[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] regulacja obrotów biegu jałowego
kuba!!! - 21-03-2021, 10:58 Temat postu: [CS3A 1.6] regulacja obrotów biegu jałowego Witam.
Panowie problem polega na lekkim drżeniu w kabinie na biegu jałowym.
gdy ssanie jest załączone i jest ok 1100 obrotów to nie ma problemu, natomiast gdy spadają do 750 po rozgrzaniu to pojawia się drżenie.
obroty nie falują, stoją równa na 750.
Myślę ze podciągnięcie ich do ok 800 załatwi sprawę.
Teraz pytanie jak to zrobić?
Widziałem śrubę przy przepustnicy tam gdzie dochodzi linka z pedału gazu więc myślę że to ta regulacja, gdyż w/w sruba odpowiada za wychylenie przepustnicy.
Pytanie jakie wy macie obroty na jałowym. auto 1.6 kombi
pozdrawiam
rudi88 - 21-03-2021, 12:23
Śrubę do regulacji wolnych obrotów masz na górze przepustnicy schowaną pod plastikowa zaślepką. Ale ja bym zaczął od wyczyszczenia przepustnicy z nagaru. Jak masz zasyfioną przepustnicę to obroty mogą być niskie. U mnie na wolnych jest około 850-900 sprawdzając aplikacją bo na same liczniki to nie ma co patrzeć.
A dodam że drżenie samochodu na wolnych pojawiło się u mnie jak przy okazji remontu skrzyni biegów założyłem nowe sztywne poduszki.
kuba!!! - 21-03-2021, 12:49
To ta sruba przy czujniku przepustnicy?
Przepustnica była czyszczona w tamtym roku wiec raczej czysta.
mogę co prawda psiknąć zmywaczem do hamulców na założonej przepustnicy i wytrzeć szmatką. myślisz że takie czyszczenie bez zdejmowania coś da?
rudi88 - 21-03-2021, 12:59
Tak, to ta śruba. Ja ostatnio tez czyściłem na aucie bo nie miałem czasu ściągać i nowej uszczelki. Po czyszczeniu tez obroty znacznie skoczyły i musiałem skręcić śrubką.
kuba!!! - 21-03-2021, 13:07
dzięki. idę do garażu i przeczyszczę, jak nie bedzie rezultatów to pokręcę śrubą.
rudi88 - 21-03-2021, 13:10
Tylko po czyszczeniu zrób najpierw adaptację obrotów a dopiero później regulacja ewentualnie.
Bizi78 - 21-03-2021, 13:53
Może jest jakaś nieszczelność w dolocie i łapie lewe powietrze.
rudi88 - 21-03-2021, 13:57
Przy lewym powietrzu to obroty by były zbyt wysokie a kolega ma problem ze zbyt niskimi. To raczej wskazuje na zabrudzone kanały lub krokowy.
Anonymous - 21-03-2021, 17:17
750 to nie są niskie,wyczyści przepustnicę to sie podniosą
kuba!!! - 22-03-2021, 14:55
Panowie
Przepustnica była czysta, mimo to umyłem zmywaczem i przetarłem, brak różnicy obroty nadal 750 i nie falują i autem lekko trzęsie (czyli nic się nie zmieniło.
Dziś rano regulacja śrubą dała efekt półtora obrotu i wskazówka jest między 750 a 1000 czyli ok 850 obrotów. Silnik lepiej pracuje i drgania zniknęły.
ohara,
a jakie ty masz obroty na biegu jałowym?
jak zrobi się cieplej to wyczyszczę krokowca lecz myślę że jak by byl mocno zasyfiony to obroty by skakały
rudi88,
dzięki zapomoc w zlokalizowaniu śruby, przy jakich obrotach miałeśproblemy i jakie masz teraz?
Anonymous - 22-03-2021, 18:14
U mnie w 2.0 tak ok 750-770 sprawdzane za pomocą torq,krokowca można wyczyścić i ewentualnie egr,ja mam w planie jak sie zrobi cieplej tak profilaktycznie i posiedzieć przy aucie w ciepły dzień.
rudi88 - 22-03-2021, 18:18
W tej chwili mam 850-900 mierzone aplikacją, bo sam licznik pokazuje około 1000. U mnie problem był po przeczyszczeniu przepustnicy bo skoczyło na 1500. Musiałem śrubą skręcić maksymalnie.
Ostatnio znajomy do mnie pisał że podobno na aliexpress pojawiły się kompletne przepustnice około 300 złotych. Ciekawe jak z jakością.
kuba!!! - 22-03-2021, 18:34
ohara, 2.0 chyba mają już przepływomierz więc tam nie ma takich problemów z obrotami na jałowym.
ja też czekam na cieplejsze dni bo też muszę pogrzebać przy aucie (olej, klocki, tarcze, końcówka drążka kierowniczego)
Mietek - 29-03-2021, 11:21
W serwisówce masz opis jak prawidłowo wyregulować. Robiłem to w 4g18 i było lux
kuba!!! - 29-03-2021, 13:09
Mietek, która strona?
|
|
|