To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Alternator

ozi546 - 07-06-2021, 20:56
Temat postu: Alternator
Witam.
Mój lancer 1.6 98KM 2003r w dalszym ciągu sprawia problemy. Spalił mi się alternator i teraz zastanawiam się nad odpowiednim zakupem. Jaki powinien być prąd ładowania? bo na aukcjach w zależności od alternatora wartości te się różnią. Czy ktoś wymieniał i może jakiś polecić? Nie chcę kupować pierwszego lepszego.

Bizi78 - 07-06-2021, 21:30

Alternator powinien mieć bodajże 80A.
Możesz sprawdzić sobie po vinie na stronie:
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi

DamianVoid - 24-07-2021, 11:54

Podłączę się do tematu.
Lancer 1.6 98KM 4G18
Ostatnio w czasie jazdy zaczęło mi wariować radio. Jechałem w okularach przeciw słonecznych więc niezauważaniem ze kontrolka ABS mi się świeci. Po zatrzymaniu samochód nie miał prądu więc podejrzewałem alternator, Pod maską było czuć zapach swądu więc potwierdziło to moje obawy. Po odczekaniu 30 minut udało mi się odpalić samochód i wrócić do domu (około 7kilometrow). Po wykręceniu alternatora było czuć z niego sad oraz obracając kolo pasowe było słychać mocne tarcie. Oddałem go do regeneracji lecz w warsztacie powiedzieli mi ze był za bardzo zniszczony i zaproponowali mi ich używkę zregenerowana. Zakupiłem ja .Jedyne co musieli zrobić to z mojego starego alternatora zamienić kolo pasowe bo w nowym było chyba 5 rowków na pasek zamiast 4 ale to nie jest ważne.
Po podznaczeniu kupionego alternatora zauważyłem że po dosłownie 2 minutach się nagrzewa mając temperaturę około 70 stopni gdzie silnik nie zdążył nawet się rozgrzać do 40. Po około 4 minutach ma on chyba z 80 stopni prawie parząc, Szczególnie mocno i szybko nagrzewa się od dołu tam gdzie podłącza si kabel plusowy ten na nakrętkę 12.
Napięcie jakie daje alternator to 14.3V.
Na światłach, radiu i włączonym nadmuchy też 14.3V.
Na wszystkim powyższym i nagrzewaniu tylne szyby daje 13V.
Nieważne czy jest pod obciążeniem czy bez włączonych świateł nawet ciągle tak samo się nagrzewa.
Pojechałem do warsztatu z którego kupiłem alternator i po sprawdzeniu powiedzieli ze wszystko z nim w porządku i żebym szukał przyczyny w samochodzie
Podładowałem akumulator i dalej to samo. Podmieniłem akumulator z mojego 60aH na inny nowszy 64aH i dalej to samo. Kolega mi pomógł zmierzyć multimetrem cyfrowym czy ten kabel plusowy oraz kable w kostce która się podłącza do alternatora nie są przetarte i wszystko z nimi ok.
Nieważne czy na postoju czy przejechać 4 kilometry dalej tak samo się grzej.
Mieliście podobny problem z waszym alternatorem? Czy mogę jeszcze coś sprawdzić czy został już tylko elektryk?
Chciałbym jeszcze sprawdzić pobór prądu na postoju ale na internecie znalazłem 2 sprzeczne instrukcje.
Pierwsza aby szeregowo podpiąć miernik do minusowego bieguna i minusowej klemy.
A drugą aby szeregowo podpiąć miernik do plusowego bieguna i plusowej klemy.
Który jest prawidłowy? I czy powinienem zamykać samochód na zamek centralny czy to nie jest konieczne?
Po za tym zarówno alternator który kupiłem jak i nowe na internecie do tego modelu maja ta blaszkę blokująca szpilkę która się przykręca alternator do silnika od zewnętrznej strony czyli od strony pasków mój oryginalny który się spalił miął to blokadę od wewnętrznej strony. Przez co aby zamontować go musiałem to blaszkę spiłować ponieważ od wewnętrznej strony nie mam miejsca aby pracować tam żabką chyba że od dołu w kanale.
Taki miałem
https://prnt.sc/1f659a6 (chodzi tylko o blaczke)
A taki kupiłem i taki pokazują wszystkie katalogi do tego samochodu

Dzieki za przeczytanie postu i za odpowiedzi jeśli będą.

Krzyzak - 26-07-2021, 07:48

generalnie grzać się mogą 2 rzeczy - łożysko (ale to pewnie nowe) oraz regulator napięcia
podejrzewam to drugie - jak masz stary alternator to zabierz oryginalny regulator napięcia (zapewne ze szczotkami zintegrowany) bo będzie lepszy niż chińskie badziewie, które zamontowano podczas regeneracji
od jego podmiany bym zaczął
czasem jak styk słaby lub za cienki to się grzeje, szczególnie jak iskrzy

nyah - 27-07-2021, 12:16

Podpinam się pod temat. Taki sam samochód. Tzn. CS_W. 1.6 tyle, że, kombi.
Nie mam auta przy sobie. Szukam regulatora. Wie ktoś może gdzie tego szukać. Po numerze alternatora, a może jest jakaś firma, która robi takie rzeczy.
Bardzo dziękuję z góry z jakieś podpowiedzi.

Edit.
Mam numer regulatora, MD619997.
A same szczotki do niego da się dobrać.

Bizi78 - 27-07-2021, 17:31

nyah napisał/a:
A same szczotki do niego da się dobrać.

https://allegro.pl/kategoria/alternatory-szczotki-261057?string=MD618689

DamianVoid - 27-07-2021, 20:03

Z tego co się zorientowałem to jest alternator do mojego 4g18(mimo ze tego producenta baza pokazuje ze to do lancerów VI ale pewnie maja niedokładna bazę) https://as-pl.com/pl/p/A5178

a tu producent oferuję oddzielnie regulator https://as-pl.com/pl/p/ARE5035

rudi88 - 14-03-2023, 18:55

Podepnę się pod temat. Przy jakich przebiegach padały wam alternatory? Ewentualnie jak duże przebiegi macie na oryginalnym?
Wymieniałem wczoraj akumulator i przy okazji pomierzyłam prąd ładowania. Wychodziło około 13v. Podjechałem dzisiaj do zakładu zajmującego się regeneracją i tam też zmierzyli prąd ładowania i wychodził ledwo co ponad 13v. Ale powiedzieli że spokojnie mogę tak jeździć.
Mam trochę obawy bo w weekend wybieram się nad morze z rodziną, z drugiej strony szkoda wydawać kasę jeśli nie ma potrzeby.

krzychu - 15-03-2023, 17:36

Znaczy na jałowych miałem chyba 13,7V... Sprawdź raczej ile ma akumulator po postoju,,,,
Bizi78 - 15-03-2023, 18:16

rudi88, polecam ładowarkę z voltomierzem jak na fotce wpiąć do gniazdka i obserwować.
Napięcie na włączonym i pod obciążeniem, czyli włączone światła, radio, itp u mnie waha się 13,8-14,2V.
Wiem, że taki pomiar i takim miernikiem obarczony jest błędem pomiaru ale przynajmniej ostrzeże wcześniej.
Nie wiem jak w CS-ach ale w moim MSS wytrzymał 260kkm, oczywiście mowa o regulatorze napięcia :wink: .


Źródło fotki: https://e-baseus.com/product-pol-2286-Baseus-Digital-Display-Ladowarka-samochodowa-2xUSB-4-8A-24W.html

rudi88 - 15-03-2023, 20:12

Akumulator nowy więc na razie mierzony codziennie trzyma 12,6-12,8. Na jałowym może być ładowanie marne bo mam dość niskie obroty ustawione. Przebiegu mam prawie 300 tyś. do tego 4 lata auto jeździło na taxi po Warszawie w korkach wiec realne zużycie sporo wyższe.
Mam wpiętego elma więc monitorować ładowanie mogę cały czas na telefonie.

Krzyzak - 15-03-2023, 20:19

Przeciętnie szczotki w alternatorach Mitsu wytrzymują 220-280 tys km
Primo1999 - 11-08-2023, 19:55
Temat postu: Problem z alternatorem
Witam Was, jestem nowym na tym forum. Podpinam się pod istniejący temat.Od ponad miesiąca jestem posiadaczem Lancera 1.6 98km z 2006 roku. Miałem problem z odpalaniem wymieniłem akumulator na nowy bo stary wskazywał 11.6 V na zimnym. Po zmierzeniu miernikiem, okazało się, że alternator daje 13.7 już na nowym aku. Oddałem samochód do mechanika, on wyjął alternator do regeneracji i przekazał do firmy która się tym zajmuje. Po włożeniu okazuje się, że ładuje przy obciążeniu -14.3V lecz go podobno rozłącza i włącza co jakiś czas i on nie wie czy alternator poprostu odłącza ładowanie w momencie pełnego naładowania akumulatora i kiedy spadnie załącza się ponownie? Mówił, że spotkał się z takimi alternatorami w samochodach innych marek. P.S. czy Wasze alternatory i kostki również są 3 pinowe?Bo z tego co widzę to chyba są 4 pinowe i nie wiem czy poprzedni właściciel coś namieszał i w jakim celu. Proszę o pomoc Was, jako doświadczonych. Pozdrawiam.
krzychu - 11-08-2023, 23:19

U mnie na jałowych zawsze było 13.7V...
Primo1999 - 19-08-2023, 22:37
Temat postu: Alternator ciąg dalszy
Witam ponownie, po chwili użytkowania "zregenerowanego" alternatora.nadal sprawia problemy. Mianowicie, alternator wskazuje poprzez miernik około 14 V tylko i wyłącznie na wyższych obrotach (jazda na klimatyzacji i obroty około 3000 w górę. Na jałowym biegu go dusi, obroty spadają do ok 600, kontrolka od akumulatora się święci bądź miga, a napięcie spada do 12.1-12.5. Przy regeneracji wymienione szczotki, regulator napięcia i na pewno uzwojenie. Gdzieś wyczytałem, że to może być problem z zamiennikiem regulatora napiecia... Czy ktoś miał podobny problem ? Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group