-2021, 13:32
Mądrych to warto posłuchać. Dzięki. 😃
Z AWD tak próbowałem zgadywać, ale raz - mogę tylko zgadywać, bo się nie znam, a dwa - to dziwne, bo po co tworzyli nowy byt zamiast wsadzić po prostu ss?
|
|
|