To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Wachacz carisma przód

Marcino - 28-11-2005, 11:55
Temat postu: Wachacz carisma przód
Witam
Potrzebuje pomocy w temacie zawieszenia w carismie z przodu. Mam wybite przeguby w wachacach dolnych, a chodzi mi o to
wachacz

wachacz 2

Czy można wymienić same koncówki??? czy musze wymieniac cały wachacz?
Czy ktoś juz to robił i wie jakie sa koszty naprawy?
Pozdrawiam

Anonymous - 28-11-2005, 13:03

da sie wymienic ale podobno to rozwiazanie na krotka mete
Matejko - 28-11-2005, 13:59

chodzi ci o sworzen wahacza, a wiec spokojnie wymieniasz sam sworzen z zamiennikow polecam w JC 555, lub w serwisie sa orginalne pasuja z jakiegos lancera bo do carismy sa razem z wahaczem, wahacz gdzies z 600zl kosztuje, a sworzen z 40zl wiec nawet liczyc 10 sworzni przezyje wiecej niz jeden wahacz
Anonymous - 28-11-2005, 14:11

Miałem "bicie" na kierownicy podczas hamowania, przyczyną były właśnie sworznie. Wymieniłem obydwa jakieś 15 tys. temu i do tej pory chodzą bez problemu. Kosztowało mnie to ok. 200 - 300 zł - bo wymieniałem jeszcze parę innych rzeczy - i dokładnie ich nie wycenię. Chciałem wymieniać sam, ale dobrze że się poddałem, bo nowe były właśnie troszeczkę zbyt "chude" i w rezultacie wylądowałem z autkiem u znajomego mechaniora.
ROMEL - 28-11-2005, 21:34

hm....

Z zawieszeniem to jest tak.... pisze z autopsji

Albo wymieniasz co rok tak jak (średni przebieg 25kkm), w Colciku u Mamy właśnie tak sie bawiłem...

Albo robisz tak jak ja zrobiłem i zapomniałem o zawieszeniu już daaawnooo temu, sprowadziłem cały komplecik zawieszenia bez amorków i sprężyn za 1700PLN z niemiec z ASO Mitsu (zaznaczam że to dinozaur GTI), wahacze kompletne, gumki-gumeczki, mocowania przednich amorków, gumy tył belka, drążek penharda, itd.. itd... zrobiłem na tym już dużoo ponad 50kkm i odpukać nic a nic sie nie dzieje, sztywność boczna zachowana, stabilnośc przy ostrym hamowaniu miodek, żadnych stuków, puków czy coś podobnego...

Na koniec dodam, jeżeli wchodziłyby w grę tylko sworznie, można spokojnie wymienić na jakieś konkretniackie podróby - troche wytrzymają... Jeśli chodzi o gumy - te oryginalne wytrzymają dłużej jakko uszkodzone niż te nowe z podrabianej półki...

Proponuje skontaktować sie z Japaneze - ON coś poradzi :wink:

Pozdrawiam

Matejko - 28-11-2005, 23:21

ROMEL napisał/a:
Proponuje skontaktować sie z Japaneze - ON coś poradzi :wink:

Pozdrawiam


eee ROMEL zapomnialem dodac ze moja wypowiedz poparta slowami Japaneze jest :mrgreen:

Anonymous - 20-03-2006, 12:52

Wymiana wahacza
230 - wahacz (lewy dół)
75 - wymiana
120 - geometria
troche drogo ale obiecuje ze to pierwszy i ostatni raz kiedy dalam sie tak sfrajerowac :)

stanik - 24-03-2006, 15:32

i tu moze pojawic sie problem, poniewaz sadzac po cenie wahacza zalozyles zamiennik. A niestety z wymiana sworzni w zamienniku jest spory problem, bo czesto i gesto maja inny otwor (delikatnie inny wymiar) na sworzen i te sworznie do oryginalnych wahaczy sa zbyt luzne. Chyba ze zachowales sobie oryginalny wahacz to wtedy prolem z glowy. A jak nie to pedz do mechanika, moze jeszcze nie wyrzucil.
Pozdrawiam

Marcino - 25-03-2006, 00:32

No ale skoro załozył nowy wachacz... to powienien miec spokoj na troche, a nie od razu mysleć o wymianie sworzni. J apo wyamianie jakieś 4 tyś i narzie jest git. Coś tam puka soebie cały czas ale to napewno nie sworznie. Moze gumy drązka, moze mocowanie amorka u góry.. wiosna idzie cieło wiec trzeba do garazu i szukac.
Pozdrawiam

stanik - 25-03-2006, 18:40

jasne, ja tam nie namawiam, tylko stwierdzam fakt. teraz nie wiedzial ze mozna sam sworzen wymienic i wymienil caly wahacz i jest lzejszy o kilka stowek. Za rok czy dwa (kwestia tez jaki mechanik i jak to zalozyl, bo mi juz stukaja i to dosc znacznie po 15 tys km :/ ) jak bedzie chcial wymienic to niestety mimo ze teraz wie ze moze wymienic sam sworzen bedzie prawdopodobnie zmuszony wymienic caly wahacz i znow bedzie lzejszy o pare stowek, zamiast jednej stowki. Ja to nazywam mysleniem perspektywicznym, ktore w przyszlosci moze przyniesc oszczednosci, ale kazdy robi to co lubi :)
Pozdrawiam

Anonymous - 26-03-2006, 11:45

dziekuje za cenne porady, chcialam tylko wyjasnic ze niestety musialam wymienic wahacz bo byl ze tak powiem przygiety :oops: , na szczescie to tylko jeden - reszta jest oryginalna zgodnie z porada zachowam :) ,bo poki co nic nie stuka i nie puka
stanik - 22-06-2006, 17:12

witam
delikatnie odswieze temat bo mi sie zrobil aktualny. Rok i 3 miesiace temu wymienilem wahacze (w celu wymiany sworzni) i niestety po przejechaniu jakis 20 tys km dzisiaj bylem na badaniu technicznym i Pan mi nie chcial dowodu podbic bo na stronie od kierowcy mam luzy (wedlug Pana, dosć spory). Pan oddal mi dowodzik i kazal jechac zrobic i dopiero przyjechac. No coz, nie to nie, laski bez. Pojechalem do drugiego i mi podbil bez gadania. Ale planuje to zrobic bo faktycznie juz od jakiegos czasu stuka, ale dopiero gdzies w sierpniu (planowana wizyta u klubowego mechanika i zakup czesci u Japaneze, ale to juz huretm w sierpniu, bo to i rozrzad i zawieszenie i zaworki) I teraz przeszla mi przez glowe mysl, co by sie stalo jakbym ten sworzen dociagnal jeszcze mocniej (jak sie da, nie zakladalem tych wahaczy, wiec nie wiem ile tam gwintu jeszcze w dol jest) aby na te dwa miesiace zniwelowac te luzy delikatnie? Czy raczej dac sobie spokoj, bo jak dam wiekszy scisk w tym elemencie to tylko rozwale cos innego?
Pozdrawiam i dzieki za jakies sugestie :)

Matejko - 25-06-2006, 22:33

ale tam nie ma co dociagac mocniej - sworzen jest wprasowywany w wahacz
stanik - 26-06-2006, 08:19

no tak, tylko ze ja nie mam luzu miedzy wahaczem a sworzniem tylko miedzy sworzniem a kolumna mcpersona (jesli sie nie myle).
Pozdrawiam

Matejko - 26-06-2006, 11:27

no to w takim razie ktos nie dokrecil jak skrecal bo tam powinno wszystko byc skrecone mocno, mozesz sprobowac mocniej dokrecic ale watpie w powodzenie - poniewaz jesli byl luz to gwint na sworzniu na pewno sie wytarl, ale sprobowac nie zaszkodzi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group